וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע מתרחב: טורקיה פתחה חזית נוספת בצפון סוריה

לפי כלי תקשורת מקומיים, טנקים של צבא טורקיה חצו את הגבול מול העיירה קיליס - כ-50 קילומטרים ממערב לאזור שבו פלשו לראשונה הכוחות למדינה השסועה. במקביל, ארה"ב הודיעה כי תקפה מטרות של דאעש באמצעות משגר ארטילריה חדש

רויטרס

(בווידאו: טורקיה כבשה שטחים חדשים בצפון סוריה, השבוע)

טורקיה פתחה היום (שבת) חזית חדשה במבצע "מגן הפרת" שאליו יצאה בשבוע שעבר כדי לטהר את אזור הגבול מכוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והמיליציה הכורדית (YPG). לפי כלי תקשורת במדינה, כ-20 טנקים וכמה כלי רכב משוריינים חצו את הגבול בסמוך לעיירה הטורקית קיליס – אזור הנמצא כ-55 קילומטרים ממערב לעיירה ג'ראבלוס, שלשטחה פלשה טורקיה בתחילת המבצע.

לפי עדי ראייה מהמקום, קולות נפץ נשמעו באזור, ועשן נראה מיתמר מעל השטחים שאליהם פלשו הטנקים. עוד נמסר כי אזרחי הכפרים באזור נמלטו. לפי כלי התקשורת במדינה, כניסת הטנקים לוותה בירי ארטילרי לעבר עמדות דאעש. כוחות "צבא סוריה החופשי" - המורדים הנתמכים בידי טורקיה ומשתתפים במבצע, מסרו כי המתקפה נועדה להפעיל לחץ על דאעש הן ממזרח והן ממערב באזור הגבול.

עוד כתבות בנושא:
טורקיה: אין הפסקת אש עם הכורדים בסוריה, הם טרוריסטים
ארה"ב: הפסקת אש בין טורקיה לכורדים; אנקרה מכחישה
הלחימה בסוריה מחריפה - וכך העימות האפשרי בין ארה"ב לטורקיה

טנקים טורקיים פולשים לטורקיה בסמוך לעיירה קיליס, 3 בספטמבר 2016. רויטרס
טנקים נכנסים לשטח סוריה מאזור העיירה קיליס, היום/רויטרס

במקביל, אותם המורדים כבשו היום כמה כפרים מידי דאעש הנמצאים בסמוך לגבול עם טורקיה, כ-30 קילומטרים ממערב לג'ראבלוס. "בריגדת חמזה", קבוצה הלוחמת תחת "צבא סוריה החופשי", הודיעה כי השתלטה על הכפר ערב עזה, שם ערכו מטוסי צבא טורקיה מתקפות אוויריות אתמול. כמו כן נמסר כי ארגון המורדים כבש את הכפרים פורסן, לילווה, כינו ונג'מה הנמצאים מדרום לערב עזה.

השליח האמריקני לקואליציה למאבק בדאעש, ברט מקגורק, אמר כי הכוחות האמריקניים תקפו אמש את כוחות דאעש באמצעות משגר ארטילריה נייד חדש. "הכוחות האמריקניים תקפו אמש מטרות דאעש בסוריה, ליד הגבול עם טורקיה, באמצעות משגר ארטילריה מסוג HIMARS", כתב מקגורק בחשבון הטוויטר שלו. בהודעה לא נמסר מתי הוצבה המערכת באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully