וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-40 רקטות כוונו לשטח ישראל; צה"ל תקף כמאה יעדים בעזה | כותרות השבת

לפי דובר צה"ל, הירי ליישובי הדרום כוון על ידי סוריה ואיראן. מתוך הרקטות שנשלחו לעבר ישראל, כ-17 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. ארה"ב עצרה חשוד במעורבות בשליחת חבילות הנפץ למבקריו של הנשיא דונלד טראמפ חדשות סוף השבוע

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

הג'יהאד האסלאמי: הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי

ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לאירועים במהלך סוף השבוע בגבול רצועת עזה ובהודעה מטעמו צויין כי יגיב על הירי. "לא נקבל את המשוואה לפיה יש הרג מהצד השני ושתיקה מהצד שלנו", אמרו. "נדבוק בהפסקת האש אם הצד השני יעשה זאת. נגיב על כל ירי". זמן קצר לאחר מכן הג'יהאד האסלאמי הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי.

דיווחים: שמונה הרוגים מירי בבית כנסת בפיטסבורג; החשוד נעצר

לפחות שמונה בני אדם נורו למוות בבית כנסת בפיטסבורג שבמדינת פנסילבניה - כך דווח היום (שבת) בכלי תקשורת בארצות הברית. בנוסף אליהם, במקום גם פצועים רבים, בהם שני שוטרים. החמוש, אדם לבן שזהותו עדיין לא ידועה, נעצר. עוד דווח כי הוא צעק "כל היהודים האלה צריכים למות" במהלך הירי.

המשטרה המקומית הודיעה כי אדם פתח באש באזור בית הכנסת וקראה לתושבים להימנע מהאזור. החמוש התבצר בבית הכנסת, ובינו לבין השורטים התנהל משא ומתן, בטרם הוא נתפס לבסוף בקומה השלישית של המבנה. במקום נמצאים כוחות משטרה גדולים.

צה"ל: הירי מרצועת עזה ליישובי הדרום כוון על ידי סוריה ואיראן

כ-40 רקטות נורו החל משעות הלילה (שבת) לעבר שטח ישראל מרצועת עזה, כ-17 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. בצה"ל טוענים כי הירי כוון על ידי סוריה וכוח קודס באיראן. כלי טיס תקפו כ-87 יעדים של חמאס בתגובה על הירי. דובר צה"ל רונן מנליס הסביר הירי הגובר מהרצועה מעיד על הקשר הקיים בין המשימות עמן נדרשת מערכת הביטחון להתמודד בזירות השונות, בהן האיום האיראני, התעצמות חיזבאללה, הירי מהדרום והטרור הגלובלי הנשקף מהמדינה האסלאמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הילדים רועדים, שמישהו יעצור את זה": השבת המתוחה של תושבי עוטף עזה

אחר ששהו במרחבים המוגנים, תושבי עוטף עזה תיארו את השעות הקשות שעברו בזמן המטחים הכבדים. "עבר עלינו לילה קשה", שחזרה מעיין פולד שניאור, תושבת נתיב העשרה. "כמו כל ערב שישי שמענו וראינו את המהומות על הגדר שלצערנו הפכו כבר לשגרה. הילדים הלכו בלילה להיפגש עם חברים במגרש הכדורסל וכשהתחיל הירי הם נבהלו, נכנסו למיגונית במרכז המושב ורצנו לאסוף אותם".

בניין מטה חמאס החדש ומתקני אימונים: אלה היעדים שצה"ל תקף ברצועה

כלי טיס של צה"ל תקפו במהלך הלילה (שבת) יותר מ-80 יעדים בשטח רצועת עזה. התקיפות באו בתגובה לירי הרקטות שחודש במהלך הלילה מהרצועה. בצה"ל הוחלט ככל הנראה להעלות הילוך בכל הקשור לאופי היעדים המותקפים. בין השאר נמסר מדובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו בניין בן ארבע קומות המשמש כמטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, בשכונת דרג' בעיר עזה. המבנה נמצא בבעלותו של חמאס.

איראן גינתה את ביקור נתניהו בעומאן: מנסה לפלג את העולם המוסלמי

איראן גינתה את ביקורו החשאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן, שנחשף אתמול עם שובו לישראל, ואמרה כי הוא נועד לגרום לפילוג בעולם המוסלמי. לטהראן ולסולטנות שבחצי האי הערב יש יחסים קרובים, והאחרונה אף שימשה מתווכת בין איראן לבין ארצות הברית לפני תחילת שיחות הגרעין ב-2013.

עומאן אחרי ביקור נתניהו: "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון"

לאחר ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של עומאן, יוסוף בן עלאווי בן עבדאללה, הציע כי ארצו תסייע בקידום התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, ואף גינה מתקפות נגדה מצד העולם הערבי. "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת", אמר. "גם העולם מודע לעובדה הזאת ואולי הגיע הזמן שיתייחסו אליה בהתאם". במסגרת הכינוס, שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד אל-חליפה, הביע תמיכה בפעולות עומאן, ואילו שר החוץ הסעודי, עדאל אל-ג'ובייר אמר כי המפתח לנורמליזציה עם ישראל חייב להיות תהליך השלום עם הפלסטינים. לדבריו, עמדתה של ריאד נותרה כפי שהייתה ב-2002, עת גיבוש תכנית השלום הערבית.

נעצר חשוד בשליחת חבילות הנפץ בארה"ב: תומך טראמפ בעל עבר פלילי

הרשויות הפדרליות בארצות הברית עצרו חשוד במעורבות בשליחת חבילות הנפץ למבקריו של הנשיא דונלד טראמפ - כך מסר משרד המשפטים בוושינגטון. סיזר סיוק, בן 56, נעצר בעיר פלנטיישן , פלורידה, המדינה שבה התמקדו הבולשת הפדרלית FBI ורשויות אכיפת חוק נוספות בימים האחרונים. טראמפ גינה את מעשיו ושיבח את הרשויות, אחרי שספג ביקורת על שהטיל אחריות גם על התקשורת, ברקע הבחירות הקרובות לקוגנרס.

שעון חורף: הלילה ב-02:00 מזיזים את השעון שעה אחורה

שעון הקיץ יגיע לסיומו הלילה (ראשון) ושעון החורף יחזור עד לסוף חודש מרץ. בשעה 2:00 לפנות בוקר נזיז את מחוגי השעון שעה אחת אחורה ל-1:00 ונרוויח שעת שינה נוספת. שעון הקיץ נמשך השנה 219 ימים. שעון החורף יסתיים ב-29 במרץ 2019, לקראת חג הפסח, ויימשך 152 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully