וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך בבית החוסים נפרד מהמנהל שנרצח: "היית המשענת היחידה שלנו"

7.8.2018 / 17:13

נ' הגיע לראשונה ל"בית יעל" שבנתניה לפני שנה, כשהיה דר רחוב בעצמו. מאז נרקם קשר מיוחד בינו לבין המנהל אבי וענונו, שנרצח ביום חמישי על ידי אחד החוסים. המדריך שהיה לו כבן הספיד אותו: "קיבלת אותי בזרועות פתוחות והחזרת אותי למציאות"

עריכת וידאו:ניר חן

דרי הרחוב והמדריכים בבית המחסה "בית יעל" בנתניה מתאוששים מהרצח הכפול שהתגלה ביום חמישי, במהלכו נרצח מנהל המוסד אבי וענונו וחוסה נוסף שגופתו התגלתה מתחת לאחת המיטות. נ', מדריך בבית המחסה, אמר בהספדו לאבי וענונו: "ממש קשה לי לדבר עליך בלשון עבר". עבורו, וענונו לא היה רק המנהל אלא גם האדם שהרים אותו מהקרשים. הקשר שנרקם בינו לבין מנהל בית המחסה התפתח עוד מאז דרכה רגלו של נ' לראשונה - כשהיה דר רחוב בעצמו.

"הגעתי ל'בית יעל' לפני שנה בתור דר רחוב אחרי שנקלעתי למצב לא נעים", סיפר. "אבי קיבל אותי בזרועות פתוחות ואמר לי לא לדאוג, ושהכול יהיה בסדר. הוא התחיל איתי תהליך של מיצוי זכויות ולאט-לאט החזיר אותי למציאות".

אבי (בבר) וענונו, מנהל מרכז יעל בנתניה שנרצח היום, 2 באוגוסט 2018. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
היה כמו אב לדרי הרחוב שלהם העניק בית חם. אבי וענונו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

לאורך ההספד תיאר נ' את התהליך שעבר בסיועו של וענונו מאז הגיע אל בית המחסה - ועד שמונה להיות מדריך של החוסים בעצמו: "אחרי שלושה חודשים בערך הוא קרא לי למשרד ואמר לי שהוא רוצה שאעבוד אצלו דרך הרווחה. אמרתי לו 'בסדר'. הוא סידר לי עבודה בתור המדריך, ליוויתי אותם בכל מיצוי הזכויות שלהם ולאט-לאט נהייתי אחת מהצוות. הכול בזכות התמיכה הנפשית והכלכלית של אבי".

לדברי נ', "אם למשל הייתי אומר לו 'אבי, אני צריך...', הוא לא היה נותן לי לסיים את המשפט לא משנה מה זה היה. הוא היה אדם מיוחד במינו". בין השניים התפתחה מערכת יחסים קרובה. "אני יתום מההורים מגיל צעיר והוא נתן לי תחושה של ביטחון ואבהות ברמה לא רגילה", הסביר.

נ' הוסיף: "הבן עוולה שרצח אותו לא הרס רק את המשפחה של אבי, אלא הרס עוד עשרות משפחות של דרי רחוב ואנשים קשי יום שאבי היה המשענת היחידה שלהם".

עוד באותו נושא

אבי עזר לאלפי נערים מכורים לסמים - ונרצח במוסד אותו ניהל

לכתבה המלאה

"אדם מיוחד שכולו לב ונתינה"

וענונו, שהיה בן 58, היה דמות מוכרת בנתניה וניהל את עמותת "בית יעל", שסייעה לחסרי בית בעיר והפעילה מעון ל-16 חוסים. העמותה קלטה בעיקר חסרי בית אך גם נזקקים שהופנו בחלקם על ידי מחלקת הרווחה של העירייה. המרכז שאותו ניהל נחשב לבית חם שאסף את מי שהתגורר ברחובות ודאג לצרכיהם הבסיסיים - מאוכל ומקלחת ועד למיטה חמה ולמיצוי זכויות. בהיעדר משפחה, וענונו והצוות שלו עטפו את דרי הרחוב גם בחום ובאהבה.

מוסד הגמילה בו התרחש הרצח הכפולה בנתניה, 2 באוגוסט 2018. שלומי גבאי
חשד לרצח כפול - של וענונו ושל אחד החוסים. המוסד "בית יעל"/שלומי גבאי

גם במנהל הרווחה בעיריית נתניה קיבלו את הבשורה בכאב. וענונו, שבתפקידו עבד מול העירייה במשך שנים, היה מוערך ואהוב מאוד על עמיתיו. רות גור, ראש מנהל הרווחה בעיריית נתניה, אמרה כי וענונו היה "אדם מיוחד שכולו לב ונתינה", ש"ליווה אנשים מהקצה אל הקצה של החברה הישראלית, מחוסר בית וחוסר כל. ולהם אבי לא רק נתן, אלא פתח את הלב, אלא בנה להם מקום שנותן להם קודם כל כבוד בסיסי, ארוחה חמה, מיטה לשים את הראש, ויחד עם צוות מקצועי הפך אותם מאנשים שאף אחד לא מכיר לבני אדם. הכול מתוך אמון באנשים, טוב לב ומסירות אין קץ".

גור הוסיפה כי "מי שמכיר את אבי והחיוך שלו, את הגישה החיובית שלו לחיים ואהבת אנוש והחמלה, אין לו ספק שהוא הפך את העולם הזה למקום טוב יותר. כל כך טרגי שאבי בסופו של דבר מצא את מותו ברצח של אחד החוסים שעבורו נתן את הכול ואותו חוסה פגע בו בצורה איומה ואכזרית. כולנו המומים, הלומים וכואבים את מותו של אבי. גם אנחנו העובדים, וגם החוסים שראו בו כאבא".

גופת החוסה הנרקבת התגלתה מגולגלת בשמיכה

ביום חמישי שוטרים הגיעו לבית המחסה עקבות דיווח על צעקות שנשמעו במקום. הם הבחינו בחוסה שיצא מהשער ועורר את חשדם, שבידו התגלה חפץ חד. השוטרים השתלטו עליו ועצרו אותו. כשנכנסו פנימה מצאו את גופתו של וענונו שעליה סימני אלימות קשים. צוות מד"א קבע את מותו במקום.

בעקבות ריח רע נערכו סריקות במקום ובאחד החדרים המשמשים את החוסים נמצאה גופה מגולגלת בתוך שמיכה, מתחת לאחת המיטות. הגופה כבר נרקבה, מה שהעלה את החשד שמדובר ברצח שבוצע לפני זמן רב. בעקבות כך, החשוד שנעצר חשוד ברצח כפול.

וענונו הובא למנוחות בעירו בצהרי יום שישי, למחרת הרצח. במקביל להלוויה, השופט זכריה ימיני מבית משפט השלום בפתחת תקווה נענה לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד בארבעה ימים. החשוד הודה במעשיו ונשלח לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully