וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירים הסורים שישוחררו: מבריח סמים ומחבל שתכנן פיגוע בבסיס צה"ל

27.4.2019 / 20:24

ישראל תשחרר את זידאן טוויל, שנדון ל-11 שנות מאסר בגין הברחת סמים וצפוי להשתחרר בעוד שלושה חודשים, ואת חמיס אחמד שחדר לבסיס צה"ל במטרה לבצע פיגוע ואמור להשתחרר ב-2023. גורם סורי: לחצנו על רוסיה לשחרר אסירים אחרי השבת שרידי באומל

הלווית זכריה באומל/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

השבת גופתו של באומל - עדכונים אחרונים

  • בכיר רוסי: ישראל תשחרר אסירים בתמורה להשבת הגופה
  • גורם ישראלי: הוחלט לשחרר שני אסירים
  • הגורם טען: "מחווה של רצון טוב"
  • הבכיר הרוסי: השבת הגופה - צעד חיובי בין ישראל לסוריה
  • שמות האסירים: זידאן טוויל, שהורשע בהברחת סמים וחמיס אחמד שחדר לבסיס צה"ל
  • גורם בממשלת סוריה: שחרור האסירים מגיע אחרי תיווך רוסי ובעקבות לחץ מדמשק
  • לאחר אישור היועמ"ש, הנשיא הפעיל את סמכותו לחנינה בהתאם לחוק יסוד

האסירים הסורים שישוחררו בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל הם זידאן טוויל, שנדון ל-11 שנות מאסר בגין הברחת סמים ב-2008, והיה צפוי להשתחרר בעוד שלושה חודשים, וחמיס אחמד שב-2005 חדר לבסיס צה"ל במטרה לבצע פיגוע והיה אמור להשתחרר ב-2023.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר הערב (שבת) בתגובה למהלך כי "משהגיע הנושא אל שולחנו של הנשיא ובשל הנסיבות, פנתה מחלקת החנינות של בית הנשיא לקבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לאישור המהלך". עוד נמסר מבית הנשיא כי "משהמהלך אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה הפעיל הנשיא את סמכותו לחנינה על פי חוק יסוד נשיא המדינה".

גורם בממשלת סוריה אמר לרויטרס כי שחרור האסירים מגיע אחרי תיווך רוסי, וכי דמשק לחצה על מוסקבה להבטיח את שחרורם אחרי הידיעות על השבת שרידיו של באומל. מוקדם יותר הבוקר גורם ישראלי אמר כי ישראל החליטה בימים האחרונים לשחרר שני אסירים, לאחר החזרת גופתו של באומל. עם זאת, טען הגורם כי השחרור הוא "מחווה של רצון טוב" וכי "הנושא לא עלה מראש" במגעים להשבתו של נעדר קרב סולטאן יעקוב. השניים עוד לא שוחררו מהכלא בישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
"התרגשות גדולה, לצד כאב עצום": משפחות נעדרים על השבת באומל
החוקר שאיתר את הגופה: "כשאמרו לי 'הפעם זה בול' - נשמתי נעצרה"
עם מידע מסוריה וכוח רוסי מיוחד: כך פעל מפקד המבצע להשבת באומל

זכריה באומל. דובר צה"ל, אתר רשמי
זכריה באומל/אתר רשמי, דובר צה"ל

ההתייחסות הישראלית מגיעה לאחר שהשליח המיוחד של רוסיה לאזור, אלכסנדר לבנטרייב, אמר כי בתמורה להשבת גופתו של באומל, ישראל תשחרר אזרחים סורים הנמצאים בבתי הכלא שלה. לבנטרייב אמר את הדברים בריאיון לרשת rt, שם הוסיף כי החזרת גופתו של באומל היא צעד חיובי בין ישראל לסוריה. בדבריו גינה את התקיפות הישראליות בסוריה, ואמר כי הן פוגעות ביציבות האזור.

גופתו של נעדר קרב סולטאן יעקוב, רב-סמל זכריה באומל הושבה לישראל לאחר 37 שנים בתחילת החודש. שרידיו הוחזרו במסגרת מבצע "זמר נוגה", שנמשך יותר משנתיים בשיתוף פעולה בין אמ"ן לצבא רוסיה. לישראל הובאו כמה גופות במסגרת המבצע, מתוכן רק גופתו של באומל זוהתה באופן ודאי. גופותיהם של יתר נעדרי הקרב יהודה כץ וצבי פלדמן - לא זוהו.

בהלווייתו של באומל אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "השבת בנינו לגבולם נוגעת בנימים העמוקים ביותר של זהותנו כיהודים וכישראלים. החזרת נעדרנו היא משימה קדושה שכל ממשלות ישראל בלי יוצא מן הכלל ראו כשליחות עליונה והן פעלו למענה ללא לאות וללא הפסק. נמשיך להשקיע כל מאמץ להחזירם הביתה וכך נפעל למען כל נעדרינו ושבויינו. זוהי מחויבות שאין לה כפולה".

(עדכון ראשון: 16:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully