וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הפסקת אש בין טורקיה לכורדים; אנקרה מכחישה

31.8.2016 / 0:47

דובר מטעם צבא ארה"ב אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הושג "הסכם רופף" בין אנקרה ל-YPG על הפסקת אש והתמקדות בדאעש. עם זאת, גורמים צבאיים בטורקיה דחו זאת. שלושה חיילים טורקים נפצעו מפגיעת רקטה בטנק

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: יאיר דניאל

טורקיה והמיליציה הכורדית בסוריה (YPG) הגיעו להבנות על הפסקת הלחימה ביניהן בצפון סוריה - כך אמר אתמול (שלישי) דובר הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, קולונל ג'ון תומאס, לסוכנות הידיעות הצרפתית. עם זאת, גורמים צבאיים בטורקיה הכחישו זאת בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס.

בהצהרה מטעם משרד החוץ של טורקיה נמסר כי הפעילות בסוריה תימשך עד אשר "יוסר האיום הביטחוני". לפי הצבא, אחד הטנקים הנמצאים בשטח סוריה נפגע מרקטה שנורתה לעברו ממערב לעיירה ג'ראבלוס וכי שלושה חיילים נפצעו. לא ברור מי מהארגונים הרבים הפועלים באזור אחראי לכך. ביום שבת נהרג חייל ועוד שלושה נפצעו בתקרית דומה.

עוד בנושא:
"רק טיפה באוקיינוס": אותרו 72 קברי אחים של דאעש בסוריה ובעיראק
הלחימה בסוריה מחריפה - וכך העימות האפשרי בין ארה"ב לטורקיה
המבצע הטורקי מתקדם: "טיהרנו עשרה כפרים נוספים מגורמי טרור"

טנקים של טורקיה בדרכם לגבול עם סוריה, 25 באוגוסט 2016. רויטרס
טנקים של טורקיה בדרכם לגבול עם סוריה, בשבוע שעבר/רויטרס

באנקרה דורשים שהכורדים ייסוגו ממזרח לנהר הפרת, אך לא ברור אם הם אכן נמצאים ממערב לו. בוושינגטון ובממשל האוטונומי הכורדי בצפון סוריה אמרו כי רוב הלוחמים הכורדים יצאו מהאזור כבר לפני כמה ימים.

"בשעות האחרונות קיבלנו הבטחות שכל הצדדים מתכוונים להפסיק לירות אחד על השני ולהתמקד באיום של דאעש", אמר הדובר הצבאי האמריקני לסוכנות הידיעות הצרפתית. "זהו הסכם רופף לימים הקרובים ואנו מקווים שהוא יהפוך למוצק".

ביום רביעי פתחה טורקיה במבצע "מגן הפרת", שמטרתו המוצהרת היא לסלק את "איום הטרור" מגבולה. כוחות צבא טורקיים ומאות מורדים שחררו את עיירת הגבול ג'ראבלוס מידי דאעש עוד באותו יום, כשהם מגובים על ידי הקואליציה הבינלאומית.

עם זאת, מאז תקפה אנקרה גם מטרות של YPG ושל ארגוני אופוזיציה אחרים החברים בקואליציית הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. הקואליציה הדפה את דאעש מאזורים רבים בצפון סוריה בחודשים האחרונים, בתמיכה צמודה של ארצות הברית. לאחר כיבוש מנבג' בתחילת החודש, הודיעו הכוחות הסוריים הדמוקרטיים כי היעד הבא שלהם הוא ג'ראבלוס, אך טורקיה הקדימה אותם.

אתמול הדגישה וושינגטון כי היא מתנגדת לפעילות הטורקית נגד הארגונים הללו ואמרה כי הפעילות מזיקה למאבק ב"מדינה האסלאמית". עוד הובהר כי אין לארצות הברית יד בהמשך מבצע "מגן הפרת" בשל התקיפות נגד הכורדים ובעלי בריתם על הקרקע.

(עדכון אחרון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully