וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק אזריה נמשך: דיונים בעונש יחלו החודש, ההגנה מתכוונת לערער

4.1.2017 / 21:15

על אף שהחלטת שופטי בית הדין להרשיע את החייל הייתה חד משמעית, הם צפויים להיות רכים יותר בכל הנוגע לעונשו. אם ייגזרו עליו פחות מ-12 חודשי מאסר, ייתכן שתחליט ההגנה שלא לערער על ההרשעה

צלמים זמניים מורשים

שופטי הרכב בית הדין הצבאי ששפט את אלאור אזריה, הרשיעו היום (רביעי) את החייל שהרג מחבל מנוטרל בחברון, פה אחד וחד משמעית, בשני סעיפי האישום שיוחסו לו – הריגה והתנהגות בלתי הולמת. למרות שהכרעת הדין הייתה מוחלטת וחדה ולא הותירה מקום לספק לגבי מניעיו של אזריה בירי או לגבי אמינותו, על פי ההערכות השופטים יהיו רכים יותר בכל הנוגע לעונש שיוטל עליו. גם התביעה, שהייתה נחושה בנוגע להרשעה מלאה, תהיה ככל הנראה עקרונית פחות בכל הנוגע לאופי עונשו.

בתום הדיון היום, הוחזר החייל המורשע למחנה נחשונים הסמוך לאלעד, שבו הוא מרצה כבר כעשרה חודשי מעצר פתוח. תנאי מעצרו צפויים להישאר בעינם עד שייקבעו מועדי הדיונים בעונשו, שאמורים להתחיל בשבוע של ה-15 בינואר או בשבוע שלאחריו. עם זאת, לדברי התובע הראשי בתיק, סגן-אלוף (במיל') נדב ויסמן, אם מועד מתן גזר הדין יתארך, תשקול התביעה לדרוש את מעצרו המלא.

עוד בנושא:
לאחר ההרשעה: ביישוב היהודי בחברון מתכוונים להמשיך להיאבק
נתניהו: "יום קשה וכואב, אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה"
הכרעת הדין שהפכה את "הילד של כולנו" – לילד של אף אחד

התובע נדב ויסמן בהכרעת דינו של אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. ניב אהרונסון
תנאי מעצרו לא צפויים להשתנות. אזריה בבית המשפט, היום/ניב אהרונסון

סנגוריו של אזריה יחלו בימים הקרובים לאתר עדי אופי לצורך דיוני הטיעונים לעונש, כדי לנסות ולהקל אותו עד כמה שניתן. על פי ההערכות, ההגנה לא תביא עדים רבים לדיונים. לדבריה, היא צריכה יום אחד כדי לסגור את רשימת העדים, וכך את מועד הדיונים. לאחר שתביא את עדיה בפני בית הדין, תציג מנגד התביעה תקדימים למתחם העונש המקובל במקרה כזה.

נכון לעכשיו, מתכוונת ההגנה להגיש ערעור על החלטת בית הדין המיוחד, שאותה הם מכנים "צפויה ומגמתית, אשר לא יכלה להימנע מרעשי הרקע על ידי הרמטכ"ל ושר הביטחון שזיהמו את התהליך". עם זאת, אם ייגזרו על אזריה פחות מ-12 חודשי מאסר, ייתכן שישקלו זאת שוב.

כאמור, השופטים צפויים להתחשב בחומרת פסיקתם וכן בנסיבות המקלות שיעלו ההגנה ועדיה, וגזר הדין צפוי להיפסק תוך זמן קצר. עם זאת, כיוון שמדובר בהרשעה בעבירה חמורה, כך או כך יושת על אזריה עונש מאסר מלא בכלא צבאי ולא מאסר פתוח.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
התובע נדב ויסמן בהכרעת דינו של אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. ניב אהרונסון
אם מועד מתן גזר הדין יתארך, תשקול התביעה לדרוש מעצר מלא. ויסמן/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully