וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נגד ראשי המודיעין: תמימים לגבי איראן, שישובו לבית ספר

30.1.2019 / 17:06

אחרי השימוע שבו סתרו את מרבית הערכות ממשלו, תקף נשיא ארה"ב את בכירי סוכנויות הביון שאמרו כי טהראן לא מפתחת נשק גרעיני והטילו ספק בכוונות צפון קוריאה. "בכל הנוגע לסכנות מאיראן, הם פסיביים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (רביעי) את ראשי סוכנויות המודיעין שלו בעקבות הערכותיהם לגבי האיומים הנשקפים למדינה, במיוחד מכיוונה של איראן. הוא כינה אותם "פאסיביים ונאיבים" בכל הקשור לטהראן, אחרי שאמרו בשימוע בפני הקונגרס שהיא אינה חותרת לנשק גרעיני. בנוסף לכך, הם גם הזהירו כי קוריאה הצפונית לא תוותר לחלוטין על תכנית הגרעין שלה, כפי שסבור טראמפ.

טראמפ התעמת עם בכירי קהילת המודיעין לא אחת מאז שנכנס לבית הלבן לפני יותר משנתיים, במיוחד בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. "נראה שאנשי המודיעין פסיביים ונאיביים כשזה נוגע לסכנות מצד איראן. הם טועים!", כתב טראמפ בטוויטר. הוא הוסיף כי איראן "הייתה קרובה מאוד לקצה" וציין כי "ייתכן שעליהם לשוב לבית הספר!".

נשיא ארצות הברית פרש מהסכם הגרעין במאי שעבר, שאותו כינה "פגום מהיסוד" ואמר כי זו העסקה הגרועה ביותר אי-פעם. מאז הוא הטיל על טהראן סנקציות והגביר את הלחץ על המשטר, אולם בכירי קהילת המודיעין אמרו כי היא עדיין מקיימת את ההסכם.

"אנחנו לא סבורים שאיראן נוקטת בשלב זה את הפעולות שלהערכתנו חיוניות ליצור נשק גרעיני", אמר אתמול ראש קהילת המודיעין. עם זאת, הוא הוסיף כי בכירי המשטר "מאיימים בפומבי לבחון גבולות" הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 עם המעצות אם הם לא יקבלו את הרווחים שלהם ציפו ממנו.

לקריאה נוספת בנושא
ראש המודיעין האמריקני: איראן עשויה להגיב לתקיפות ישראל בסוריה
המודיעין האמריקני סותר את טראמפ: קים לא יוותר על הגרעין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהצהרה מיוחדת על סיום השבתת הממשל, 25 בינואר 2019. רויטרס
מחכה לפגישה נוספת עם קים. טראמפ, שישי/רויטרס

על קוריאה הצפונית, שאת פירוקה מנשק גרעיני שם בראש סדר העדיפויות, אמר טראמפ כי חלה התקדמות עצומה בין הצדדים. "היחסים עם קוריאה הצפונית הם הטובים ביותר שהיו מאז ומעולם", אמר הנשיא. "אין ניסויים, השגנו את השרידים, בני הערובה חזרו, יש סיכוי הגון לפירוז מגרעין". הוא אמר כי היחסים עם פיונגיאנג תחת ממשלו של קודמו, ברק אובמה, היו "מזעזעים". הוא הוסיף כי הוא מצפה לפסגה השנייה שלו עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און, שעמו נועד לפסגה היסטורית ביוני אשתקד בסינגפור. בכך שבר טראמפ מדיניות בת עשורים ארוכים.

לעומת טראמפ, העריכו אתמול ראש קהילת המודיעין דן קואטס וראשת ה-CIA ג'ינה הספל כי קוריאה הצפונית רואה בנשק הגרעיני נכס חיוני להבטחת הישרדות משטרה ולכן היא לא צפויה לוותר עליו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראשי קהילת המודיעין בשימוע בסנאט של ארה"ב, 29 בינואר 2019. רויטרס
ראשי קהילת המודיעין בשימוע בסנאט של ארה"ב, 29 בינואר 2019/רויטרס

ה-CIA ומנהל המודיעין הכללי סירבו להגיב לדבריו של הנשיא, אך חברי קונגרס יצאו נגד דבריו. הסנאטור העצמאי אנגוס קינג, חבר ועדת המודיעין בסנאט שבה התקיים אתמול השימוע, אמר לרשת CNN כי "זה עדיין מטריד שהנשיא לא נראה כמי שרוצה להקשיב לאנשים שעבודתם היא לתת לו את המידע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully