וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האקרים רוסים פרצו למחשבי עיתונאים של ה"ניו יורק טיימס"

גורמים רשמיים מסרו לרשת CNN כי ההאקרים, שלכאורה עובדים בשירות המודיעין הרוסי, פרצו גם למחשביהם של עיתונאים בכלי תקשורת אחרים. פריצה זו מתרחשת על רקע גל מתקפות הסייבר נגד המפלגה הדמוקרטית ומטה הבחירות של קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ קרא לרוסיה: פרצו למחשבים של קלינטון, אולי תמצאו את המיילים שנעלמו)

האקרים העובדים לכאורה בשירות המודיעין הרוסי פרצו כמה פעמים למחשביהם של עיתונאים של ה"ניו יורק טיימס" וכלי תקשורת אחרים – כך מסרו אמש (שלישי) גורמים אמריקניים רשמיים לרשת CNN. פריצה זו מתרחשת על רקע גל מתקפות סייבר נגד מוסדות המפלגה הדמוקרטית וכן נגד מטה הבחירות של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

הפריצות למחשבים שזוהו בחודשים האחרונים נחקרו על ידי ה-FBI וסוכנויות ביטחון נוספות בארצות הברית. לפי הגורמים, החוקרים סבורים כי המודיעין הרוסי ככל הנראה עומד מאחורי מתקפות הסייבר ושהאקרים הרוסים מכוונים לכלי תקשורת כחלק מסדרת פריצות למחשבים שהתמקדו במוסדות המפלגה הדמוקרטית. ה-FBI סירב להגיב ודובר ה"ניו יורק טיימס" לא אישר את דבר קיום הפריצות או את החקירה בנושא.

דוברת העיתון איילין מרפי מסרה ל-CNN כי "כמו רוב כלי התקשורת אנחנו זהירים לגבי אבטחת מידע והניסיונות לפרוץ למערכותינו. "ישנם מגוון של צעדים שאנחנו נוקטים, בהם עבודה עם חוקרים חיצוניים ורשויות החוק. לא נוכל להגיב על ניסיון ספציפי לפריצה לא מאושרת ל'טיימס'", הוסיפה. הגורמים ששוחחו עם CNN אמרו כי העיתון שגר חוקרים פרטיים שעובדים יחד עם סוכני ביטחון לאומי אמריקנים כדי להעריך את הנזק שעשה ולגלות כיצד הצליחו ההאקרים לפרוץ למחשבים.

לקריאה נוספת:
דיווח: מחשבי מטה הקמפיין של הילרי קלינטון נפרצו
טראמפ קרא לרוסיה: פרצו למחשביה של קלינטון
קלינטון: רוסיה פרצה למחשבי המפלגה - טראמפ מגבה את פוטין

ניו-יורק טיימס. AP
"לא מגיבים על ניסיון פריצה". משרדי ה"ניו יורק טיימס"/AP

מתקפות הסייבר נגד עיתונאים וכלי תקשורת הן חלק ממגמת עלייה בפריצות שנרשמה בשנה האחרונה נגד ישויות שלא שייכות לסוכנויות הממשל האמריקני. גורמי מודיעין אמריקניים סבורים כי סוכנויות הריגול הרוסיות משתמשות בגל מתקפות סייבר כדי לאסוף מודיעין על ארגונים אזרחיים שעוסקים במערכת הפוליטית בארצות הברית.

בחודש שעבר נפרצו מחשבי הוועידה הדמוקרטית הלאומית והמידע שהושג מהם פורסם באתר "ויקיליקס". לאחר מכן אירעה פריצה נוספת למחשבי מטה הבחירות של קלינטון. המועמדת הדמוקרטית אמרה בריאיון לרשת "פוקס" כי סוכנויות הביון הרוסיות אחראיות לפריצה. בנוסף לכך, מחלקת הביטחון הלאומי במשרד המשפטים האמריקני מעורבת בחקירה – סימן לכך שממשל אובמה הסיק כי מדינה זרה אחראית לפריצות. בכירים אמריקניים האשימו את רוסיה באירועים, וזו הכחישה בתוקף.

בטרם נפרצו מחשבי המטה של קלינטון, קרא דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית לרוסיה לפרוץ למחשביה של יריבתו. זאת במטרה למצוא את 30 אלף המיילים שלא הוגשו לבדיקה במסגרת החקירה בגין שימושה בחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ. "רוסיה, אם את שומעת אני מקווה שתצליחי לאתר את 30 אלף המיילים החסרים", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שערך בפלורידה. "אני חושב שתזכו לשבחים מצד כלי התקשורת האמריקנית".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully