וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההרשעה: ביישוב היהודי בחברון מתכוונים להמשיך להיאבק

4.1.2017 / 21:00

בזירת הירי הורגשה אדישות בקרב החיילים למשמע הכרעת הדין, בעוד חלק מאנשי היישוב היהודי יצאו להפגין מול בית הדין. ובינתיים, כמה פעילי ימין כבר מכנים את הזירה "צומת אזריה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

סמל אלאור אזריה, שירה למוות במחבל מנוטרל על הקרקע בחברון במרץ 2016, הורשע היום (רביעי) בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה. ההרשעה עוררה סערה במערכת הפוליטית ובקרב הציבור הישראלי, אך במקום שבו הכול התחיל, מחסום ג'ילבר הסמוך לשכונת תל רומיידה שבחברון, קיבלו הבוקר את הכרעת הדין באדישות.

לאורך שלוש השעות של הקראת החלטת הכרעת הדין, התנהלו חיילי חטיבת הצנחנים שאיישו היום את המחסום, בשגרתיות. חלקם התעדכנו בציטוטים מבית הדין תוך כדי הדיון, אחרים עסקו בחילופי דברים עם הפלסטינים הבודדים שנכנסו לתוך השטח הישראלי ובבדיקות השגרתיות. יהודה שאול, ממקימי ארגון "שוברים שתיקה", הוביל עוד סיור של כעשרים תיירים במעלה הכביש לעבר הזירה, תוך שהם זוכים לתיאור מפורט על שהתרחש כאן אך לפני תשעה חודשים.

עוד בנושא:
יעלון על משפט אזריה: "ניצול ציני של פוליטיקאים אינטרסנטים"
אחרי הרשעת אזריה: תוגברה אבטחת השופטים הצבאיים מחשש לתקיפתם
אופציית החנינה: כך יוכל אזריה להימנע ממאסר בכלא

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
החיילים במחסום בחברון קיבלו את הכרעת הדין באדישות. אזריה והוריו, היום/AP

אנשי היישוב היהודי בחברון, לעומת זאת, לא קיבלו את הכרעת הדין בקלות ראש. הבולטים שבהם, בראשם ברוך מרזל, נסעו לתל אביב כדי להפגין מול בית הדין. הערב הם תכננו לקיים הפגנה נגד ההרשעה בזירת הירי שבחברון, ופעילי הימין כבר החלו לכנות את המקום "צומת אלאור".

מי שנשאר בעיר הבוקר הוא נועם ארנון, דובר היישוב היהודי. "בית המשפט אמר את דברו, גרסאות ההגנה נדחו לצערנו והתוצאה עצובה למדי. עכשיו הזמן לפתוח דף חדש", אמר ארנון. "היה פה אירוע שכל הצדדים היו שמחים אלמלא קרה. מהתחלה ולאורך כל הדרך נעשו בו טעויות", הוסיף. "עם ישראל עבר טלטלה, נוצר שסע ועכשיו הזמן לחשוב איך מגשרים עליו". ארנון הביע תקווה כי לפחות בגזר הדין, יקלו בעונשו של אזריה: "אני מקווה שגזר הדין יהיה במידת הרחמים ועם ישראל מבין שעכשיו הזמן לשנות כיוון ולאחות מחדש את הקרעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ברוך מרזל בהפגנה למען החייל אלאור אזריה בעת הכרעת דינו, קריה, תל אביב. ינואר 2017. ראובן קסטרו
יקיימו הפגנה נוספת למען אזריה בחברון. מרזל בהפגנות למען החייל, היום/ראובן קסטרו

עימאד אבו שמסייה, הצלם הפלסטיני שתיעד את הירי, המתין בחצר ביתו ועקב אחר ההתפתחויות. הוא הכין קנקן קפה מתוק והבהיר שאינו רוכש אמון למערכת המשפט הישראלית, גם אם תרשיע את החייל. "זהו יום מבחן למערכת המשפט בישראל וגם למערכת הצדק. אנחנו כפלסטינים לא מאמינים במשפט ובצדק הישראלי", אמר. "אם הרוצח היה פלסטיני, אנחנו בטוחים שגזר הדין שלו היה חמור יותר ממה שיקבל החייל הרוצח".

ברשת החדשות הפלסטינית חדת' דיווחו היום כי משפחתו של המחבל שנורה בידי אזריה, עבד אל-פתאח א-שריף, אמרה כי "נרדוף את החייל בבית הדין הבינלאומי ובכל הדרכים החוקיות במוסדות העולם ובשיתוף פעולה עם ההנהגה הפלסטינית".

(השתתף בהכנת הכתבה: פואד סלאמה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully