וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן התובע הכללי בארה"ב, שחקר את המעורבות הרוסית, צפוי לעזוב את תפקידו

בכלי תקשורת אמריקניים דווח כי רוד רוזנשטיין, שהיה אחראי על חקירתו של מולר, יפרוש בשבועות הקרובים לקראת מינוי תובע כללי חדש. בעבר דווח כי הוא רצה להקליט את טראמפ בחשאי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סגן התובע הכללי של ארצות הברית, רוד רוזנשטיין, יעזוב את תפקידו בשבועות הקרובים - כך דווח ברשת ABC. על פי מקורות אנונימיים בסביבתו של רוזנשטיין, הוא מתכנן לעזוב את הממשל באותו הזמן שבו צפוי להיכנס לתפקיד התובע הכללי וויליאם באר, אם מינויו יאושר על ידי הסנאט.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הרבה לתקוף אותו בשל חקירת המעורבות הרוסית, שעליה הופקד אחרי שהתובע הכללי הראשון בממשל, ג'ף סשנז, פסל את עצמו ממנה בשל מגעים שקיים עם שגריר רוסיה בארצות הברית. באר, שהשימוע שלו יחל ב-15 בינואר, אמור להחליף את התובע הכללי בפועל מתיו וויטקר.

לפי הדיווחים, אין לוח זמנים מדויק לעזיבתו של רוזנשטיין, שאחראי על חקירת המעורבות הרוסית. ברשת פוקס דווח כי רוזנשטיין תכנן זה זמן רב לעזוב אחרי שנתיים בתפקיד. בסוף השנה שעברה תכנן רוזנשטיין לעזוב את תפקידו אחרי שפורסם בניו יורק טיימס כי הוא שוחח בחשאי על אפשרות להקליט את טראמפ. הוא הכחיש זאת.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה היום לרשת פוקס כי היא יודעת ש"סגן התובע הכללי תמיד תכנן להישאר כשנתיים בתפקיד". לדבריה, "ההימור שלי הוא שהוא מפנה את המקום לתובע הכללי החדש כדי שיבנה את הצוות שהוא רוצה סביבו".

(עדכון ראשון 18:18)

לקריאה נוספת
טראמפ בחר בתובע הכללי של בוש האב לשמש בתפקיד בממשלו

סגן התובע הכללי של ארצות הברית רוד רוזנשטיין, ינואר 2018. רויטרס
תכנן להישאר בתפקיד שנתיים. רוזנשטיין, ינואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully