וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארצות הברית: האקרים זרים פרצו למחשבי ועדת הבחירות

על רקע החשש המתגבר ממתקפת סייבר ביום הבחירות בנובמבר, ה-FBI מצא עדויות לפריצה למאגרי מידע בשתי מדינות, ולפי גורמים שונים, נגנב מידע על 200 אלף איש שנרשמו. "האירוע פקח את עינינו"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: טראמפ קרא לרוסיה - "פרצו למחשבים של קלינטון, אולי תמצאו את המיילים שנעלמו", בחודש שעבר)

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) מצאה עדויות לכך שהאקרים זרים חדרו למאגרי מידע של ועדת הבחירות בשתי מדינות בשבועות האחרונים – כך אמרו היום (שני) גורמים רשמיים ברשויות החוק האמריקניות לאתר החדשות "יאהו". הדיווח מגיע על רקע חשש הולך ומתגבר מפריצות למערכות ההצבעה במהלך יום הבחירות בנובמבר הקרוב, שישבשו את התוצאות.

בעקבות הגילוי, הבולשת שלחה אזהרה מיוחדת לוועדות הבחירות במדינות השונות וקראה להן לנקוט בצעדי בטיחות חדשים במערכת המחשבים. באזהרה לא נכתב באילו שתי מדינות מדובר, אך גורמים המעורים בפרטים מסרו כי נפרצו מאגרי המידע באריזונה ובאילינוי. עוד נמסר כי במדינה האחרונה, נתבקשו גורמים בוועדת הבחירות לכבות את מערכת ההרשמה להצבעה במשך עשרה ימים בסוף יולי, לאחר שנחשד שההאקרים הצליחו להוריד מידע אישי של כ-200 אלף מצביעים.

כמו כן דווח כי מתקפת הסייבר באריזונה הייתה מוגבלת יותר, וכללה תוכנה זדונית שהוחדרה לתוך המערכת, אך לא הצליחה לספק את המידע הדרוש. בכיר אמריקני אמר לאתר החדשות כי "האירוע פקח את עינינו. אנו מאמינים כי הפריצה היא די רצינית, ואנו חוקרים את הנושא".

עוד כתבות בנושא:
דיווח: האקרים רוסים פרצו למחשבי עיתונאים של ה"ניו יורק טיימס"
דיווח: מחשבי מטה הקמפיין של הילרי קלינטון נפרצו
טראמפ קרא לרוסיה: פרצו למחשביה של קלינטון

בחירות לנשיאות ארצות הברית. רויטרס
חשש משיבוש תוצאות הבחירות. מערכות ההצבעה האלקטרוניות בבחירות 2012/רויטרס

גורמים רשמיים במדינה מדגישים כי הסיכוי למתקפת סייבר משמעותית שתשבש באופן חמור את הליך הבחירות הוא קטן מאוד, אך עדיין אפשרי. כ-40 מדינות משתמשות במכונות הצבעה אלקטורניות. השיטה נחשבת לבטוחה יחסית, שכן כל הצבעה אלקטורנית מגובה בסימון הבחירה על דף נייר, אך שש מדינות נחשבות פגיעות יותר מפני שהן מסתמכות רק על ההצבעה האלקטרונית.

ג'ה ג'ונסון, השר האמריקני לביטחון לאומי, ערך החודש שיחת ועידה עם גורמים רשמיים בוועדות הבחירות, והציע את הסיוע של משרדו לאבטחת מערכות ההצבעה, בין היתר באמצעות שליחת מומחים מטעמו לסריקת המערכות הקיימות. ג'ונסון הדגיש בשיחה כי המשרד לא מודע ל"איום ספציפי או ממשי לפריצה למערכות", אך שלושה ימים לאחר מכן פרסמה ה-FBI את האזהרה החריגה, שעשויה להגביר את הלחץ על המחלקה לביטחון לאומי להכריז על מערכות ההצבעה כאחת המערכות הנדרשות להגנה פדרלית.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בנאום כלכלי במפעל במישיגן. 11 באוגוסט 2016. AP
האקרים פרצו לאחרונה למחשבי מטה הבחירות שלה. קלינטון/AP

הדיווח מגיע על רקע שורה של פריצות נגד מוסדות המפלגה הדמוקרטית וכן נגד מטה הבחירות של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, שאת האחריות להן הטילו הרשויות על רוסיה, בטענה שהיא פועלת לבחירתו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ.

בחודש שעבר נפרצו מחשבי הוועידה הדמוקרטית הלאומית והמידע שהושג מהם פורסם באתר "ויקיליקס". לאחר מכן אירעה פריצה נוספת למחשבי מטה הבחירות של קלינטון. המועמדת הדמוקרטית אמרה בריאיון לרשת "פוקס" כי סוכנויות הביון הרוסיות אחראיות לפריצה. בנוסף לכך, מחלקת הביטחון הלאומי במשרד המשפטים האמריקני מעורבת בחקירה – סימן לכך שממשל אובמה הסיק כי מדינה זרה אחראית לפריצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully