וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בקואליציה ושיבושים בתנועת הרכבות: כל כותרות השבת

הקו בין תל אביב לחיפה יושבת עד מחר בשעה 19:00, והרכבות לנתב"ג ישובו לפעול מחר לפנות בוקר. נתניהו: "כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה". וגם: הילרי קלינטון ממשיכה להסתבך בפרשת המיילים. אלו הכותרות שעשו את סוף השבוע

מחיר המשבר: הרכבות בין תל אביב לחיפה ולנתב"ג יושבתו עד מחר

רכבת ישראל הודיעה כי תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה בשני הכיוונים לא תוכל להתחדש עד מחר בערב, והתנועה בין התחנות חוף הכרמל וסבידור מרכז תתחדש ביום ראשון בשעה 19:00. כמו כן, קו הרכבת בין תחנות תל אביב למודיעין, הכולל את תחנת נמל התעופה בן גוריון, יתחדש רק מחר ב-05:00 בבוקר.

הרכבת הפרברית בצפון תחל לנוע במוצאי שבת בשעה 21:00. הקו מנהריה לכיוון דרום יפעל הערב עד תחנת חוף הכרמל בלבד, ומחר החל מהשעה 5:00 ועד 19:00 עד בנימינה וחזרה. כלומר, לא תהיה תנועה מתחנת תל אביב סבידור מרכז לבנימינה בשעות אלה.

בנוסף, בקו מודיעין ייסעו הרכבות ממחר ב-5:00 עד תחנת תל אביב סבידור מרכז. קווים נוספים שיופעלו ממוצאי שבת ותנועתן תיפסק בתחנת תל אביב סבידור מרכז הם אלה שיצאו מירושלים, מבית שמש, מבאר שבע ומראשון לציון. הקו בין באר שבע להוד השרון יפעל כרגיל, ויחל את תנועתו במוצאי שבת מתחנת באר שבע צפון. גם הקו בין באר שבע לדימונה יפעל כמתוכנן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב למקורביו כי "מדובר במשבר יזום ומיותר מצד השר ישראל כץ, שנוער לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי". ראש הממשלה הדגיש כי "ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר המיותר והמלאכותי שיזם לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד".

"מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת, ניתן היה לבצע אותן במועדים אחרים, שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי, לא בנוסעים ולא בחיילים", הוסיף נתניהו למקורבים, שמסרו כי הוא מזועזע "מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים ובחיילים, ועושה הכול כדי למזער למינימום את הפגיעה".

גורם בסביבת נתניהו: "כל האפשרויות על השולחן - כולל פיטורי כץ"

ברקע דבריו החריפים של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד שר התחבורה ישראל כץ, לפיהם האחרון גרם באופן מכוון למשבר בקואליציה, אמר בשישי גורם בסביבת ראש הממשלה כי "לא ברור לאן יגיע משבר האמון עם כץ". לדברי הגורם, "כל האפשרויות מונחות על השולחן - כולל פיטורים".

"שרים ובליכוד ובקואליציה אומרים לנו שהוא מתדלק ושופך שמן כל הזמן. הוא מתדרך נגדנו ומנסה להפיל את הממשלה. משבר הרכבת היה משבר יזום שלו", אמר הגורם. "אחרי שספג מכה בסיפור מזכירות הליכוד ולא הצליח לרוקן את נתניהו מסמכויותיו, הוא חולל את עניין הרכבת כדי להציג את נתניהו כמי שנכנע לחרדים".

אב שכול שבנו נהרג בלבנון התאבד מעל קברו בהר הרצל: "שבר שלא התאחה"

אב שכול שבנו נהרג בזמן מארב בלבנון שם קץ לחייו בשישי מעל לקבר הבן בהר הרצל שבירושלים. אביו של החלל, שנהרג ב-1992, היה חולה במשך שנים ונאבק על מנת לקבל סיעו כלכלי בשנים שאחרי מות בנו. הבן שנהרג נפגע מאש צה"ל ומת מפצעיו בשטח בלבנון, ובאתר המועצה האזורית שבה התגורר נכתב כי "האובדן ונסיבות נפילתו גרמו לבני משפחתו שבר שלא נתאחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"שכחה תדריכי ביטחון": ה-FBI פרסם את דוח פרשת המיילים של קלינטון

בצעד נדיר, פרסמה בשישי לשכת החקירות הפדרלית של ארצות הברית (FBI) את הדוח המלא על חקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון, הכולל ראיונות חסויים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות. מחקירת ה-FBI עלה כי קלינטון לא ביקשה אישור להשתמש בשרת פרטי או בכתובת מייל פרטית במהלך כהונתה כשרת החוץ, ובכך הפרה את מדיניות חיסיון התיעוד הפדרלי. הדוח, המונה 58 עמודים, כולל גם פרטים טכניים על התקנת השרת במרתף ביתה של קלינטון שבניו יורק, אולם חלק גדול מהמסמכים שהוא כולל עברו עריכה. פרסום הדוח על ידי הבולשת הפדרלית נחשב ללא שגרתי מצד הסוכנות, ומיוחס לעניין הציבורי הרב בחקירת הפרשה.

המבצע מתרחב: טורקיה פתחה חזית נוספת בצפון סוריה

טורקיה פתחה היום חזית חדשה במבצע "מגן הפרת" שאליו יצאה בשבוע שעבר כדי לטהר את אזור הגבול מכוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והמיליציה הכורדית (YPG). לפי כלי תקשורת במדינה, כ-20 טנקים וכמה כלי רכב משוריינים חצו את הגבול בסמוך לעיירה הטורקית קיליס – אזור הנמצא כ-55 קילומטרים ממערב לעיירה ג'ראבלוס, שלשטחה פלשה טורקיה בתחילת המבצע.

לפי עדי ראייה מהמקום, קולות נפץ נשמעו באזור, ועשן נראה מיתמר מעל השטחים שאליהם פלשו הטנקים. עוד נמסר כי אזרחי הכפרים באזור נמלטו. לפי כלי התקשורת במדינה, כניסת הטנקים לוותה בירי ארטילרי לעבר עמדות דאעש. כוחות "צבא סוריה החופשי" - המורדים הנתמכים בידי טורקיה ומשתתפים במבצע, מסרו כי המתקפה נועדה להפעיל לחץ על דאעש הן ממזרח והן ממערב באזור הגבול.

בן 21 טבע למוות ליד קיסריה; צעיר במצב אנוש מטביעה בחוף פלמחים

צעיר בן 21, תושב אור עקיבא, טבע היום (שבת) למוות בסמוך לחוף שדות ים שליד קיסריה. הצעיר נמשה מהים ואנשים שהיו במקום החלו לבצע בו פעולות החייאה בסיסיות. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, אך נאלצו לקבוע את מותו.

כמו כן, צעיר בן 25 נפגע היום באורח אנוש מטביעה בסמוך לחוף פלמחים שבשפלה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים שיבא שבתל השומר. נוסף עליו טבעו שני צעירים ופונו לאותו בית החולים במצב קל.

"מה נעשה בלעדיך?": נשיא אוזבקיסטן הובא למנוחות

נשיא אוזבקיסטן אסלאם קרימוב שהלך לעולמו אתמול הובא היום (שבת) למנוחות בעיר מולדתו סמרקנד, כ-300 קילומטרים דרום מערבית לבירה טשקנט. עם שחר זרמו אלפי אזרחים לדרך הראשית בבירה כשמסע הלווייתו עבר דרך העיר כדי לחלוק לו כבוד אחרון. קרימוב, שהואשם לא פעם על ידי ארגוני זכויות אדם בדיכוי מתנגדיו, מת ביום שישי בגיל 78 עקב שבץ מוחי.

אבלים רבים החזיקו פרחים, רובם ורדים אדומים, והניחו אותם על הדרך בעוד שיירת ארונו, שיצאה לדרך ב-6:00 בבוקר (שעון מקומי) בדרכה לנמל התעופה. "מה נעשה בלעדיך?", זעק תושב הבירה ומחה דמעה.

שרלי הבדו תיאר את הקורבנות באיטליה "פסטה ברוטב עגבניות" - ועורר סערה

המגזין הצרפתי הסאטירי "שרלי הבדו" עורר סערה פעם נוספת, לאחר שבגיליון האחרון שלו פרסם קריקטורה הנוגעת לרעידת האדמה שהכתה בשבוע שעבר במרכז איטליה וגבתה את חייהם של קרוב ל-300 בני אדם. הקריקטורה, שמציגה את קורבנות הרעש כמנות פסטה ומופיעה תחת הכותרת "רעידת אדמה בסגנון איטלקי", זכתה לביקורות רבות ברשתות החברתיות.

הקריקטורה בגיליון האחרון של המגזין מתייחסת לעיירה אמטריצ'ה, אחד האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר ברעש בעוצמה 6.2. אמטריצ'ה הוא גם שם של סוג פסטה שמקורה בעיירה, המורכבת בין היתר מעגבניות וחזיר. בתמונה נראים אישה וגבר פצועים עומדים ליד ערימה של הריסות שממנה מציצות רגלי קורבנות שנקברו תחתן, וכל אחת מהדמויות נקראה על שם מנה אחרת של פסטה.

דמותו של הגבר, החבוש בראשו ובידו ומכוסה בדם, תוארה כ"פסטה פנה ברוטב עגבניות" ודמות האישה שנחבלה קשות ומכוסה כוויות תוארה כ"פנה ברוטב מוקרם". גופות הקורבנות שנקברו תחת ההריסות תוארו כ"לזניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully