וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע אישור ההסכם: נתניהו ואובמה ייפגשו השבוע בניו יורק

18.9.2016 / 20:04

ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית ייפגשו בשולי עצרת האו"ם, לראשונה מאז ביקור נתניהו בבית הלבן בנובמבר, וככל הנראה בפעם האחרונה לפני סוף כהונת הנשיא. נתניהו "יודה לאובמה באופן אישי על הסיוע הביטחוני"

עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש ביום רביעי הקרוב עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, בשולי כינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק – כך מסר היום (ראשון) לוואלה! NEWS גורם מדיני בכיר. פגישתם של שני המנהיגים, ככל הנראה לאחר נאומו של אובמה בפני העצרת הכללית, תהיה הראשונה ביניהם מאז נובמבר 2015, אז נפגשו בבית הלבן. זו גם צפויה להיות הפגישה האחרונה בין נתניהו לנשיא, שיעזוב את הבית הלבן בסוף השנה.

בשבועות האחרונים, על רקע המגעים להשלמת הסכם הסיוע הביטחוני לישראל לעשור הקרוב, נערכו מגעים ראשוניים לקביעת הפגישה בין המנהיגים, שיצטרפו למנהיגים ולבכירים ממדינות העולם לכינוס השנתי של העצרת הכללית. נתניהו צפוי להיפגש עם כמה מהמנהיגים הנוספים שיגיעו לעצרת.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר אמריקני: הסכם הסיוע אינו פיצוי על ההסכם עם איראן
נתניהו הודף את הביקורת על הסכם הסיוע: "מעולם לא הוצע לנו דולר יותר"
שליח המו"מ להסכם הסיוע: "הביקורת עליו חסרת אחריות ומנותקת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הסכם הסיוע אינו פיצוי על ההסכם עם איראן". נתניהו ואובמה בבית הלבן, נובמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מלשכת נתניהו נמסר כי בפגישה הצפויה עם אובמה, ראש הממשלה "יודה לו באופן אישי על הסכם הסיוע הביטחוני שנחתם בשבוע שעבר; הסכם שמבטא את עומק היחסים האסטרטגים והברית בין ישראל לארצות הברית". כמו כן, נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו מתכוון לשוחח בפגישתו עם הנשיא אובמה על האתגרים וההזדמנויות במזרח התיכון והדרך לקדם יחד שלום וביטחון".

הבית הלבן אישר את דבר הפגישה בין השניים. הדובר ג'וש ארנסט מסר כי המנהיגים ידונו בהסכם הסיוע. "הפגישה תהיה גם הזדמנות לדון בצורך להתקדמות אמיתית לקראת פתרון שתי המדינות, לאור המגמות המדאיגות בשטח", הוסיף ארנסט. מחר ייפגש אובמה בניו יורק גם עם ראש ממשלת סין לי קצ'יאנג, והשניים ידונו ב"פרובוקציות" של קוריאה הצפונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בירושלים חוששים ממהלך אחרון בנושא הפלסטיני

אחד הנושאים הטעונים בפגישה צפוי להיות הסכסוך הישראלי-פלסטיני. בשבועות האחרונים, הבית הלבן ומשרד החוץ האמריקני החריפו באופן ניכר את הטון נגד מדיניות ההתנחלויות של ממשלת ישראל, ובירושלים חוששים כי הנשיא אובמה ירצה לקדם מהלך אחרון בנושא הפלסטיני לפני שיעזוב את תפקידו.

בירושלים חוששים מכך שממשל אובמה ירצה להותיר חותם אחרון של מורשת בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ולכן ירצה לקדם הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם או לספק הצהרה או נאום נשיאותי, שיניח תשתית להנעת התהליך המדיני ואת המצע לממשל הבא, בתקופת הביניים שבין הבחירות לנשיאות ועזיבתו את הבית הלבן בחודש ינואר הקרוב.

לדברי בכירים ישראלים ואמריקנים, הבית הלבן עדיין לא החליט אם ומה יהיה אופיו של האקט המסיים בנושא, אך בשבועות האחרונים הממשל מאותת על חוסר סבלנות בכל הנוגע לבנייה ישראלית בהתנחלויות. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, נתניהו הביע לאחרונה חשש בשיחות סגורות כי בחסות הסכם הסיוע שיבסס את מורשת אובמה כממשל הנדיב ביותר מבחינה ביטחונית, אובמה ירגיש חופשי יותר לקדם מהלכים קשים נגד ישראל בנושא.

טקס החתימה בוושינגטון על הסכם הסיוע הביטחוני, 14 בספטמבר 2016. רויטרס
"מעולם לא הוצע לנו יותר". טקס החתימה על הסכם הסיוע הביטחוני/רויטרס

הסיוע הביטחוני שתעביר וושינגטון, על פי ההסכם שנחתם ביום רביעי האחרון בטקס במחלקת המדינה, יהיה בסך של 3.8 מיליארד דולרים בשנה, והוא הגדול ביותר שארצות הברית העניקה אי פעם למדינה כלשהי. בסוף השבוע הבהיר גורם אמריקני בכיר כי "הסכם הסיוע אינו פיצוי על ההסכם עם איראן וגם לא הכנה למהלך כלשהו בנושא הפלסטיני".

"התחלנו לדבר על הסכם הסיוע עוד הרבה לפני ההסכם עם איראן ואפילו לפני בחירתו של חסן רוחאני לנשיאות והיינו חותמים עליו גם בלי ההסכם עם איראן", אמר הגורם. "ולמרות אי ההסכמה עם ישראל בעניין הזה, אנחנו עדיין חושבים שההסכם עם איראן טוב לביטחונה של ישראל. אין קשר אמיתי בין ההסכם עם איראן לבין הסכם הסיוע, זה לא פיצוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו הדף היום את הביקורת על הסכם הסיוע, ואמר בפתח ישיבת הממשלה: "בשבוע שעבר חתמנו על הסכם הסיוע. אני שומע כל מיני רעשי רקע ודיסאינפורמציה. אני מבקש להבהיר כי מעולם לא הוצע לנו יותר – אפילו לא דולר אחד. אלו סילופים ובדיות של גורמים אינטרסנטים".

לדבריו, התבטאויות אלו פוגעות ביחסים בין ירושלים לוושינגטון. "הדבר העצוב ביותר הוא שדברים אלו משדרים כפיות טובה כלפי ארצות הברית. זהו הסכם שיא, ומן הראוי שכולנו נברך עליו ונודה לארצות הברית", אמר ראש הממשלה.

(עדכון ראשון: 18:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully