וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזבוז זמן": טראמפ מתאושש מהשבתת הממשל ותוקף את הדמוקרטים

הנשיא התראיין ל"ניו יורק טיימס" בסיום ההשבתה, בעקבותיה ירד כוחו בסקרים. טראמפ התייחס לחקירות נגדו, לנסיגה מסוריה ולמצב בוונצואלה. הוא הודה כי במהלך כהונתו איבד "כמויות אדירות של כסף", דחה את ההערכות כי לא יתמודד בבחירות והצהיר: "אני אוהב את העבודה הזאת"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התראיין הלילה (שישי) לעיתון "הניו יורק טיימס". הראיון נערך בחדר הסגלגל בעת שהנשיא מנסה להתאושש מהשבתת הממשל שנמשכה 35 ימים, בעקבותיה איבד מתמיכת הציבור וירד בסקרים. הנשיא כינה את השיחות עם הדמוקרטים "בזבוז זמן", ורמז כי סביר שבתום הדיונים בעוד כשבועיים יפעל בעצמו למען הקמת החומה בגבול מקסיקו.

"אני חושב שננסי פלוסי פוגעת במדינה שלנו בצורה קשה מאוד כשהיא עושה את מה שהיא עושה", תקף טראמפ את יו"ר בית הנבחרים. הוא לא ציין השבתה נוספת של הממשלה, אלא הציע את תכניתו להכריז על מצב חירום בכדי לבנות את החומה. "הכנתי את הבמה כדי לעשות את מה שאני מתכוון לעשות", ציין.

לקריאה נוספת בנושא
דוברת הבית הלבן: "אלוהים רצה שטראמפ יהיה נשיא"
טראמפ נגד ראשי המודיעין: תמימים לגבי איראן, שישובו לבית ספר
ללא תקציב לחומה: תמה השבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 25 בינואר 2019. רויטרס
ירד בסקרים. טראמפ/רויטרס

בעת שאמריקנים רבים מאשימים אותו שהגיע למבוי סתום, טראמפ הביע תסכול על כך שלא זכה להערכה במה שהוא רואה כהישגים, בהם הגדלת ההוצאות הצבאיות ושיחות הנשק הגרעיני עם קוריאה הצפונית. במקביל, הודה הנשיא, בעלי התאגיד "ארגון טראמפ", כי במהלך כהונתו איבד "כמויות אדירות של כסף". לדבריו, "למרבה המזל אני לא צריך כסף, אבל המספרים מדהימים".

עם זאת, בעת שישב מאחורי שולחן העבודה ולגם מכוס דיאט קולה, דחה הנשיא את ההשערות כי לא יתמודד לבחירות בנשיאות בשנה הבאה. "אני אוהב את העבודה הזאת", הצהיר. טראמפ טען כי הוא לא צופה אתגר בהתמודדות מול חבריו הרפובליקנים, אף על פי שכמה מהם שוקלים לרוץ לנשיאות. "אני לא רואה זאת, יש לי תמיכה גדולה במפלגה", אמר.

הנשיא דחה את החקירות שמלוות את תקופת נשיאותו, והדגיש כי סגן התובע הכללי, רוד רוזנשטיין, הבטיח לעורכי דינו כי הוא עצמו אינו המטרה. "הוא אמר לעורכי הדין שאני לא הנושא, אני לא המטרה", הסביר. בתוך כך, טרם ידוע אם ייתכן שהנשיא יעמוד בפני אפשרות של שימוע שיוביל להדחתו מתפקידו.

עוד באותו נושא

איש המערות התקפל: טראמפ אכל את דייסת המשבר שבישל 35 ימים

לכתבה המלאה
חיילים אמריקאים בסוריה, 1 בנובמבר 2018. רויטרס
"אמרתי שנצא מהמלחמות הבלתי נגמרות". חיילים אמריקנים בסוריה/רויטרס

אחת מהחלטותיו הבולטות לאחרונה של הנשיא הייתה נסיגת כוחות הצבא האמריקני מסוריה, והפחתת נוכחותם באפגניסטן. ה"נסיגה המהירה" משתי המדינות זכתה לגינויים, אך טראמפ הדגיש כי "נבחרתי לאחר שאמרתי שאנחנו נצא משתי המלחמות הבלתי נגמרות האלו".

הצהרה נוספת של טראמפ הייתה הכרתו במנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גוואידו, כנשיא הזמני. הנשיא לא הסביר מדוע נקט עמדה תקיפה בניסיון להדיח את הנשיא ניקולס מדורו, ואף הותיר אפשרות להתערבות צבאית של ארצות הברית במדינה. "אני רק אומר זאת", הסביר, "דברים נוראיים מתרחשים בוונצואלה".

כשנשאל הנשיא מדוע אינו מבקר מדינות אוטוקרטיות נוספות כמו ערב הסעודית הסביר כי "בערב הסעודית חלה התקדמות רבה". הוא אף התייחס לרצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י ואמר כי זהו "פשע נורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully