וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: רוסיה פרצה למחשבי המפלגה - טראמפ מגבה את פוטין

31.7.2016 / 17:07

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית טענה: "אנחנו יודעים ששירותי הביון הרוסיים דאגו שהרבה מהמיילים האלה יפורסמו". בכירים בוושינגטון האשימו את מוסקבה, אולם זו הכחישה בתוקף

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ קרא לרוסיה: "פרצו למחשבים של קלינטון, אולי תמצאו את המיילים שנעלמו")

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון אמרה היום (ראשון) בריאיון לרשת "פוקס" כי סוכנויות הביון הרוסיות אחראיות לפריצה למחשבי הוועידה הדמוקרטית הלאומית. "אנחנו יודעים ששירותי הביון הרוסיים פרצו למחשבי המפלגה, ואנחנו יודעים שהם דאגו שהרבה מהמיילים האלה יפורסמו", אמרה קלינטון, והוסיפה: "אנחנו יודעים שדונלד טראמפ הפגין נכונות מדאיגה לגבות את פוטין ולתמוך בו".

דבריה של קלינטון מגיעים לאחר הפריצה המדוברת למחשבי המטה הדמוקרטי, שהמידע שהושג ממנה פורסם באתר "ויקיליקס", ולאחר פריצה נוספת למחשבי מטה הבחירות של קלינטון. לפי גורמים שונים, מחלקת הביטחון הלאומי במשרד המשפטים האמריקני מעורבת בחקירה – סימן לכך שממשל אובמה הסיק כי מדינה זרה אחראית לפריצות. בכירים אמריקניים האשימו את רוסיה באירועים, וזו הכחישה בתוקף.

עוד בוואלה! NEWS:
נקמה אמריקנית? מתקפת סייבר על מחשבי הממשל ברוסיה
דיווח: מחשבי מטה הקמפיין של הילרי קלינטון נפרצו
קלינטון קיבלה את המועמדות: "טראמפ לא יכול להיות המפקד העליון"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
"איננו דוחפים את האף לעניינים של אחרים". קלינטון ואובמה בוועידת המפלגה הדמוקרטית/רויטרס

מטה הקמפיין של קלינטון הגיב לדיווח על הפריצה ואישר כי מאגר נתונים של המפלגה הדמוקרטית שבו השתמשו המטה וגופים נוספים נפרץ כחלק מגל הפריצות למאגרי המידע של המפלגה. עם זאת, נמסר כי מומחי סייבר חיצוניים שבדקו את מערכת המחשוב של המטה לא מצאו הוכחות כי המערכות הפנימיות נפרצו.

אתמול הודיעו שירותי המודיעין של רוסיה כי מחשביהם של כ-20 ארגונים, כולל רשויות המדינה וחברות ביטחוניות, נפרצו. לפי ההודעה, מדובר במתקפה מכוונת ומתואמת. שירות הביטחון הכללי ברוסיה (FSB) עדכן כי תוכנות הריגול שנמצאו במחשבים, כמו גם אופן הטמנת הווירוסים במחשבים, זהה לזה שננקט במתקפות סייבר שאירעו בעבר במדינה ובמדינות נוספות. "משאבי טכנולוגיית מידע של גופים ממשלתיים, מוסדות צבאיים ומדעיים, חברות ביטחוניות וגופים אחרים נדבקו בווירוס", נמסר בהצהרת ה-FSB.

מוקדם יותר השבוע קרא המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, לרוסיה לפרוץ למחשבי המטה הדמוקרטי. זאת, כדי לבחון את המיילים של קלינטון. רוסיה דחתה את קריאתו של טראמפ והדגישה כי הקשר שנעשה בינה לבין הפריצה למיילים של הדמוקרטים הוא "טיפשות גמורה". לדברי רוסיה, "איננו דוחפים את האף לעניינים של אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully