וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכחה תדריכי ביטחון": ה-FBI פרסם את דוח פרשת המיילים של קלינטון

3.9.2016 / 0:15

בצעד לא שגרתי פרסמה הבולשת הפדרלית 58 עמודים המפרטים את חקירת הפרשה ובהם ראיונות חסויים עם המועמדת הדמוקרטית. לפי הדוח, קלינטון הודתה בקבלת מיילים חשודים. טראמפ: "לא ברור כיצד התחמקה מהעמדה לדין"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(ראש ה-FBI, ביולי: "אין מקום להעמיד את קלינטון לדין בפרשת המיילים")

בצעד נדיר, פרסמה אמש (שישי) לשכת החקירות הפדרלית של ארצות הברית (FBI) את הדוח המלא על חקירת פרשת המיילים של הילרי קלינטון, הכולל ראיונות חסויים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות. מחקירת ה-FBI עלה כי קלינטון לא ביקשה אישור להשתמש בשרת פרטי או בכתובת מייל פרטית במהלך כהונתה כשרת החוץ, ובכך הפרה את מדיניות חיסיון התיעוד הפדרלי.

הדוח, המונה 58 עמודים, כולל גם פרטים טכניים על התקנת השרת במרתף ביתה של קלינטון שבניו יורק, אולם חלק גדול מהמסמכים שהוא כולל עברו עריכה. פרסום הדוח על ידי הבולשת הפדרלית נחשב ללא שגרתי מצד הסוכנות, ומיוחס לעניין הציבורי הרב בחקירת הפרשה.

עוד בוואלה! NEWS:
ה"גרינגו" טראמפ ניצח בדו-קרב המקסיקני
הקש האחרון: עוזרתה של קלינטון נפרדה מבעלה בצל פרשות המין
דיווח בארצות הברית: האקרים זרים פרצו למחשבי ועדת הבחירות

הילרי קלינטון בעצרת בחירות באומהה, נברסקה, 1 באוגוסט 2016. רויטרס
הודתה שקיבלה הודעות מייל חשודות. קלינטון/רויטרס

לפי הדוח, אמרה קלינטון ל-FBI כי היא לא זכרה את כל התדרוכים שקיבלה לגבי התנהלות עם מידע רגיש. "ב-2012 עברה קלינטון זעזוע מוח ולאחר מכן סבלה מקריש דם", נכתב בדוח. "בשל המלצה רופאה, היא יכלה לעבוד רק שעות ספורות ביום ולא זכרה כל תדרוך שעברה". בנוסף, הודתה קלינטון שמדי פעם קיבלה הודעות מייל חשודות, אך אמרה כי לא היו מספיק מיילים כאלה כדי לעורר דאגה.

עוד אמרה קלינטון בחקירה כי הנחתה את עוזריה בתחילת 2009 ליצור לה כתובת מייל פרטית "מטעמי נוחות". היא טענה כי "כולם במחלקת המדינה ידעו שאני משתמשת בכתובת מייל פרטית, כי היא הוצגה לכל אחד שהחלפתי עמו הודעות".

"פרסום המסמכים על ידי ה-FBI בנוגע לחקירת המיילים של קלינטון, מבהיר למה מחלקת המדינה האמינה שאין סיבה להתקדם עם התיק", נמסר מהקמפיין של קלינטון בתגובה לפרסום הדוח.

דונלד טראמפ באירוע בחירות בסנרייז, פלורידה, 10 באוגוסט 2016. רויטרס
"אינני מבין כיצד הצליחה להתחמק מהעמדה לדין". טראמפ/רויטרס

יריבה הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, מסר בהודעה רשמית: "התשובות של קלינטון ל-FBI בנוגע לשרת המיילים הפרטי שלה הם דבר שלא ייאמן. הייתי מזועזע לראות שתשובותיה עמדו בסתירה מוחלטת למה שאמרה לעם האמריקני. לאחר שקראתי את המסמכים באמת שאינני מבין כיצד היא הצליחה להתחמק מהעמדה לדין".

דוברו של טראמפ, ג'ייסון מילר, הוסיף: "הילרי קלינטון מתמודדת לתפקיד שבו כל יום נפתח בתדרוך מודיעיני סודי ביותר, וההערות מהריאיון שערכה עם ה-FBI מציג שוב את כושר השיפוט הגרוע שלה ואת חוסר הכנות שלה".

"התנהלותה של קלינון מראים שאי אפשר לסמוך עליה כנשיאה"

לדבריו של מילר, "ביותר מ-2,000 מקרים נחשף חומר מסווג בחשבונה הפרטי, כולל מידע מודיעיני רגיש ביותר. כל זה נעשה כדי להסתיר את מה שאנחנו רואים שוב מפרשיות המיילים של מחלקת המדינה: ניגוד עניינים חריף ותרבות שבה תורמי קרן קלינטון קיבלו טובות הנאה". עוד הוסיף מילר כי "התנהלותה קלת הדעת של קלינטון, חוסר הכנות שלה וניסיונה להתחמק מאחריות מראים שאי אפשר לסמוך עליה כנשיאת המדינה וכמפקדת העליונה של הצבא".

לאחר חקירה שארכה כשנה, ה-FBI המליץ ביולי האחרון שלא לתבוע את קלינטון. בעקבות ההמלצה סגר משרד המשפטים את התיק נגדה. ראש הסוכנות, ג'יימס קומיי, אמר שעל אף שקלינטון ועוזריה היו "לא זהירים", אין שום ראיה לכך שטיפלו באופן לא ראוי במידע במסווג במכוון. הוא הוסיף כי המדינה לא מצאה ראיה ישירה לכך שהשרת הפרטי של קלינטון נפרץ, אך אמר כי האקרים של מדינות זרות הם כל כך מתוחכמים – והשרת של קלינטון היווה מטרה כה רבת ערך – שבלתי סביר שאם פרצו, הם השאירו עקבות.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully