וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה אמריקנית? מתקפת סייבר על מחשבי הממשל ברוסיה

30.7.2016 / 18:40

אחרי הפריצה למחשבי המטה הדמוקרטי בארה"ב וההאשמה האמריקנית כי רוסיה היא האחראית, מחשביהם של כ-20 ארגוני ביטחון וממשל ברוסיה נפרצו. לפי שירות הביטחון הכללי במדינה מדובר במתקפת סייבר "מכוונת ומתואמת"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ קרא לרוסיה: "פרצו למחשבים של קלינטון, אולי תמצאו את המיילים שנעלמו", השבוע)

שירותי המודיעין של רוסיה הודיעו היום (שבת) כי מחשביהם של כ-20 ארגונים, כולל רשויות המדינה וחברות ביטחוניות, נפרצו. לפי ההודעה, מדובר במתקפה מכוונת ומתואמת. ההודעה של רוסיה מגיעה יממה אחרי הפריצה למחשביהם של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, בהם גם מחשבי המטה של המועמדת הילרי קלינטון וההאשמה האמריקנית כי רוסיה היא האחראית.

שירות הביטחון הכללי ברוסיה (FSB) עדכן כי תוכנות הריגול שנמצאו במחשבים, כמו גם אופן הטמנת הווירוסים במחשבים, זהה לזה שננקט במתקפות סייבר שאירעו בעבר במדינה ובמדינות נוספות. "משאבי טכנולוגיית מידע של גופים ממשלתיים, מוסדות צבאיים ומדעיים, חברות ביטחוניות וגופים אחרים נדבקו בווירוס", נמסר בהצהרת ה-FSB.

לקריאה נוספת:
דיווח: מחשבי מטה הקמפיין של הילרי קלינטון נפרצו
טראמפ קרא לרוסיה: פרצו למחשביה של קלינטון
אובמה על הדלפת המיילים: "ייתכן שרוסיה מנסה להשפיע על הבחירות"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במסיבת עיתונאים, מוסקבה. אפריל 2016. רויטרס
אופן הטמנת הווירוסים זהה לזה שננקט במתקפות סייבר בעבר. נשיא רוסיה, פוטין/רויטרס

מומחי סייבר בארצות הברית האשימו ביממה האחרונה את רוסיה במעורבות לפריצת המחשבים של המטה הדמוקרטי. הטענה היא שרוסיה פרצה למחשבים כדי לנסות ולהשפיע על תוצאות הבחירות לנשיאות. הקרמלין הכחיש כל מעורבות לאירוע. לפי גורמים שונים בארצות הברית, מחלקת הביטחון הלאומי במשרד המשפטים האמריקני מעורבת בחקירת הפריצות – סימן לכך שהחשד הוא שמדינה זרה אחראית לפריצות.

מוקדם יותר השבוע קרא המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, לרוסיה לפרוץ למחשבי המטה הדמוקרטי. זאת, כדי לבחון את המיילים של קלינטון. רוסיה דחתה את קריאתו של טראמפ והדגישה כי הקשר שנעשה בינה לבין הפריצה למיילים של הדמוקרטים הוא "טיפשות גמורה". לדברי רוסיה, "איננו דוחפים את האף לעניינים של אחרים".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
קלינטון ואובמה בוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully