וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי של 2 מיליון שקל: משפחת מנהל בית המחסה שנרצח תובעת את המדינה

21.1.2019 / 16:30

אבי ואנונו ניהל את בית המחסה בנתניה כשדייר המקום רצח אותו במכות גרזן. לטענת המשפחה, עיריית נתניה ומשרד הרווחה נהגו ברשלנות ולא בדקו את התאמת הרוצח לבית המחסה או קיימו לו הערכה נפשית. "לא ניתן להקל ראש בחיי אדם, כל הנוגעים צריכים לקחת אחריות על המחדל"

אתר רשמי

משפחתו של מנהל בית מחסה שנרצח על ידי אחד הדיירים במקום תובעת את עיריית נתניה ואת משרד הרווחה, שלדבריהן נושאות באחריות למקרה. אשתו של הנרצח, יעל ואנונו, אמרה לוואלה! NEWS: "חייו של בעלי נגדעו, הייתה פה רשלנות ומישהו צריך לשלם עליה". עוד הוסיפה כי "אני מצפה שיתעוררו במערכת ושיבינו שלא ניתן להקל ראש בחיי אדם, כל הנוגעים בדבר בפן הטיפולי צריכים לקחת אחריות על המחדל".

בחודש אוגוסט נרצח אבי ואנונו, מנהל בית המחסה "בית יעל" בנתניה, על ידי אחד הדיירים במקום. הדייר, אלכסנדר מירזוב, הואשם גם ברצח שותפו לחדר בבית המחסה. הוא מיוצג על ידי עו"ד אבי כהן מהסנגוריה הציבורית. על פי כתב האישום, מירזוב רצח תחילה בגרזן את שותפו לחדר, גלגל את גופתו בשטיח והסתיר אותה בחדרו למשך מספר ימים. לאחר מכן רצח במכות גרזן גם את מנהל בית המחסה, ואנונו. כתב האישום הוגש בסוף אוגוסט, אולם מאז קבעה פסיכיאטרית מחוזית כי מירזוב אינו כשיר לעמוד לדין בשל מצבו הנפשי. הפרקליטות מערערת על הקביעה, ולכן טרם ביטלה את כתב האישום.

לקריאה נוספת:
חשד לרצח כפול במוסד לדרי רחוב בנתניה: מטופל דקר למוות שני בני אדם
אבי עזר לאלפי נערים מכורים לסמים - ונרצח במוסד אותו ניהל
המדריך בבית החוסים נפרד מהמנהל שנרצח: "היית המשענת היחידה שלנו"
מכות גרזן וגופה בשטיח: פוענח הרצח הכפול בבית המחסה בנתניה

מוסד הגמילה בו התרחש הרצח הכפולה בנתניה, 2 באוגוסט 2018. שלומי גבאי
זירת הרצח. "בית יעל" בנתניה/שלומי גבאי

במקביל להליך הפלילי נגד מירזוב, כעת טוענת משפחתו של ואנונו כי לעירייה ולמשרד הרווחה אחריות למקרה. התביעה הוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי אשתו ואחד מילדיו של ואנונו, באמצעות עו"ד דוד מנע ממשרד מנע ושות'. "מדובר בהתרשלות חמורה של עיריית נתניה ושל משרד הרווחה", אמר עו"ד מנע. "התרשלות שעלתה בחייהם של בני אדם".

בתביעה לא מצוין הסכום כולל שאותו דורשת המשפחה כפיצוי, אך מפורטים בה נזקים ישירים שכבר נגרמו לתובעים ומגיעים לכ-160 אלף שקלים. יחד עם נזקים עתידיים כמו אובדן כושר השתכרות, פנסיה והכאב והסבל שילוו אותם - הם מעריכים את נזקיהם ביותר משני מיליון שקלים.

עוד באותו נושא

החביא את הגרזן בחדרו, השתכר ותקף: חסר דיור מנתניה נאשם ברצח כפול

לכתבה המלאה
אבי (בבר) וענונו, מנהל מרכז יעל בנתניה שנרצח היום, 2 באוגוסט 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
הנרצח, אבי ואנונו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

על פי כתב התביעה, מירזוב הגיע לבית המחסה בהתאם להפניית עובדת סוציאלית במחלקת הרווחה בעיריית נתניה. ואנונו שאל אותה לגבי מצבו, והיא השיבה שהוא אינו מסוכן ושהוא זקוק למקום לינה ללילה אחד בלבד. בסופו של דבר, נשאר מירזוב בבית המחסה כשנתיים מבלי שעיריית נתניה דאגה לשלוח אותו להערכה מחודשת ולעקוב אחרי מצבו. העירייה, לפי כתב התביעה, "עצמה עיניה מ'הפצצה המתקתקת' שהכניסה לבית המחסה, בדמותו של הרוצח, ולא המשיכה לטפל בו, לעקוב אחריו ולפקח אחר מצבו הנפשי".

לגבי משרד הרווחה נטען בתביעה כי הוא הגוף ש"אחראי על קביעת ויישום המדיניות בכל הקשור למגוון האוכלוסיות בחברה וכן על פיקוח, הנחייה ותיאום בין משרדי ועל פיקוח אחר הסדרת קבלתם של דרי רחוב בסיכון למוסדות שאמורים להתאים לצרכיהם, ומשכך שהיא זו שהייתה אמורה לפקח על תפקודה של מחלקת הרווחה בעיריית נתניה". עוד נכתב בכתב התביעה לגבי העירייה ומשרד הרווחה גם יחד, כי הן "בחרו להתעלם מאחריותן ולא נקטו בשום צעד מיוחד ומשמעותי כדי לדאוג לשלום דרי בית המחסה והצוות לא עקבו, לא פיקחו שהכללים והתקנות אכן מיושמים במקום, כנדרש".

עיריית נתניה ומשרד הרווחה מסרו כי יגיבו לטענות בבית המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully