וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים רועדים, שמישהו יעצור את זה": השבת המתוחה של תושבי עוטף עזה

לאחר לילה לבן שעברו תושבי עוטף עזה בין הדי הפיצוצים של נפילות הרקטות לרעש ההתקפות של עזה ברצועה, הם מספרים על ההסלמה שמבחינתם הפכה לשגרה. "הבתים רעדו, מצפים שישראל תגיב בעוצמה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: איתי עמרם

לאחר ששהו הלילה (שבת) במרחבים המוגנים, תושבי עוטף עזה תיארו את השעות הקשות שעברו בזמן המטחים הכבדים. "עבר עלינו לילה קשה", שחזרה מעיין פולד שניאור, תושבת נתיב העשרה. "כמו כל ערב שישי שמענו וראינו את המהומות על הגדר שלצערנו הפכו כבר לשגרה. הילדים הלכו בלילה להיפגש עם חברים במגרש הכדורסל וכשהתחיל הירי הם נבהלו, נכנסו למיגונית במרכז המושב ורצנו לאסוף אותם".

פולד שניאור הוסיפה כי כשהגיעה לאסוף את ילדיה, הם וחבריהם היו מבוהלים מאוד. "הילדים רעדו, הם ראו מול העיניים יירוטים של כיפת ברזל ושמעו היטב את הדי הפיצוצים", סיפרה.

את הלילה העבירה עם משפחתה בממ"ד ובמהלכו שמעו את התרעות הצבע האדום והתקיפות. "הבתים רעדו מהפיצוצים,
מרגישה שסוף סוף ההנהגה מתחילה להתעורר ולהגיב", סיפרה פולד שניאור. "אנחנו מצפים שישראל תגיב בעוצמה, תחזיר את ההרתעה ושיידנו תהיה על העליונה ולא נגרר כל פעם לגחמות של חמאס".

עוד בוואלה! NEWS
בניין מטה חמאס החדש ומתקני אימונים: אלה היעדים שצה"ל תקף ברצועה
איראן גינתה את ביקור נתניהו בעומאן: מנסה לפלג את העולם המוסלמי
הפער בין ההרשעה הנחרצת לדעת הקהל: מה שטרם נחקר בפרשת ראדה

תקיפות חיל האוויר  בעזה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
יותר מ-80 יעדים הותקפו. תקיפות צה"ל ברצועת עזה, היום/רויטרס
הרקטה שנפלה בלילה בחממות נתיב העשרה, 27 באוקטובר 2018. ביטחון נתיב העשרה, מערכת וואלה! NEWS
רקטה שנחתה בחממה בנתיב העשרה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון נתיב העשרה

"שדרות ועוטף עזה נמצאים במלחמה כבר כמה חודשים ומדינה שלמה לא מבינה מה הולך כאן", אמרה אורלי, תושבת שדרות. "אני לא מדברת רק על המטחי רקטות, כל יום שישי יש פה שריפות מבלוני תבערה ונפץ הפיצוצים נשמעים מגבול הרצועה יום יום", הוסיפה.

אורלי ציינה שבין היתר ההסלמה גרמה לחרדות של הילדים לחזור. "אנחנו מצפים ממשלה לעשות משהו להפסיק את כל הבלגן הזה, נותנים לצה"ל ולממשלה את כל הגיבוי", הוסיפה. "אנחנו מספיק חזקים לעבור עוד מבצע
דיי נמאס לנו" .

"זה מה שקורה כשאין מדיניות": ח"כים תוקפים את הנהלות הממשלה

יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף את התנהלות הממשלה בעקבות ההסלמה."זהו עוד לילה של אזעקות ופחד שעבר על תושבי עוטף עזה. ארבע שנים הממשלה הזאת לא הצליחה להחליט מה היא עושה", קרא לפיד. "זה מה שקורה כשאין מדיניות. החמאס והג'יהאד האיסלמי צריכים לשלם מחיר כבד על הלילה הזה. אם ילדי שדרות לא ישנים, למה יחיא סינוואר ישן בשלווה במיטתו? אני מחזק את התושבים ואת חיילי צה"ל וכוחות הבטחון", הוסיף.

גם ח"כ חיים ילין (יש עתיד), תושב עוטף עזה וראש המועצה האזורית אשכול לשעבר גינה את המצב: "שוב זה קרה, לילה של מלחמה כאן בעוטף עזה. צבע אדום, רקטות ופיצוצים. לילה ללא שינה עם מחשבות וחוסר מנוחה. יותר מדי זמן שאנחנו חווים את המלחמה הזאת ושאנחנו חשים לבד מול הטרור". עוד טען ילין כי התושבים נמצאים "לבד מול חוסר ההחלטה של הקבינט המדיני ביטחוני, לבד מול ישראלים שמפגינים עם דגלי פלסטין ולבד במלחמה היומיומית על הבית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully