וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פוסט בפייסבוק: צעיר נעצר בחשד להסתה נגד שופטי אזריה

הצעיר נעצר לאחר שהפיץ בקבוצה פוסט ובו הביע "ביקורת קיצונית" על החלטת השופטים שהרשיעו את החייל היורה בהריגה. צעירה נוספת מקריית גת עוכבה לחקירה בחשד לאיומים. אתמול תוגברה האבטחה על שופטי בית הדין הצבאי מחשש לפגיעה בהם

צילום: יותם רונן וניב אהרונוסון, עריכה: ניר חן

צעיר תושב ירושלים נעצר הלילה (חמישי) בחשד להסתה נגד השופטים שהרשיעו אתמול את אלאור אזריה. על פי החשד, הצעיר הפיץ בקבוצה בפייסבוק פוסט ובו הביע ביקורת קיצונית על החלטת השופטים. הוא נעצר לאחר שהמשטרה ביקשה וקיבלה את אישור פרקליטות המדינה לחקירה. אתמול תוגברה האבטחה על שופטי בית הדין הצבאי מחשש לפגיעה בהם. אבטחתו של אחד התובעים בתיק, סגן אלוף (במיל') עו"ד נדב ויסמן, תוגברה גם היא.

הלילה עוכבה גם צעירה בת 22 מקריית גת לחקירה בחשד לאיומים בפייסבוק. בתום חקירתה, היא שוחררה בתנאים מגבילים. הצעירה פרסמה ברשת החברתית בעקבות הרשעת אזריה פוסט, שלטענת המשטרה היה בעל מאפיינים פליליים של קריאה לאלימות וחשד להסתה. הצעירה מסרה את גרסתה לחוקרים ושוחררים בתנאים מגבילים, בהם איסור הבעת עמדה ברשת החברתית למשך 30 ימים ואיסור יצירת כל קשר עם נשוא הפוסט שבגינו נחקרה.

במשטרה ציינו כי משטרת ישראל מנטרת באופן תדיר פעילות ברשת החורגת מגבול הבעת דעה לגיטימית וחשודה כהסתה. בהודעה נמסר עוד כי "משטרת ישראל לא תאפשר כל הסתה לאלימות נגד מוסדות שלטון ומשפט ותנקוט יד קשה נגד כל פרסום שהוא בגדר הסתה ועלול להוביל לפגיעה ממשית באנשי ציבור".

לקריאה נוספת:
נתניהו על הכרעת הדין: "אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה"
הפרשה שתשפיע על המתגייסים החדשים: צה"ל לא נשאר מחוץ לוויכוח
תיק אזריה נמשך: דיונים בעונש יחלו החודש, ההגנה מתכוונת לערער

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פוסט נגד השופטת מאיה הלר בפייסבוק/מערכת וואלה, צילום מסך

אזריה, שירה למוות במחבל מנוטרל על הקרקע בחברון במרץ 2016, נראה אתמול מחויך למשמע הרשעתו. משפחתו, שישבה לצדו באולם הדיונים, צעקה "בזיון", ואמו פרצה בבכי. אתמול מחוץ לבית הדין הצבאי בקריה הפגינו במהלך הדיון מאות אנשים התומכים באזריה, ובהם אנשי "לה פמיליה" שדחפו והכו אנשי תקשורת. שניים מהם נעצרו.

אלוף-משנה מאיה הלר, שעמדה בראשות הרכב שלושת השופטים שהרשיע את אזריה, הקריאה אתמול במשך שעתיים את הכרעת הדין בפרשה וקבעה כי הלוחם מחטיבת כפיר פעל מתוך יצר נקמה. מאז ההרשעה המהדהדת פורסמו ברשתות החברתיות אלפי פוסטים נגד אל"מ הלר. בתגובות לפרסומים בתקשורת המופצים ברשת פייסבוק ובאלפי פוסטים פרטיים נראו תגובות מצד גולשים שכינו את הלר בין היתר, "עוכרת ישראל", האשימו אותה בפגיעה בצה"ל ובחברה הישראלית.

בהודעה שפרסם היועץ המשפט לממשלה אביחי מנדלבליט הוא התייחס למתקפות הציבוריות נגד מערכת המשפט ואמר כי "ביממה האחרונה הושמעו למרבה הצער התבטאויות שונות ביחס למערכת אכיפת החוק בישראל. בנסיבות אלה, מבקש להדגיש את המובן מאליו: מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, ובכללה מערכת המשפט הצבאית, ממלאות את תפקידן באופן עצמאי, ללא מורא וללא משוא פנים, ומתוך שיקולים משפטיים ענייניים ומקצועיים בלבד". לדבריו, "כיבוד שלטון החוק המדינה וההכרעות השיפוטיות הוא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית. טענות לפיהן גורמי אכיפת החוק פועלים כביכול מתוך שיקולים זרים, הן טענות חסרות יסוד, חסרות אחריות ויש להוקיען בכל תוקף".

(עדכון ראשון 7:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully