וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האסלאמי: הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי

משעות הלילה שוגרו 40 רקטות משטח הרצועה, 17 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. דובר צה"ל: "הירי מעיד על הקשר בין הזירות". בעקבות האירועים שונו מסלולי הנחיתה בנתב"ג

מטח רקטות בדרום - עדכונים אחרונים:

- מועצת אשכול: הוסרה ההנחיה לשהות ליד מרחבים מוגנים בעוטף עזה
- חמאס על תקיפות צה"ל: "ניסיון להתחמק מההסכם של 2014, יהיו לכך השלכות"
- צה"ל תקף שמונה מטרות של הגי'האד האסלאמי הפלסטיני
- הג'יהאד האסלאמי הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי.
- בעקבות המצב הביטחוני שונו מסלולי הנחיתה בנתב"ג
- ליברמן יכנס דיון הערכת מצב עם הרמטכ"ל ובכירים נוספים
- מערכת כיפת ברזל יירטה עד כה 17 רקטות
- כ-40 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל
- חיל האוויר תקף כ-80 מטרות טרור ברצועת עזה
- הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לירי: "נגיב בתוקפנות"

כ-40 רקטות נורו החל משעות הלילה (שבת) לעבר שטח ישראל מרצועת עזה. כ-17 מהרקטות, שכוונו לעבר שטחים בנויים, יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל - בעוד שהשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. בצה"ל טוענים כי הירי כוון על ידי סוריה וכוח קודס באיראן. כלי טיס תקפו כ-87 יעדים של חמאס בתגובה על הירי.

דובר צה"ל רונן מנליס הסביר הירי הגובר מהרצועה מעיד על הקשר הקיים בין המשימות עמן נדרשת מערכת הביטחון להתמודד בזירות השונות, בהן האיום האיראני, התעצמות חיזבאללה, הירי מהדרום והטרור הגלובלי הנשקף מהמדינה האסלאמי. "זו ההוכחה לזיקה בין הזירות", אמר. "הרי כוון מדמשק וכוח קודס האיראני. העברנו מסרים ברורים ברוח הזו למי שצריך. ואף אחד לא חסין לא ברצועה ולא מחוצה לה".

ארגון הג'יהאד האסלאמי נטל אחריות לאירועים ובהודעה מטעמו צויין כי יגיב על הירי. "לא נקבל את המשוואה לפיה יש הרג מהצד השני ושתיקה מהצד שלנו", אמרו. "נדבוק בהפסקת האש אם הצד השני יעשה זאת. נגיב על כל ירי". זמן קצר לאחר מכן הג'יהאד האסלאמי הכריז על הפסקת אש שהושגה בתיווך מצרי.

עם זאת, בצה"ל מאשימים את חמאס. "הארגון מייצר אווירה שמאפשרת טרור ומייצר את האלימות על הגדר ולכן בלילה הותקפו מטרות שלו", הסביר דובר צה"ל. "חמאס אחראי למה שקורה ברצועה וצריך למנוע אירועים מהסוג הזה". הוא הוסיף: "ההנחיות שיוצאות לאזרחים מצילות חיים אנחנו מבקשים להישמע להנחיות של צה"ל ופיקוד העורף".

דובר חמאס גינה את התקפות צה"ל ואמר "ההתקפה הישראלית מסוכנת והיא ניסיון להתחמק מהמחוייבות להסכם הפסקת האש ב-2014. לתוקפנות זו יהיו השלכות".

הריסות בעזה לאחר תקיפת חיל האוויר, 27 באוקטובר 2018. תקשורת ערבית, מערכת וואלה! NEWS
הרס באחד מהאתרים שהותקפו ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת ערבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully