וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרלי הבדו תיאר את הקורבנות באיטליה "פסטה ברוטב עגבניות" - ועורר סערה

בגיליון האחרון של המגזין הצרפתי פורסמה קריקטורה המציגה את נפגעי רעידת האדמה בארץ המגף כמנות שונות של פסטה, תחת הכותרת "רעידת אדמה בסגנון איטלקי". ראש העיירה אמטריצ'ה: "סאטירה מביכה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: רעידת האדמה שפקדה את איטליה בשבוע שעבר)

המגזין הצרפתי הסאטירי "שרלי הבדו" עורר סערה פעם נוספת, לאחר שבגיליון האחרון שלו פרסם קריקטורה הנוגעת לרעידת האדמה שהכתה בשבוע שעבר במרכז איטליה וגבתה את חייהם של קרוב ל-300 בני אדם. הקריקטורה, שמציגה את קורבנות הרעש כמנות פסטה ומופיעה תחת הכותרת "רעידת אדמה בסגנון איטלקי", זכתה לביקורות רבות ברשתות החברתיות.

הקריקטורה בגיליון האחרון של המגזין מתייחסת לעיירה אמטריצ'ה, אחד האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר ברעש בעוצמה 6.2. אמטריצ'ה הוא גם שם של סוג פסטה שמקורה בעיירה, המורכבת בין היתר מעגבניות וחזיר. בתמונה נראים אישה וגבר פצועים עומדים ליד ערימה של הריסות שממנה מציצות רגלי קורבנות שנקברו תחתן, וכל אחת מהדמויות נקראה על שם מנה אחרת של פסטה.

דמותו של הגבר, החבוש בראשו ובידו ומכוסה בדם, תוארה כ"פסטה פנה ברוטב עגבניות" ודמות האישה שנחבלה קשות ומכוסה כוויות תוארה כ"פנה ברוטב מוקרם". גופות הקורבנות שנקברו תחת ההריסות תוארו כ"לזניה".

לקריאה נוספת:
קריקטורה חדשה נגד מוסלמים הובילה לאיומים על עורכי שרלי הבדו
שבוע לאחר הפיגועים בבריסל: סערה סביב השער החדש של "שרלי הבדו"
"דוחה": סערה סביב קריקטורות בשרלי הבדו על הפעוט הסורי שטבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה שהופיעה בגיליון האחרון של "שרלי הבדו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקריקטורה זכתה לביקורת קשה באיטליה. סרג'יו פירוצי, ראש העיירה אמטריצ'ה, שיותר מ-180 מתושביה נהרגו ומבנים רבים בה נחרבו, כינה את הקריקטורה "סאטירה לא נעימה ומביכה". "אני בטוח שזה לא משקף את הרגש האמיתי של העם הצרפתי", צוטט בסוכנות הידיעות האיטלקית ANSA. "אירוניה תמיד מתקבלת בברכה, אבל אי אפשר להפוך אסונות ומתים לסאטירה".

גם ברשתות החברתיות מתחו ביקורת על המגזין. "הם מתחבאים מאחורי המילה 'סאטירה'. עזבו את המשרד ותגיעו לכאן לעמוד מול האנשים שנותרו חסרי-כל", כתבה אחת המשתמשות בטוויטר. משתמשת אחרת הוסיפה: "זו אינה סאטירה יותר. זה חוסר כבוד טהור כלפי אלו שאיבדו את חייהם, אני נגעלת".

ברשתות החברתיות מתחו ביקורת על המגזין

זו אינה הפעם הראשונה שהמגזין מצליח להרגיז את הקוראים. בחודש פרסם המגזין קריקטורה שנויה במחלוקת שבה נראה זוג עירום בחוף הים רץ לכיוון המים, ולצדו הכיתוב: "מוסלמים, תשתחררו". השער הוקדש להחלטת ראש העיר קאן לאסור כניסה עם בגד ים "בורקיני" לחוף. חברי המערכת התלוננו במשטרה כי בעקבות התמונה קיבלו איומים על חייהם.

כתבי המגזין זוכים להגנה משטרתית מאז ינואר 2015, כאשר מחבלים נכנסו לבניין המערכת וירו למוות ב-12 מחבריו. המחבלים טענו שהם עשו זאת כנקמה על קריקטורה של המגזין המגחיכה את הנביא מוחמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully