וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה דורשת דיון מיוחד במשבר הרכבת; גלאון עתרה לבג"ץ

3.9.2016 / 15:38

סיעות האופוזיציה אספו את 25 החתימות הדרושות כדי לקיים דיון מיוחד בזמן הפגרה בנושא השבתת הרכבות בקו תל אביב חיפה. יו"ר מרצ עתרה נגד ראש הממשלה ורכבת ישראל בתביעה למתן צווים לביטול ההחלטה להפסיק את העבודות

צילום: דוברות משטרת ישראל

סיעות האופוזיציה אספו היום (שבת) את 25 החתימות של חברי הכנסת הדרושות לטובת כינוסה המיוחד של הכנסת בפגרה, לדיון בנושא "ביזוי השבת והפגיעה בחיילים ובאזרחים בעקבות משבר הרכבת", כפי שנכתב בהודעה משותפת למפלגות האופוזיציה. במקביל, יו"ר מרצ זהבה גלאון עתרה לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, שר העבודה חיים כץ ורכבת ישראל, בתביעה למתן צווים על תנאי וצו ביניים לביטול ההחלטה להפסיק את עבודות הרכבת בשבת.

"בית המשפט חייב לשים סוף להשתוללות משולחת הרסן של ראש הממשלה על גבם של אלפי נוסעים", טענה גלאון. "ההחלטה להפסיק את עבודות התשתית ברכבת רגע לפני כניסת השבת התקבלה בלא סמכות, בניגוד לחוק החברות הממשלתיות, ובניגוד להיתרי העבודה שניתנו כדין לעבודה בשבת".

היא תקפה את התנהלותו של נתניהו ואמרה כי הוא "מתנהל בשתי זירות: הפוליטית הפנים-ליכודית מול ישראל כץ, והפוליטית החוץ-ליכודית בכניעתו המבישה למפלגות החרדיות". לדבריה, "הכול נעשה על גבם של נוסעי הרכבת, ברובם חיילים, לקויי ראייה, צעירים ואנשים שאינם בעלי רכב פרטי, אשר נזקקים לתחבורה ציבורית".

עוד בנושא:
תנועת הרכבות בקו תל אביב-חיפה לא תחודש עד יום ראשון בערב
יו"ר הקואליציה: "כץ לא אחראי לכל המשבר, פיטורים הם לא הפתרון"
חיילי צה"ל מתוסכלים מהשבתת הרכבות: "נעזוב מוקדם יותר את המשפחה"

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"ההחלטה להפסיק את העבודות התקבלה בניגוד לחוק". גלאון/ראובן קסטרו

חבר מפלגתה של גלאון, אילן גילאון, שהכריז הבוקר על יוזמת איסוף החתימות הדרושות לקיום הדיון המיוחד, הצטרף למתקפה. "הדגל הלבן שהניף נתניהו בפני הסחטנות של הסיעות החרדיות, תוך שהוא מביא לשיבוש ודאי של תנועת הרכבות ובכך לפגיעה בציבור הנוסעים, הוא שערורייה שעל הכנסת לתת עליה את הדעת", אמר.

ח"כ מירב מיכאלי (המחנה הציוני) התייחסה למשבר, וטענה כי "משחקי האגו במזכירות הליכוד עולים לנו במחיר כבד מידי, שיביא לבזבוז משווע של כספי ציבור". מיכאלי הוסיפה: "יש לנו כבוד גדול לשבת וכבוד גדול לציבור שומרות ושומרי השבת. חבל שנתניהו מבזה את השבת, פוגע בחיילי צה"ל ובאזרחים ובאופן אבסורדי לחלוטין גם גורם למאות עובדי משרד הביטחון ונהגי אוטובוסים לחלל שבת, רק כדי לנסות להראות לשר כץ מי בעל הבית בתוך הליכוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"תאונת שרשרת של קבלת החלטות"

חברי כנסת נוספים מהמחנה הציוני מתחו ביקורת על התנהלותו של נתניהו. ציפי לבני אמרה כי מדובר ב"תאונת שרשרת של קבלת החלטות". שלי יחימוביץ' טענה כי "המשבר עם החרדים הומצא במוחו של נתניהו ולובה על ידו במזיד, כדי להסלים את המשבר הפוליטי הפנימי עם השר ישראל כץ ולהגדיל את האיום בפיטוריו". באירוע "שבתרבות" בתיאטרון רמת גן הוסיפה יחימוביץ' כי "היתר לבצע עבודות תשתית חיוניות הוא עניין שבשגרה וכלול במסגרת חוק שעות עבודה ומנוחה". איציק שמולי הוסיף כי "נתניהו מכר את החיילים בשביל דיל עלוב עם החרדים לטובת הישרדות הקואליציה שלו".

חיילים ברכבת לב המפרץ בחיפה, בבוקר הראשון בו נאסר עליהם לנסוע ברכבות מ6:00 עד 9:00, ינואר 2012. ערן גילווארג
"נתניהו מכר את החיילים". חייל ממתין לרכבת/ערן גילווארג

גם ח"כ עופר שלח (יש עתיד) תקף את החלטתו של נתניהו להשהות את עבודות הרכבת, וכינה אותה "כניעתו המבישה של נתניהו להפגנת הכוח של החרדים". הוא אף אמר כי "הציבור מאס בתרגילים הנכלוליים של ראש הממשלה".

המשבר פרץ בעקבות המחלוקת על ההחלטה להשהות את עבודות התשתית במסילות הרכבת במהלך השבת, בהתאם לדרישות חברי הכנסת החרדים. משום שהעבודות הושהו לאחר תחילת פירוק המסילות שמצפון לתל אביב, רכבת ישראל הודיעה כי לא יפעלו הרכבות בין תל אביב וחיפה עד יום ראשון בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully