וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה להכרזה על משמרות המהפכה: איראן הגדירה את צבא ארה"ב ארגון טרור

23.4.2019 / 12:42

הפרלמנט אישר ברוב גדול את הצעד, ההצהרתי בעיקרו, בתגובה להכנסת כוח העלית של הרפובליקה האסלאמית לרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב. זאת גם אחרי החרפת הסנקציות על יבוא הנפט מטהראן, שמהשלכותיו מזהירות סין, טורקיה ועיראק

צילום: רויטרס

הפרלמנט האיראני העביר היום (שלישי) חוק שמגדיר את צבא ארצות הברית כארגון טרור - כך דווח בתקשורת האיראנית. בשבוע שעבר עבר חוק שמגדיר את כל פעילות ארצות הברית במזרח התיכון כפעילות טרור, יום לאחר שוושינגטון הגדירה מצידה את משמרות המהפכה כארגון טרור.

החוק, ההצהרתי בעיקרו, התקבל ברוב של 173 מתוך 215 מחוקקים שהיו בדיון, שהתקיים יממה אחרי שממשל טראמפ החריף את הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית והודיע על ביטול הפטורים שניתנו לכמה מדינות להמשיך לייבא נפט ממנה.

החוק דורש גם שממשלת איראן תנקוט צעדים נגד ממשלות אחרות, התומכות בהגדרת משמרות המהפכה ארגון טרור. בין אותן מדינות שהביעו תמיכה בצעד החסר תקדים של וושינגטון הן ישראל, ערב הסעודית ובחריין, שרואות באיראן איום.

אותן מדינות גם בירכו על המהלך של נשיא ארצות הברית מאתמול, ולדבריו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות הבטיחו לספק תחליפים לנפט האיראני אם יהיה מחסור בשוק. עם זאת, סין, טורקיה ועיראק, שנהנו מהפטור שניתן להן אחרי סבב הסנקציות בנובמבר, הביעו התנגדות לצעד האמריקני והזהירו מפני השלכותיו.

כוחות צבא במצעד מחוץ לטהראן, איראן, 18 באפריל 2019. AP
כוחות צבא במצעד מחוץ לטהראן, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully