וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המודיעין האמריקני: איראן עשויה להגיב לתקיפות ישראל בסוריה

בשימוע בסנאט אמר הבכיר כי אם תספוג טהראן אבדות בתקיפות של ישראל, כך תגדל הסבירות שהיא תתקוף בחזרה. "איראן ממשיכה לפעול להקמת בסיסי קבע בסוריה", אמר קואטס, שהוסיף כי היא לא מחפשת עימות כולל עם ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש קהילת המודיעין של ארצות הברית, דן קואטס, הזהיר אתמול (שלישי) כי איראן עשויה להגיב נגד ישראל אם זו תמשיך בתקיפת מטרותיה בסוריה. בשימוע בפני ועדת המודיעין של הסנאט, שבו הציגו ראשי קהילת המודיעין את הערכת האיומים השנתית הנשקפים לארצות הברית, אמר קואטס: "אנחנו מעריכים כי איראן רוצה להימנע מסכסוך צבאי גדול עם ישראל, אבל תקיפות שיסתיימו עם אבדות איראניות מגדילות את הסבירות לתגובה קונבנציונלית נגד ישראל".

בשימוע, שבו השמיעו הבכירים עמדות כמעט מנוגדות לחלוטין מאלו של הנשיא דונלד טראמפ, אמר קואטס כי איראן ממשיכה לנסות להתבסס בסוריה. "איראן ממשיכה לפעול להקמת בסיסי קבע ולהשיג הסכמים כלכליים בסוריה וסביר להניח שהיא רוצה לשמור על רשת של מיליציות שיעיות שם למרות התקיפות של ישראל", אמר.

דבריו נאמרו לאחר הסבב האחרון בין שתי המדינות בתחילת החודש. חיל האוויר תקף מטרות איראניות בסוריה אחרי שיגור של רקטה לעבר רמת הגולן, שלטענת צה"ל הייתה בהוראתו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני. טהראן לא הודתה כי נהרגו 12 מאנשי הכוח, כפי שדיווח הארגון הסורי לזכויות אדם, אך שבה והזהירה את ישראל כי מטרתה היא "למחוק את המשטר הציוני" מהמפה מבלי להתייחס מפורשות לתקרית זו.

(עדכון ראשון 11:08)

ראש קהילת המודיעין של ארה"ב, דן קואטס, בשימוע בסנאט, 29 בינואר 2019. רויטרס
קואטס בשימוע בסנאט, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully