וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי צה"ל מתוסכלים מהשבתת הרכבות: "נעזוב מוקדם יותר את המשפחה"

ההודעה על השבתת קו תל אביב-חיפה עקב הוראת נתניהו לעצירת עבודות התשתית בו גרמה לעוגמת נפש רבה בקרב חיילים ואזרחים כאחד. "נקווה שהאוטובוסים יעמדו בעומס", אמר חייל מעתלית. בעקבות הזעם החליטו נתניהו וליברמן לארגן הסעות לחיילים במוצאי שבת

צילום: דוברות משטרת ישראל

החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להשהות את עבודות התשתית במסילות הרכבת במהלך השבת, שהובילה להודעה שיצאה אמש (שישי) על השבתת קו תל אביב-חיפה במוצאי השבת, גרמה לעוגמת נפש רבה בקרב חיילים וקציני צה"ל שיצטרכו למצוא דרכים חלופיות לחזרה לבסיס. גם משתמשים אחרים בקו הפופולרי יצטרכו למצוא פתרון חלופי וייתכן שיספגו פגיעה של ממש בפרנסתם ובלוחות הזמנים שלהם.

"הכיתה שלי הייתה אמורה להתייצב עד 22:00 בשערי הבסיס", סיפר י', מפקד כיתה בבסיס חיל רגלים בדרום המתגורר בעתלית. "העובדה שאין רכבות סדירות החל מצאת השבת תגרום לאותם חיילים שמתגוררים צפונית לתל אביב, שגם ככה קיבלו שבת מקוצרת, לעזוב את המשפחה והחברים עוד מוקדם יותר. נקווה שהאוטובוסים יעמדו בעומס".

ר', המתגורר בחיפה ומשרת בקבע בבסיס הקרייה בתל אביב, סיפר כי בשנה האחרונה היו ניסיונות רבים להעביר מאות חיילים לנסיעות באוטובוס על מנת להקל על הדוחק ברכבות בימי ראשון. "את הנסיעה לתל אביב באוטובוס אני מכיר מקרוב ומתורגל אליה, הבעיה זה הדוחק. יכול להיות שאחרוג ממנהגי ואתפוס מונית שירות לתל אביב, כי את הצבא לא מעניינות השביתה ברכבת ישראל", אמר.

עוד על משבר הרכבת וואלה! NEWS:
נתניהו הורה לעצור את עבודות הרכבת: "כץ מנסה לערער את יציבות הממשלה"
גורם בסביבת נתניהו: "כל האפשרויות על השולחן - כולל פיטורי כץ"

עבודות התשתית ברכבת, בסמוך לתחנת תל אביב האוניברסיטה, ספטמבר 2016. דוברות רכבת ישראל,
מסילת רכבת שפורקה בתחנת תל אביב האוניברסיטה, אתמול/דוברות רכבת ישראל

הוריהם של החיילים גם הם מודאגים מהמצב ומתקשים להתמודד עם הפגיעה בילדיהם, המשרתים את המדינה. "ראש הממשלה, רציתי להודות לך בשם שני בניי המשרתים בצה"ל, מתוך אהבת הארץ ומחויבות לנתינה, אחד קצין והשני חייל בתחילת דרכו", כתב משה מטלון, ח"כ לשעבר ממפלגת ישראל ביתנו, בעמוד הפייסבוק שלו. "תודה על כניעתך לחרדים הידועים בתרומתם להגנת המולדת ועל פגיעתך בהם ובחבריהם חיילי צה"ל. עדיין יש באפשרותך גם להפסיק את תנועת הרכבות ביום ראשון בבוקר בגלל הקרבה לשבת , או שאולי זה השלב הבא?", הוסיף.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

נתניהו וליברמן מנסים לתקן את הנזק לחיילים

כדי לנסות לתקן את הנזק שנגרם לחיילים, החליטו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן שבמוצאי שבת וביום ראשון יפעיל משרד הביטחון הסעות לחיילים מתחנות הרכבת שאינן פועלות – כך אמרו הבוקר גורמים בלשכת ראש הממשלה. לפי ההודעה, בעזרת ההסעות יוכלו חיילים להגיע כרגיל לתחנות הרכבת ולנסוע לבסיסים.

מפלגת המחנה הציוני טענה כי החליטה כבר אתמול לארגן הסעות חלופיות, במקום הנסיעה בקו הרכבת תל אביב-חיפה שהושבת. "את מה שאנחנו הבנו והחלטנו לעשות כבר אתמול - הממשלה נזכרה לחקות ולעשות עכשיו", טענו במפלגה, והוסיפו: "כמה אוטובוסים זה לא תחליף לקבלת החלטות ולסדר עדיפויות לטובת כלל המדינה". ההסעות שאורגנו על ידי המחנה הציוני יצאו היום בשעה 20:30 מתחנת רכבת סבידור מרכז בתל אביב ומתחנה מרכזית המפרץ בחיפה.

חיילים ברכבת לב המפרץ בחיפה, בבוקר הראשון בו נאסר עליהם לנסוע ברכבות מ6:00 עד 9:00, ינואר 2012. ערן גילווארג
ייתכן שלא יהיו רכבות גם ביום ראשון. חייל בתחנת הרכבת לב המפרץ שבחיפה/ערן גילווארג

אבל לא רק החיילים צפויים להיפגע מהפסקת תנועת הרכבות בין שתי הערים. ענבל גולנזר, מאפרת מפתח תקווה, סיפרה כי עליה להגיע לשכונת נווה שאנן בחיפה על מנת לאפר לקוחות לחתונה. כעת, היא חוששת מכך שהרכבות לא יחזרו לפעול ביום ראשון. "אם לא יהיו רכבות אצטרך לקחת אוטובוס שהמסלול שלו נמשך כשלוש שעות", סיפרה.

"אני חושבת שזה פשוט ביזיון. יריקה בפרצוף של כל מי שלא מסוגל לממן רכב פרטי ונתמך בתחבורה הציבורית בישראל. ממתי הזכות להגיע ממקום למקום שמורה רק לעשירים ובעלי רכב פרטי? בדרך כלל הדרך לוקחת לי שעה ו-20 דקות ולכן גם לקחתי את העבודה הזאת", הוסיפה.

בתוך כך, פעילי מפלגת מרצ הודיעו כי יפגינו היום סמוך לתחנת רכבת סבידור מרכז שבתל אביב במחאה על השלכות החלטת נתניהו לעצור את עבודות התשתית בשבת. "נגיע למשמרת מחאה נגד הכניעה המבישה של נתניהו לחרדים, שמשמעותה ביטול הרכבות בסופי שבוע. היום ברור שלא נשאר כלום מהדיבורים על 'סטטוס קוו"', רק יריקה בפניהם של אזרחים שתלויים בתחבורה ציבורית יעילה ומתפקדת", נכתב באירוע שנפתח להפגנה בפייסבוק, שבו אישרו הגעה יותר מאלף בני אדם.

עבודות התשתית ברכבת, בסמוך לתחנת תל אביב האוניברסיטה, ספטמבר 2016. דוברות רכבת ישראל,
ההודעה על השבתת הקו - בעקבות ההנחיה לא לבצע את עבודות התשתית. אתר עבודות התשתית בסמוךלתחנת רכבת האוניברסיטה בתל אביב, אתמול/דוברות רכבת ישראל

רכבת ישראל הודיעה על השבתת קו תל אביב-חיפה במוצאי השבת לאחר הנחיית נתניהו שלא לבצע את עבודות התשתית שתוכננו במסילות במהלך השבת. מהרכבת נמסר כי מאחר שהודעת לשכת ראש הממשלה נמסרה חמש דקות לפני כניסת השבת, לא ניתן היה להחזיר למקומן מסילות שפורקו לצורכי תחזוקה, ועל כן תנועת הרכבות לא תוכל להתחדש. כמו כן, נמסר כי קיימת אפשרות שהרכבות לא יפעלו בין שתי הערים גם ביום ראשון.

ההודעה שהוציאה לשכתו של נתניהו אמש הורתה להשהות את העבודות עד לקבלת החלטה סופית בנושא ב-72 השעות הקרובות. בהודעה תקף נתניהו בחריפות את שר התחבורה ישראל כץ וטען כי עורר במכוון משבר קואליציוני עם המפלגות החרדיות. לטענת ראש הממשלה, כץ מסר מידע סותר לגבי נחיצות העבודות בשבת, דבר שהוביל למחלוקות מול הסיעות החרדיות שהתנגדו בתוקף לביצוע כל עבודה שהיא במהלך יום המנוחה.

נתניהו הוסיף ואמר בהודעתו כי קיים "משבר אמון חריף" מול כץ, וטען כי "לאחר שנכשל בניסיונו להשתלט על מוסדות הליכוד, הדהים שר התחבורה את ראשי הסיעות החרדיות כשנתן הנחיות לבצע עשרות עבודות בשבת". גורמים בסביבת ראש הממשלה טענו כי לא ברור כיצד ייפתר המשבר, וכי גם פיטוריו של שר התחבורה נמצאים על הפרק.

(עדכון ראשון: 7:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully