וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למקורביו: "כץ מחזיק את הנוסעים והחיילים כבני ערובה"

3.9.2016 / 21:29

ברקע משבר הרכבת, ראש הממשלה תוקף שוב את שר התחבורה. "זה משבר מיותר, שנועד לערער את היחסים ביני לציבור החרדי", אמר למקורביו. גורם בסביבתו: כל האופציות על השולחן, כולל פיטורים. ח"כ חזן: "הפסיקו להשתלח בכץ". השר חיים כץ: "שר התחבורה עושה עבודה מצוינת"

צילום: דוברות משטרת ישראל

(בווידאו: דקות לפני שבת, הוחלט על הפסקת העבודות ברכבת)

"מדובר במשבר יזום ומיותר מצד השר ישראל כץ שנוער לערער את היחסים בין ראש הממשלה לציבור החרדי" - כך אמר הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו למקורביו, בהתייחסו לסערת עבודות הרכבת בשבת. "ישראל כץ מחזיק את ציבור הנוסעים והחיילים כבני ערובה במשבר במיותר והמלאכותי שיזם, לאחר שנכשל ניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד", הדגיש ראש הממשלה בפני מקורביו והוסיף: "מלכתחילה לא היה כל צורך ליזום עבודות בשבת, ניתן היה לבצע אותן במועדים אחרים, שלא היו פוגעים לא בציבור החרדי, לא בנוסעים ולא בחיילים".

מקורבי ראש הממשלה מסרו כי הוא מזועזע "מהפגיעה הצינית של השר כץ בנוסעים ובחיילים, ועושה הכול כדי למזער למינימום את הפגיעה". הם עדכנו כי נתניהו סיכם עם שר הביטחון ליברמן להעמיד אוטובוסים לרשות החיילים, והנחה לתגבר את קווי האוטובוסים.


עוד על משבר הרכבת בוואלה! NEWS:
מחיר המשבר: הרכבות בין תל אביב לחיפה ולנתב"ג יושבתו עד מחר
חיילי צה"ל מתוסכלים מהשבתת הרכבות: "נעזוב מוקדם יותר את המשפחה"
האופוזיציה דורשת דיון מיוחד במשבר הרכבת; גלאון עתרה לבג"ץ

עבודות התשתית ברכבת, בסמוך לתחנת תל אביב האוניברסיטה, ספטמבר 2016. דוברות רכבת ישראל,
מסילת הרכבת לאחר הפסקת העבודות, אתמול/דוברות רכבת ישראל

ח"כ אורן חזן (הליכוד) קרא הערב לנתניהו "להפסיק עם ההשתלחויות בשר ישראל כץ. הוא לא אויב". לדברי חזן, "המשך המריבות הפנימיות יפגע בליכוד, יפגע בך ויביא לבחירות ולסיום כהונתך כראש הממשלה. איך אדוני מצפה שהציבור ייתן בנו את אמונו, אם אנחנו מצטיירים כמי שכל הזמן רבים", תהה.

שר העבודה והרווחה חיים כץ קרא לראש הממשלה שלא לשקול את פיטורי ישראל כץ. "שר התחבורה עושה עבודה מצוינת, ונוהג בנושא העבודות ברכבת ישראל באופן ממלכתי", מסר חיים כץ. "כשר שממונה על מתן היתרי העבודה בשבת אני קורא לראש הממשלה לשבת ולהידבר על מנת להביא לסיום המשבר ופתרון הבעיה עם המפלגות החרדיות. אני בעד שמירה על הסטטוס קוו, בכל הקשור להעסקת עובדים ביום המנוחה", הדגיש השר.

ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו את קו הרכבת אשקלון-באר שבע, 17 בספטמבר 2015. אליהו הרשקוביץ, פול צלמים
נתניהו וכץ בימים חמימים יותר/פול צלמים, אליהו הרשקוביץ

שר האוצר משה כחלון (כולנו) הצטער על שהעימות פוגע באזרחים אך הבהיר, "אסור לפגוע בסטטוס קוו". בפייסבוק כתב כי "מצער שהעימות הביא לפגיעה מיותרת באזרחי המדינה". השר קרא "לכל הצדדים לשמר את הסטטוס קוו שהיה נהוג, ולהימנע מכל פגיעה בו. מעבר לכל עימות פוליטי עומדים אזרחים שזכאים לקבל שירותים תקינים תוך התחשבות באיכות חייהם ובצרכי החיים עצמם".

גם סגן שר הבינוי והשיכון ח"כ ז'קי לוי הצטרף למתקפה מבפנים, וקרא לראש הממשלה ליישב את חילוקי הדעות. "שרי הליכוד גילו אחריות ונאמנות לראש הממשלה נתניהו לאורך כל תקופת כהונתה של הממשלה", מסר. "ויכוחים כאלה ואחרים עלולים לפרוץ ולהתרחש בכל סיעה, אך את הוויכוחים הללו מיישבים בתוך הבית", אמר לוי, "בשיחות גלויות ובהידברות, ולבטח שלא בפיטורים".

"עלינו לגלות נאמנות לראש הממשלה", ביקש סגן השר, "יחד עם זאת, ראש הממשלה צריך לשמור על חבריו, ולא להביא לתסיסה בתוך התנועה על ידי פיטורים, שהם הדבר האחרון שאדם אחראי צריך לראות כפתרון. מהלך כזה עלול להכניס את הליכוד למערבולת, שעלולה להוביל לבחירות ולחזק את האופוזיציה. כוחנו באחדותנו, ואין לנו צורך במלחמות מיותרות בביתנו", הדגיש.

תנועת הרכבות תושבת עד מחר בערב

המשבר הפוליטי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה ישראל כץ, שהחריף אתמול עם ההודעה על כך שלא ייערכו עבודות ברכבת ישראל במהלך השבת, התגלגל במהלך השבוע האחרון – עד הפיצוץ. רגע לפני כניסת השבת, הודיעו בלשכת ראש הממשלה על "משבר אמון חריף עם שר התחבורה", ואסרו את העבודות שיגרמו לכך שתנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה תושבת עד מחר בערב.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר היום כי "קיים משבר אמון אמיתי" בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, אך הביע התנגדות לכוונת נתניהו לפטר את כץ על רקע משבר עבודות הרכבת. "אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אבל הדרך לפתרון היא לא בפיטורים אלא בשיחות, זה עדיין אפשרי, ואם זה לא יצליח, נראה", אמר ביטן, ששימש בשבועות האחרונים מתווך פוליטי בין כץ לנתניהו על רקע המתיחות הגואה בין השניים.

(עדכון ראשון: 17:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully