וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה דורשת עונש מוות: נפתח משפטם של הנאשמים ברצח חאשוקג'י בסעודיה

3.1.2019 / 14:27

התקשורת בממלכה דיווחה כי התובעים דורשים לגזור את העונש על לפחות חמישה מ-11 הנאשמים בחיסול העיתונאי בטורקיה. הם טענו כי אנקרה לא שיתפה עמם את המידע שאספה על הרצח שהכתים את תדמיתו של יורש העצר

עריכה: טל רזניק

התביעה בערב הסעודית תבקש לגזור עונש מוות על לפחות חמישה נאשמים ברצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י - כך דיווחה היום (חמישי) התקשורת בממלכה, עם פתיחת משפטם של 11 הנאשמים בפרשה שגרמה לסערה בינלאומית. לא ברור מדוע שבעת החשודים הנוספים לא עמדו בפני אישומים רשמיים. תוך כדי החקירה הודיעה הממלכה כי נעצרו בסך הכול 18 חשודים, שאותם ביקשה טורקיה כדי להעמידם לדין. ריאד דחתה את בקשתה ומתעקשת להעמיד אותם לדין בשטחה.

בסוכנות הידיעות הרשמית ובטלוויזיה הממלכתית לא נמסרו פרטים רבים על השימוע או את שמותיהם של הנאשמים. עם זאת, התביעה מסרה בהצהרה רשמית כי הם הופיעו בשימוע לצד עורכי דינם. עוד נמסר כי התביעה שלחה בקשה לטורקיה כדי לקבל ראיות שנאספו על ידי אנקרה בחקירת הרצח שקרתה ב-2 באוקטובר בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. "לא התקבלה עד כה שום תגובה ולשכת התביעה הציבורית ממתינה לתשובה", נמסר.

לקריאה נוספת על הרצח
"מתקפה על חופש הביטוי": נטפליקס צינזרה פרק על חאשוקג'י בסעודיה

אנשים מחזיקים בתמונותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י במהלך הלוויה סימבולית בחצר מסגד באיסטנבול, טורקיה 16 בנובמברר 2018. רויטרס
אנשים מחזיקים בתמונותו של חאשוקג'י במהלך הלוויה סימבולית בחצר מסגד באיסטנבול, נובמבר/רויטרס

גורמים רשמיים בטורקיה טרם הגיבו. בעבר אמרו גורמים טורקיים כי הם חלקו את הראיות שיש בידיהם עם ערב הסעודית ועם מדינות אחרות. חאשוקג'י כתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן עבור וושינגטון פוסט. הנסיך הצעיר מכחיש כי ידו הייתה בדבר, על אף שכמה ממקורביו היו מעורבים ברצח שפגע בתדמיתו כרפורמטור.

בתחילה הכחישה ריאד כי חאשוקג'י נהרג, אך היא שינתה כמה פעמים את ההסברים שניפקה בשלושת החודשים שחלפו מאז הרצח. בכלי התקשורת בטורקיה פורסמו בתקופה זו הדלפות רבות מהחקירה ותמונות ממצלמות האבטחה, שבהן נראו חברים בפמליה של בן סלמאן. גופתו של חאשוקג'י, שככל הנראה בותרה אחרי הרצח, טרם נמצאה. לפי תמונות שפורסמו השבוע בטורקיה, ייתכן שהיא הועברה לבית הקונסול הסמוך לקונסוליה.

טורקיה וערב הסעודית, שתיהן בעלות ברית של ארצות הברית, מתחרות ביניהן על הנהגת העולם הסוני ועל השפעה במזרח התיכון. בחודש שעבר קבע הסנאט האמריקני כי יורש העצר אחראי לרצח, זאת על אף ההכחשות התכופות מצד ערב הסעודית. הוא גם העביר חוק לעצירת הסיוע האמריקני למלחמה בתימן, אולם זה נפל בשל התנגדות בית הנבחרים. עם העברת השליטה בבית הנבחרים לדמוקרטים היום, צפוי מאמץ מחודש להענשת ערב הסעודית בקונגרס למרות התנגדות הנשיא דונלד טראמפ. טראמפ רואה ביורש העצר בעל ברית חשוב במאבק באיראן ודחה את מסקנות דוח ה-CIA ואמר שהן לא חד-משמעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully