וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כותרות השבת: שני מטיילים ישראלים נהרגו בתאונת טיפוס בגיאורגיה

המורדים בסוריה שיחררו את מנבג' מידי דאעש והסירו את המצור על חאלב. ח"כ חזן חש ברע ונותח בבית החולים בילינסון. אדם דקר שתי שוטרות בבלגיה ונורה למוות, ואסירי חמאס הפסיקו את שביתת הרעב ההמונית. אלו הכותרות שעשו את השבת

שני מטיילים ישראלים נהרגו בתאונת טיפוס בגיאורגיה

שני מטיילים ישראלים נהרגו בתאונת טיפוס הרים בגיאורגיה, יחד עם שני מטפסים נוספים שאינם ישראלים - כך נמסר היום (שבת) ממשרד החוץ. האירוע התרחש בהר אושבה שבצפון המדינה. גופותיהם פונו במסוק לעיר הצפונית מסטיה, שם זוהו, ומשם יועברו לטבילסי. שגרירות ישראל בטבילסי נמצאת בקשר עם השלטונות ומסייעת למשפחות. אחד ההרוגים הוא בוריס גורפינקל, תושב קיבוץ משמר העמק בן 46. שמו של ההרוג הישראלי הנוסף טרם פורסם.

השניים יצאו מבית הארחה באזור מסטיה ביום שני לטיול באחד ההרים המאתגרים בחבל הקווקז, בליווי אזרח שבדיה ואזרח רוסיה. הם היו אמורים לחזור ביום רביעי, ומשלא שבו הזעיקו משפחותיהם את יחידת החילוץ הישראלית "מגנוס חילוץ והצלה", שהפעילה צוות חילוץ בגיאורגיה.

הישג למורדים בסוריה: מנבג' שוחררה מידי דאעש; המצור על חאלב הוסר

קבוצת מורדים, שחלקם כורדים וחלקם ערבים, השתלטו היום על חלק גדול מהעיר מנבג' שבצפון סוריה, בסמוך לגבול טורקיה, הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאית" (דאעש) – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לדברי הארגון, המורדים תפסו שליטה כמעט מלאה על העיר, אך עדיין קיימים תאים של דאעש במרכז העיר.

הישג נוסף נרשם למורדים גם בחאלב. ארגוני האופוזיציה הסוריים הצליחו היום להסיר את המצור שהוטל על מזרח העיר חאלב שבצפון המדינה - כך דווח בכלי תקשורת מקומיים וערביים. על פי הדיווחים, קואליציית "ג'יש אל-פתח" הכריזה על הסרת המצור, שהטיל המשטר על האזורים שבשליטת המורדים. עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה, סירב לאשר את הדיווחים, וכלי תקשורת המזוהים עם המשטר הכחישו זאת לחלוטין.

ח"כ חזן חש ברע ונותח בבית החולים בילינסון; אין סכנה לחייו

ח"כ אורן חזן (הליכוד) אושפז אמש בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, לאחר שחש ברע. לאחר שעבר בדיקות, הבוקר הוא נכנס לחדר ניתוח כדי לעבור טיפול תחת הרדמה מלאה. לא נשקפת סכנה לחייו.

במהלך הניתוח התגלה כי ניתק וריד בגופו ויצר דליפה גדולה של דם. הניתוח הסתיים בשעות הצהריים ולאחריו הועבר חזן לחדר התאוששות, שבו ישהה בארבע השעות הקרובות. בעקבות האשפוז בוטלה השתתפותו של חזן במשלחת ח"כים שצפויה להמריא הערב לאגרנטינה, פרגוואי ואורוגוואי. במשלחת ישתתפו יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד), נאוה בוקר (הליכוד), חיליק בר (המחנה הציוני ועוד.

חשד לפיגוע בבלגיה: שתי שוטרות נפצעו מדקירות; התוקף נורה ונהרג

שתי שוטרות נפצעו היום מדקירה בתחנת המשטרה המרכזית בעיר שרלרואה, מדרום לבירה בריסל. אחת מהן נפצעה באורח קשה ופונתה לטיפול רפואי כשהיא סובלת מפצעי דקירה בפניה, והשנייה נפצעה באורח קל. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הבלגית "בלגה" מפי גורמים במשטרה המקומית, התוקף קרא "אללה אכבר" במהלך האירוע.

הדוקר נורה על ידי שוטר שלישי שהיה במקום ובהמשך מת מפצעיו. האזור נחסם לתנועה ותחנת המשטרה נסגרה באופן זמני. כמו כן, כוחות משטרה גדולים הוצבו בשדרות פייר מיינס שבמרכז העיר, שם נמצאת תחנת המשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

לאחר יומיים: אסירי חמאס הפסיקו את שביתת הרעב ההמונית

כ-300 אסירי חמאס הכלואים בישראל הפסיקו היום את שביתת הרעב שבה פתחו ביום חמישי. השביתה נפתחה במחאה על החלטת שירות בתי הסוהר (שב"ס) להעביר חלק מהאסירים מבתי הכלא נפחא ואשל ולפזרם בבתי סוהר אחרים, בהם כלא רימונים בשרון, שבו כלואים אסירים ביטחוניים רבים מפתח.

לטענת דוברי חמאס בעזה, במהלך המשא ומתן עם שב"ס ניתנה הסכמה לשורת וויתורים כלפי האסירים. דובר שב"ס גונדר משנה אסף ליברטי אמר כי שביתת הרעב אכן נפסקה לאחר שנציגי שב"ס שוחחו עם נציגי השובתים. ליברטי הדגיש כי שב"ס לא הסכים להקלות כלשהן בתמורה להפסקת שביתת הרעב, וכי האסירים חדלו לשבות מרצונם החופשי.

לפחות 13 נערים נהרגו ושישה נפצעו בשריפה בבר בחבל נורמנדי שבצרפת

לפחות 13 נערים נהרגו ושישה נפצעו הלילה בשריפה שפרצה בבר בעיר רואן שבצרפת - כך הודיע שר הפנים ברנרד קזנב. הוא הוסיף כי יותר מ-50 אנשי כיבוי הוזעקו למקום כדי להילחם בלהבות, שהתלקחו במרכז העיר שנמצאת בחבל נורמנדי. נפתחה חקירה לבירור הנסיבות.

האש התלקחה קצת אחרי השעה אחת בלילה (שעון ישראל). המשטרה מסרה כי באותה עת נערכה בבר מסיבת יום הולדת. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי הנרות שהודלקו לכבוד יום ההולדת גרמו להצתה.

משרד הביטחון לאובמה: הסכם הגרעין – כמו ההסכמים עם הנאצים

משרד הביטחון פרסם אתמול הודעה חריפה, בתגובה לדברי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שטען הלילה כי "הצבא והמודיעין של ישראל מכירים בכך שלאיראן אין יכולת לייצר נשק גרעיני", לאחר יישום הסכם הגרעין בין טהראן לשש המעצמות. על פי ההודעה, "מערכת הביטחון הישראלית סבורה כי להסכמים יש ערך, אך ורק אם הם מבוססים על מציאות קיימת, ואין להם כל ערך אם העובדות בשטח הפוכות לגמרי מאלו שההסכם נשען עליהן".

"הסכמי מינכן לא מנעו את מלחמת העולם השנייה ואת השואה, בדיוק משום שהנחת הבסיס שלהם, שלפיה גרמניה הנאצית יכולה להיות פרטנר לאיזשהו הסכם, הייתה שגויה ומשום שמנהיגי העולם דאז התעלמו מן הדברים המפורשים של היטלר ושאר מנהיגי גרמניה הנאצית", עוד נכתב בהודעה הנחרצת ממשרדו של השר אביגדור ליברמן.

פניית הפרסה של טראמפ: הודיע על תמיכה ביו"ר בית הנבחרים ראיין

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה כי יתמוך ביו"ר בית הנבחרים, חבר מפלגתו פול ראיין, המתמודד על כהונה נוספת בתפקיד. טראמפ, שעד כה נמנע מלהצהיר מפורשות על תמיכתו בראיין, נשא דברים בעצרת בחירות במדינת וויסקונסין. לצד תמיכתו בראיין, הודיע גם כי יתמוך בשני רפובליקנים נוספים - הסנאטור פול מקיין מאריזונה והסנאטורית הצעירה קלי איוט מניו המפשייר.

ראיין, המייצג את מדינת וויסקונסין בבית הנבחרים, אמר אתמול בריאיון לתחנת רדיו מקומית כי הוא זקוק רק לתמיכתם של "מי שהוא עובד עבורם" – כלומר, הציבור האמריקני. שותפו למרוץ של טראמפ, וסגנו המיועד, מייק פנס, לא נרתע מלתמוך בראיין ואף כינה אותו "חבר ותיק".

איראן הוציאה להורג את מדען הגרעין שערק לארה"ב ושב למדינה

איראן הוציאה להורג בשבוע שעבר את מדען הגרעין שהראם אמירי שערק לארצות הברית לפני כחמש שנים – כך מסרה משפחתו לערוץ לבנוני בשפה הפרסית. אמירי נעלם בנסיבות מסתורית בערב הסעודית ב-2009 והופיע כעבור שנה בארצות הברית.

לאחר ששב לארצו, הוא סיפר כי הוא נחטף, עונה וקיבל שוחד כדי לשתף פעולה עם סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, CIA. על אף שהתקבל כגיבור, הוא הורשע בריגול ונשלח למאסר. לא ברור מה הוביל להוצאתו להורג.

רוחות של שינוי בדרום אפריקה: שפל בבחירות למפלגתו של מנדלה

בתום ספירת 98% מקולות הבוחרים בבחירות המקומיות בדרום אפריקה שנערכו אמש, נראה כי מפלגת השלטון "הקונגרס האפריקני הלאומי" (ANC), שהובילה את המדינה מאז סיום שלטון האפרטהייד לפני 22 שנים, ספגה מפלה קשה. המפלגה, שבראשה עמד הנשיא לשעבר נלסון מנדלה, זכתה בכ-54% מקולות הבוחרים ברחבי המדינה – שיעור התמיכה הנמוך ביותר במפלגה, שהובילה את המאבק באפרטהייד, מאז שנת 1994.

"הברית הדמוקרטית" (DA) הגיעה להישגים משמעותיים בכמה אזורים, כולל נלסון מנדלה ביי האסטרטגי. אתול טרוליפ, ראש העירייה הנבחר, טען כי זה "אך הולם שבעירו של נלסון מנדלה, שנקראה על שמו של מנדלה, שקידם פיוס, נהיה חייבים לשתף פעולה עם מפלגות פוליטיות אחרות". מפלגת DA החלה את דרכה כאופוזיציה נוספת לאפרטהייד, של אזרחים לבנים ליברלים, ושמרה על הנהגה לבנה עד לשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully