וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם אובמה: "נשארתי מחויב לפתרון שתי המדינות"

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

9.11.2015 / 20:25

אחרי יותר משנה, ראש הממשלה נועד עם נשיא ארה"ב בצל המתיחות שנוצרה בשל הסכם הגרעין והודה על הסיוע הביטחוני של וושינגטון. אובמה: "ביטחון ישראל נמצא בראש סדר העדיפויות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, אחרי שנה שבה היחסים בין ירושלים לוושינגטון עלו על שרטון, בעיקר בשל הסכם הגרעין ומאמציו של נתניהו לסכל אותו. הפגישה בין השניים התארכה 45 דקות מעבר למתוכנן ולדברי גורמים במשלחת הישראלית, היא "הייתה טובה".

לפני הפגישה, נתניהו הבטיח כי לא נטש את פתרון שתי המדינות ואובמה מצדו הדגיש כי הוא מחויב לביטחונה של ישראל. "היחסים עם ארצות הברית חזקים", אמר ראש הממשלה. "אני מודה לאובמה על כך שהגביר את ביטחונה של ישראל עם סיוע חדש". ראש הממשלה התייחס למצב במזרח התיכון ואמר כי "ניתן לראות את הפרעות של דאעש ואת הטבח במאות אלפים", אך הדגיש כי "למרות זאת, אנו רוצים לקוות ולהאמין שלא ויתרנו על שלום. אני נשאר מחויב לפתרון שתי המדינות לשתי עמים.

לדבריו, "איש לא צריך להטיל ספק בנחישות הישראלית להגן על עמה, אך גם לא על הרצון שלה לעשות שלום עם כל אחת משכנותיה. יש לחשוב איך לשמור על איכות היתרונות הטכנולוגיים של ישראל כדי שתוכל להגן על עצמה".

לקריאה נוספת בנושא
שדולת ארץ ישראל לנתניהו: "תאמר לאובמה - יש לנו זכות חוקית לבנות"
נתניהו ייפגש הערב עם אובמה: הסיוע הביטחוני לא יגיע בחינם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה, הבית הלבן, 9 בנובמבר 2015. AP
מחויכים אחרי שנה של מתיחות. אובמה ונתניהו, היום/AP

הנשיא האמריקני הבהיר כי "ביטחון ישראל" נמצא בראש סדר העדיפויות שלו. "יש לנו שיתוף פעולה ביטחוני הדוק יותר מאי פעם". אובמה הוסיף כי "נדון ביישום ההסכם עם איראן. היו לנו חילוקי דעות בנושא, אך לא בכך שצריך למנוע מטהראן להשיג נשק גרעיני". הנשיא ציין גם כי "אין מנהיג שעמו נפגשתי כה הרבה" כמו עם נתניהו, ברקע המשבר ביחסים בין השניים.

אובמה התייחס גם לגל הטרור בישראל וגינה בחריפות את הפיגועים. "לישראל יש לא רק את הזכות, אלא את החובה להגן על עצמה", הבהיר. "נשמע מנתניהו כיצד אפשר להוריד את מפלס הלהבות, איך לחזור למסלול השלום תוך שהדרישות הלגיטימיות של הפלסטינים ייענו על הדרישות הביטחוניות של ישראל".

מלבד הפגישה עם אובמה בבית הלבן, שתהיה האירוע הראשון בסדר היום של נתניהו, צפויים לראש הממשלה גם שלושה נאומים תוך כדי ביקורו בבירה האמריקנית השבוע. אחד הנאומים יהיה בפני הכינוס השנתי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ארגון הגג הגדול ביותר של יהדות ארצות הברית. זו תהיה הפעם הראשונה שנתניהו מופיע מעל בימה יהודית-אמריקנית חשובה מאז הקרע שנוצר ביהדות ארצות הברית בעניין המאבק על הסכם הגרעין עם איראן.

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully