וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מטיילים ישראלים נהרגו בתאונת טיפוס בגיאורגיה

6.8.2016 / 13:45

משרד החוץ הודיע כי שני צעירים ישראלים שטיפסו בהר אושבה שבצפון גיאורגיה נהרגו בתאונה יחד עם שני מטפסים נוספים. התאונה ככל הנראה אירעה כשחבל האבטחה שלהם התנתק. צוותי החילוץ התקשו להעביר את הגופות בשל מזג האוויר הסוער

הר אושבא שבגיאורגיה. פאטה ורדנשווילי, ספק 500
החיפושים אחר השניים החלו לפני שלושה ימים/ספק 500, פאטה ורדנשווילי

שני מטיילים ישראלים נהרגו בתאונת טיפוס הרים בגיאורגיה, יחד עם שני מטפסים נוספים שאינם ישראלים - כך נמסר היום (שבת) ממשרד החוץ. האירוע התרחש בהר אושבה שבצפון המדינה. גופותיהם פונו במסוק לעיר הצפונית מסטיה, שם זוהו, ומשם יועברו לטבילסי. שגרירות ישראל בטבילסי נמצאת בקשר עם השלטונות ומסייעת למשפחות.

שני הישראלים יצאו מבית הארחה באזור מסטיה ביום שני לטיול באחד ההרים המאתגרים בחבל הקווקז, בליווי אזרח שבדיה ואזרח רוסיה. הם היו אמורים לחזור ביום רביעי, ומשלא שבו הזעיקו משפחותיהם את יחידת החילוץ הישראלית "מגנוס חילוץ והצלה", שהפעילה צוות חילוץ בגיאורגיה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ח"כ חזן חש ברע ונותח בבית החולים בילינסון; אין סכנה לחייו
הישג למורדים בסוריה: העיר הצפונית מנביג' שוחררה מידי דאעש
מחשש לטרור: צרפת מבטלת אירועי ספורט ותרבות ברחבי המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיפושים אחריהם החלו אמנם כבר לפני שלושה ימים, אך רק היום הם אותרו וגופותיהם חולצו בעזרת מסוק. כבר אתמול ניסה מסוק חילוץ לנחות באזור התאונה, אך תנאי מזג האוויר לא אפשרו זאת.

על פי מדריכים שנמצאים בשטח, שני הישראלים טיילו ללא מדריך. לפי משרד החוץ התאונה התרחשה ככל הנראה כשהחבל שאבטח את המטפסים התנתק. לפי הערכות יחידת החילוץ הם סטו מהדרך כבר ביום שלישי ונפלו אל מותם. עם זאת, נסיבות המוות עדיין נחקרות.

אושבה הוא אחד מהרי הקווקז, ועל אף שאינו בין עשרת ההרים הגבוהים ביותר באזור הוא מפורסם בזכות המראה הייחודי של שתי הפסגות המחודדות שלו. בשל המדרונות התלולים שלו ומזג האוויר ההפכפך שבו הוא מאופיין, הטיפוס על אושבה נחשב בקרב מטפסים כאחד המסלולים המאתגרים ביותר בקווקז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully