וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה בסוריה מחריפה - וכך העימות האפשרי בין ארה"ב לטורקיה

30.8.2016 / 8:52

הדרישה של וושינגטון מאנקרה לעצור את המבצע נגד הכורדים לא הותירה שם רושם עז ומורדים הנתמכים בידיה כבשו אזורים נוספים בצפון סוריה. ארדואן הבין את הגמגום האמריקני באזור, והרשה לעצמו לצאת למבצע נגד המורדים

צילום: רויטרס ו-AP, עריכה: יאיר דניאל

הדרישה האמריקנית מטורקיה לעצור את פעילותה הצבאית בצפון סוריה נגד הכוחות הכורדיים לא הותירה רושם עז באנקרה, כך נראה. לאחר כיבוש עיירת הגבול ג'ראבלוס בשבוע שעבר על ידי צבא טורקיה וכוחות אופוזיציה הפועלים במסגרת "צבא סוריה החופשי"; וכן נסיגת הכורדים ממזרח לנהר פרת - כך לפחות לטענת ארצות הברית - הודיע אתמול דובר צבא טורקיה כי אנשי "צבא סוריה החופשי" כבשו עוד עשרה כפרים באזור.

כך שבשטח הפעילות נגד הכורדים מתרחבת ונועדה לבסס אזור נרחב בשליטה טורקית, על אדמה שהייתה בעבר סורית. בשלב זה מטרת הכוחות הטורקיים-סוריים היא להמשיך לעבר העיר מנבג' ולכבוש אותה מידי הכורדים וארגוני מורדים אחרים. למי ששכח, מנבג' הייתה עד לפני כמה שבועות בשליטת "המדינה האסלאמית" (דאעש). היא שוחררה רק כשהגיעה המיליציה הכורדית (YPG) לצד קבוצות אופוזיציה קטנות הנלחמות במסגרת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, בסיוע אווירי אמריקני צמוד.

במילים אחרות, דאעש כבר אינו הסיפור המרכזי בסוריה. המלחמה על היום שאחרי כבר החלה. עצם הסכמתו של המשטר להעברת מורדים מאזור דמשק לאזור אידליב בצפון מעידה על כך שבמובנים רבים, בשאר אסד כבר ויתר על האזור הזה. הוא מעדיף לאפשר לטורקיה לנהל שם מלחמה נגד הכורדים ללא הפרעה. הוא אמנם נלחם בחאלב נגד קואליציה של ארגוני מורדים, אך נראה שלעת עתה הוא ויתר על מה שמתרחש מצפון וממזרח לשם.

לקריאה נוספת:
המבצע הטורקי מתקדם: "טיהרנו עשרה כפרים נוספים מגורמי טרור"
ארה"ב מגנה את הלחימה של טורקיה בכורדים בסוריה: "בלתי מתקבל"
דיווח: 35 אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות של טורקיה בסוריה

עשרות טנקים טורקיים חצו את הגבול לסוריה במסגרת המבצע נגד דאעש. רויטרס
טנקים טורקיים בדרך לסוריה, בשבוע שעבר/רויטרס

לעומת זאת, הכורדים ניסו לכוון גבוה, אולי גבוה מדי - לייצר חיבור בין האזור שבשליטתם בתוך סוריה ממזרח לפרת עם אזור החוף. בכך הם ניסו לייצר רצף בין השטח הכורדי בעיראק ועד לים התיכון, או מדינת כורדיסטן דה-פקטו. אין ספק שהכורדים מהווים היום כוח צבאי משמעותי בסוריה, בעל היכולות הגבוהות ביותר להילחם באנשי דאעש. עם זאת, הם עדיין לא יכולים להתמודד עם צבא סדיר וחזק נוסח זה הטורקי.

אנקרה, שיודעת היטב כי האמריקנים תומכים מהאוויר ולעיתים גם מהקרקע ביחידות הכורדיות, הבינה את המשוואה שנרקמת לה בצפון סוריה. ולכן, היא פעלה כדי לעצור את ההתקדמות של הכורדים. מעבר לכך, רג'פ טייפ ארדואן ושותפיו הבינו את החולשה והגמגום האמריקניים הקבועים בשנים האחרונות במזרח התיכון. קשה לדמיין מצב דומה לפני עשור. מצב שבו מדינה שיש לה קשרים טובים ואף טובים מאוד עם ארצות הברית וחברה בנאט"ו יוצאת למבצע נגד כוחות הנתמכים ישירות בשטח על ידי האמריקנים, בשעה שהם מנהלים קרב לחיים ולמוות נגד אויב נוסח דאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מורדים מקואליציית הכוחות הסוריים הדמוקרטיים ליד העיר מנבג', סוריה, 22 ביוני 2016. רויטרס
נתמכים מהאוויר על ידי ארה"ב. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים ליד מנבג'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully