וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומאן אחרי ביקור נתניהו: "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון"

27.10.2018 / 13:10

שר החוץ בן עבדאללה גינה את המתקפות נגד ישראל והציע לסייע בקידום התהליך המדיני. בבחריין הביעו תמיכה, אך בערב הסעודית הבהירו: המפתח לנורמליזציה - רק בהסכם עם הפלסטינים

צלמים זמניים מורשים

לאחר ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של עומאן, יוסוף בן עלאווי בן עבדאללה, הציע כי ארצו תסייע בקידום התהליך המדיני בין ישראל והפלסטינים, ואף גינה מתקפות נגדה מצד העולם הערבי. "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת", אמר. "גם העולם מודע לעובדה הזאת ואולי הגיע הזמן שיתייחסו אליה בהתאם". בנוסף התייחס שר החוץ למאמצים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בגיבוש "עסקה המאה".

בן עבדאללה אמר את הדברים בכנס אזורי בבחריין, במהלכו הזכיר את יוזמת יוזמת טראמפ לגיבוש "עסקת המאה", ואף הציע את תמיכתה של עומאן - אם כי לא כמתווכת ישירה. במסגרת הכינוס, שר החוץ של בחריין, חאלד בן אחמד אל-חליפה, הביע תמיכה בפעולות עומאן, ואילו שר החוץ הסעודי, עדאל אל-ג'ובייר אמר כי המפתח לנורמליזציה עם ישראל חייב להיות תהליך השלום עם הפלסטינים. לדבריו, עמדתה של ריאד נותרה כפי שהייתה ב-2002, עת גיבוש תכנית השלום הערבית.

עוד בוואלה! NEWS
הג'יהאד האיסלאמי: הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי
משבר חריף באי: נשיא סרי לנקה הורה על פיזור הפרלמנט
איראן גינתה את ביקור נתניהו בעומאן: מנסה לפלג את העולם המוסלמי

שר החוץ של עמאן, יוסוף בין עלאווי. AP
תומך בפעולות ישראל. שר החוץ של עומאן, יובוף בן עלאווי/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמה מדינות שכנות מושיטות כעת יד ". ביקור נתניהו בעומאן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו שבו אתמול לישראל מביקור מדיני רשמי וחשאי בעומאן, שם נפגש עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד. ביקורו של נתניהו מגיע יומיים בלבד אחרי שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן סיים ביקור משל עצמו בסולטנות, שלה אין יחסים רשמיים עם ישראל. נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון שמבקר בעומאן מאז 1996.

ראש הממשלה המריא לעומאן בחמישי בצהריים אחרי הופעתו בוועידת החדשנות, שבמהלכו אמר כי "כמה מדינות שכנות מושיטות כעת יד לישראל ומנרמלות את היחסים עם ישראל". לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, הזוג נתניהו הוזמן לביקור על ידי הסולטן, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות.

הדיווח בתקשורת בעומאן על הביקור של נתניהו

אמש, איראן גינתה את ביקורו החשאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן, שנחשף היום עם שובו לישראל, ואמרה כי הוא נועד לגרום לפילוג בעולם המוסלמי. לטהראן ולסולטנות שבחצי האי הערב יש יחסים קרובים, והאחרונה אף שימשה מתווכת בין איראן לבין ארצות הברית לפני תחילת שיחות הגרעין ב-2013.

"הישות הציונית מנסה לגרום לפילוג בקרב המדינות המוסלמיות", נמסר בהודעת משרד החוץ של איראן, המתנגדת לכל נורמליזציה של מדינות ערביות ומוסלמיות עם ישראל. "על המדינות המוסלמיות לא לאפשר הקמת מרחב לציונים ליצירת בעיות חדשות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully