וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הצלחנו לבצע טיסת ריגול מעל נושאת מטוסים אמריקנית

27.4.2019 / 17:43

סוכנות ידיעות במדינה פרסמה תיעוד, שככל הנראה צולם ע"י מל"ט של משמרות המהפכה, שטס מעל כלי שיט אמריקניים במפרץ. לא נמסר מתי בוצעה הטיסה, אך הפרסום מגיע ברקע החרפת הלחץ האמריקני על טהראן

צילום: רויטרס

משמרות המהפכה של איראן הצליחו לבצע טיסת ריגול מעל נושאת מטוסים אמריקנית - כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות תסנים. לדיווח צורף תיעוד, ככל הנראה ממל"ט, שטס מעל נושאת המטוסים דווייט אייזנהוואר וספינת קרב אמריקנית אחרת במפרץ הפרסי. בתמונות, שלא ידעו מתי צולמו, נראים מטוסי קרב חונים על סיפון נושאת המטוסים.

הדיווח פורסם על רקע הגדרת משמרות המהפכה ארגון טרור על ידי ארצות הברית בתחילת החודש, בצעד חסר תקדים של וושינגטון נגד ישות צבאית רשמית של מדינה זרה, כחלק מהלחץ שמפעיל הממשל על טהראן כדי לפתוח במשא ומתן על הסכם גרעין חדש. בתגובה, הסמלית בעיקרה, הכריזה טהראן על צבא ארצות הברית ארגון טרור.

עוד בוואלה! NEWS:
זריף: נתניהו ובולטון עשויים לגרור את טראמפ למלחמה עם איראן
חמינאי לארה"ב: אנחנו יכולים למכור נפט כמה שאנחנו צריכים
בתגובה להכרזה על משמרות המהפכה: איראן הגדירה את צבא ארה"ב ארגון טרור

נושאת מטוסים אמריקנית שצולמה על ידי איראן בסרטון שפורסם ב-27 באפריל 2019. אתר רשמי
נושאת המטוסים אייזנהאור שצולמה על ידי המל"ט האיראני/אתר רשמי

ביום שני אף הודיע הממשל האמריקני כי הוא מבטל את הפטור שניתן לכמה מדינות להמשיך לייבא נפט מאיראן אחרי הטלת הסנקציות על מגזר הנפט האיראני בנובמבר. איראן מאיימת כי אם היא לא תצליח למכור עוד נפט, היא עשויה לחסום את מצרי הורמוז האסטרטגיים. ואולם, המנהיג העליון עלי חמינאי אמר ביום רביעי כי איראן תמכור כמה נפט שהיא תצטרך.

דוברת של הכוחות הימיים של הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית אמרה כי ארצות הברית ובעלות בריתה מחויבות לחופש השיט במצרי הורמוז. היא לא פירטה מעבר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully