וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף: נתניהו ובולטון עשויים לגרור את טראמפ למלחמה עם איראן

25.4.2019 / 3:51

בריאיון לסוכנות רויטרס אמר שר החוץ האיראני שהוא סבור שנשיא ארה"ב לא מעוניין בעימות עם טהראן, אך לא שלל את האפשרות כי הוא "יתפתה" למלחמה איתה. זריף טען גם כי ארצו תצליח להתמודד עם הסנקציות האמריקניות: "תמיד יש דרכים להתהלך סביבן, יש לנו דוקטורט בתחום הזה"

צילום: רויטרס

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אומר כי הוא אינו מאמין שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מעוניין במלחמה עם טהראן, אך כי גורמים אחרים כמו היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עשויים לדחוף אותו לעימות. את הדברים אמר זריף בראיון שהעניק אתמול (רביעי) לסוכנות רויטרס במשרדי המשלחת האיראנית לאו"ם בניו יורק.

"אני לא חושב שהוא מעוניין במלחמה, אבל זה לא שולל את האפשרות שהוא יתפתה לאחת כזו", אמר זריף, "אלה שעיצבו את המדיניות לא מעוניינים בפתרון שיושג במסגרת משא ומתן. אבל תנו לי לומר בבירור שאיראן אינה מחפשת עימות, אך לא תימנע מלהגן על עצמה". כמו כן, הוא הזהיר מהאפשרות שגורמים מסוימים ינסו לביים תאונה שתגרום למשבר עמוק יותר. הבית הלבן טרם הגיב לדבריו של זריף.

לקריאה נוספת:
חמינאי לארה"ב: אנחנו יכולים למכור נפט כמה שאנחנו צריכים
גאווה ואינטרסים: הסנקציות על איראן הוחרפו ובעולם מחשבים צעדים
בתגובה להכרזה על משמרות המהפכה: איראן הגדירה את צבא ארה"ב ארגון טרור

מוחמד ג'וואד זריף במסיבת עיתונאים בבגדד - 10 פברואר 2019. רויטרס
זריף במסיבת עיתונאים בבגדד, פברואר 2019/רויטרס

שר החוץ האיראני הוסיף כי טהראן תנהג ב"תבונה", בתגובה למה שהוא תיאר כמדיניות מסוכנת של ארצות הברית. כך, הוא אמר כי איראן תמשיך לאפשר לספינות אמריקניות לעבור במיצרי הורמוז. את ההחלטה של ארצות הברית להגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור כינה זריף "אבסורד". עוד אמר זריף בראיון כי איראן תמשיך לעקוב "בעירנות" אחרי המתרחש בעיראק וסוריה, "אנחנו לא פשוט ננטוש את את המאבק הזה".

ביחס לסנקציות האמריקניות על טהראן, אמר שר החוץ האיראני כי ארצו תצליח להתמודד איתן. "תמיד ישנן דרכים להתהלך מסביב לסנקציות. יש לנו דוקטורט בתחום הזה", עקץ זריף. הוא הדגיש כי הסנקציות נגד ייצוא הנפט מאיראן פוגעות באזרחים איראנים רגילים, וכי ממשלת איראן תעשה כל שביכולתה כדי למכור את הנפט. כשנשאל למי עוד יכולה איראן למכור נפט, ענה השר: "אם אומר לכם, לא נוכל למכור להם אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully