וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרשעת אזריה: תוגברה אבטחת השופטים הצבאיים מחשש לתקיפתם

4.1.2017 / 16:10

האבטחה סביב שלושת השופטים שהרשיעו את החייל בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת תוגברה, על רקע התקפות חריפות נגדם ברשתות החברתיות ובפרט נגד אלוף-משנה מאיה הלר, שעמדה בראשות הרכב השופטים

צילום: יותם רונן וניב אהרונוסון, עריכה: ניר חן

האבטחה על שופטי בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, שהרשיעו הבוקר (רביעי) פה אחד את סמל אלאור אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, תוגברה מחשש לפגיעה בהם. אבטחתו של אחד התובעים בתיק, סגן אלוף (במיל') עו"ד נדב ויסמן, תוגברה גם היא. מחוץ לבית הדין, הפגינו במהלך הדיון מאות אנשים התומכים באזריה, ובהם אנשי "לה פמיליה" שדחפו והיכו אנשי תקשורת, ושניים מהם נעצרו.

ברשתות החברתיות פרסמו אלפי גולשים ישראלים פוסטים נגד אלוף-משנה מאיה הלר, שעמדה בראשות הרכב שלושת השופטים שהרשיעו את אזריה. בתגובות לפרסומים בתקשורת המופצים ברשת פייסבוק ובאלפי פוסטים פרטיים נראו תגובות מצד גולשים שכינו את הלר, בין היתר, "עוכרת ישראל", האשימו אותה בפגיעה בצה"ל ובחברה הישראלית.

עוד בנושא:
אופציית החנינה: כך יוכל אזריה להימנע ממאסר בכלא
"הורשע החייל הרוצח": כך מסקר העולם הערבי את הרשעת אזריה
ליברמן: "לא אוהב את הכרעת הדין, אך כולנו מחויבים לכבדה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסתה ברשת נגד השופטת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שפרסם היועץ המשפט לממשלה אביחי מנדלבליט, התייחס למתקפות הציבוריות נגד מערכת המשפט, ואמר כי "ביממה האחרונה הושמעו למרבה הצער התבטאויות שונות ביחס למערכת אכיפת החוק בישראל. בנסיבות אלה, מבקש להדגיש את המובן מאליו: מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, ובכללה מערכת המשפט הצבאית, ממלאות את תפקידן באופן עצמאי, ללא מורא וללא משוא פנים, ומתוך שיקולים משפטיים ענייניים ומקצועיים בלבד".

לדבריו, "כיבוד שלטון החוק המדינה וההכרעות השיפוטיות הוא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית. טענות לפיהן גורמי אכיפת החוק פועלים כביכול מתוך שיקולים זרים, הן טענות חסרות יסוד, חסרות אחריות ויש להוקיען בכל תוקף".

בתוך כך, ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) הגיש באמצעות קצין הכנסת תלונה במשטרת ישראל על איומים שהגיעו אליו בפייסבוק. "על התגובה שלך במשפט אלאור אזריה, אני מאחל לך שהילדים שלך יירצחו על ידי מחבלים", כתב לו גולש מתל אביב. ח"כ שי מסר: "מעבר לתלונה ולטיפול שאני מצפה לו ממשטרת ישראל, הזירה הציבורית בישראל הפכה לזירה של התקפות אישיות, מילוליות ופיזיות על כל מי ש'לא הולך בתלם'".

לדבריו, "החברה הישראלית עוברת היום מבחן גדול. אני שב ומשבח את בית הדין הצבאי על הכרעת הדין שהניפה דגל שחור, דגל של אזהרה בפניה של מדינת ישראל, של צה"ל ושל חייליו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנה למען החייל אלאור אזריה בעת הכרעת דינו, קריה, תל אביב. ינואר 2017. רויטרס
מאות מפגינים ניסו לפרוץ את קו ההגנה של השוטרים והחלו להתעמת עמם. ההפגנות בת"א, היום/רויטרס

עם קבלת הכרעת הדין קראו כ-400 המפגינים שעמדו מחוץ לבית הדין בתל אביב "הוא זכאי". "המשפט הזה ייזכר לדיראון עולם", צעק אחד המפגינים במגפון. "חייל נשלח לכלא תחת שלטון ממשלת ביבי. דם יהודי אינו הפקר. חיילי צה"ל לא מוגנים. זהו יום שחור למדינת ישראל, צריך להוריד את הדגל לחצי התורן", קראו אחרים.

אזריה, שירה למוות במחבל מנוטרל על הקרקע בחברון במרץ 2016, נראה מחויך הבוקר למשמע הרשעתו. משפחתו, שישבה לצדו באולם הדיונים, צעקה "בזיון", ואמו פרצה בבכי. אלוף-משנה הלר, הקריאה במשך שעתיים את הכרעת הדין בפרשה שטלטלה את המדינה, וקבעה כי הלוחם מחטיבת כפיר פעל מתוך יצר נקמה.

הכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. AP
נראה מחויך הבוקר למשמע הרשעתו. אזריה, היום/AP

היא פתחה את דבריה ודחתה את טענות ההגנה העיקריות, שלפיהן אזריה חשש ממטען וכי המחבל מת לפני הירי של הנאשם. בנוסף לכך הקריאה עדויות שמחזקות את הטענה שאזריה אמר כי "הגיע למחבל למות", ולאחר מכן פירטה על השינויים הרבים בגרסתו של הנאשם להשתלשלות האירועים. הלר אף הדגישה כי טענות ההגנה לזיהום ההליך המשפטי נדחות.

בא כוחו של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק שעומד בראש צוות ההגנה, הודיע לאחר ההרשעה כי הם יגישו ערעור. "אין כל ספק שזהו יום מצער. לאחר שנלמד את הכרעת הדין נגיש ערעור. הראיות מדברות בעד עצמן והן אמורות לקבוע את המסכת העובדתית. ראינו עוינות כלפי אזריה", אמר. לטענתו, הלר צחקקה במהלך הקראת הכרעת הדין. עו"ד אילן כ"ץ, סנגור נוסף של אזריה, הוסיף: "ביקשנו שהטיעונים לעונש יישמעו בזמן הקרוב ביותר כדי לא להפסיד זמן ולהגיש מיד את הערעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully