וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי לארה"ב: אנחנו יכולים למכור נפט כמה שאנחנו צריכים

24.4.2019 / 13:20

המנהיג העליון של איראן זלזל בהשפעת ההחלטה של ממשל טראמפ לבטל את הפטור שניתן לכמה מדינות ולהמשיך ולקנות נפט מטהראן. "אנחנו יכולים לייצא כמה נפט שאנחנו רוצים וצריכים"

צילום: רויטרס

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (רביעי) כי טהראן יכולה למכור נפט כמה שהיא צריכה, בתגובה להחלטת ארצות הברית להחריף את הסנקציות ולבטל את הפטור שניתן לכמה מדינות להמשיך ולייבא נפט מהרפובליקה האסלאמית.

"מאמציה של אמריקה בהטלת הסנקציות על הנפט האיראני לא יובילו לשום מקום", אמר חמינאי, לפי האתר הרשמי שלו. "אנחנו יכולים לייצא כמה נפט שאנחנו רוצים וצריכים". הוא הזהיר כי "העוינות של וושינגטון תיענה בתגובה, אזרחי איראן לא ישתקו", מבלי לפרט.

מחירי הנפט הגיעו לרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר, אז נכנסו הסנקציות האמריקניות על מגזר האנרגיה האיראני לתוקפן. ביטול הפטור שניתן לחמש מדינות - סין, הודו, קוריאה הדרומית, טורקיה ועיראק - ייכנס לתוקף בשבוע הבא, והחשש הוא ממחסור באספקת הנפט העולמית.

לקריאה נוספת בנושא:
גאווה ואינטרסים: הסנקציות על איראן הוחרפו ובעולם מחשבים צעדים
בתגובה להכרזה על משמרות המהפכה: איראן הגדירה את צבא ארה"ב ארגון טרור

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בטקס דתי בטהראן, 15 באפריל 2019. רויטרס
חמינאי בטקס בטהראן בשבוע שעבר/רויטרס

אחרי ההכרזה על הגברת הלחץ על איראן, במטרה לאלץ אותה לשבת למשא ומתן על הסכם גרעין חדש אחרי הפרישה של ארצות הברית במאי, אמרו בבית הלבן כי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות העבריות יבטיחו את המשך אספקת הנפט לשווקים העולמיים. על כך אמר היום נשיא איראן חסן רוחאני כי הן "עושות טעות".

"אתם, שהקיום שלכם הוא בצלה של הרפובליקה האסלאמית של איראן, איך אתם יכולים להגיד לטראמפ שאם הוא יביא את יצוא הנפט של איראן לאפס, אתם תפצו על זה?", אמר רוחאני. "האם אתם מבינים את ההשלכות של ההצהרה הזו, שאומרת שאתם האויבים של העם האיראני?".

רוחאני אמר כי טהראן תהיה מוכנה לחדש את השיחות עם וושינגטון רק אם היא תסיר את הלחץ ממנה ותתנצל על "הפעולות הלא חוקיות" שלה, ככל הנראה בהתייחסו לסנקציות האמריקניות. לדברי הנשיא, "איראן תמיד הייתה מדינה של משא ומתן ודיפלומטיה, כפי שהייתה מדינה של מלחמה והגנה".

(עדכון ראשון: 11:23)

עוד באותו נושא

מגבירה את הלחץ: ארה"ב הודיעה על ביטול הפטור לייבא נפט מאיראן

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 18 באפריל 2019. רויטרס
מחריף את הסנקציות. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully