וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לדאעש בסוריה: המורדים שחררו עיר אסטרטגית ליד גבול טורקיה

קבוצת מורדים תפסה שליטה כמעט מלאה על מנבג' שבצפון המדינה. בחאלב הצליחו המורדים להשתלט על עמדות מפתח של משטר אסד, אך הצבא מכחיש: "מאות נהרגו כשנהדפו מהעיר"

ספק 500

קבוצת מורדים, שחלקם כורדים וחלקם ערבים, השתלטו היום (שבת) על חלק גדול מהעיר מנבג' שבצפון סוריה, בסמוך לגבול טורקיה, הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאית" (דאעש) – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לדברי הארגון, המורדים תפסו שליטה כמעט מלאה על העיר, אך עדיין קיימים תאים של דאעש במרכז העיר.

הכוחות הדמוקרטיים בסוריה, הכוללים את המיליציה הכורדית (YPG) ולוחמים ערבים, פתחו במאבק לפני כחודשיים. בגיבוי כוחות מיוחדים של ארצות הברית, הם פועלים להברחת דאעש מהקטע האחרון שהארגון מחזיק בו לאורך הגבול הסורי עם טורקיה.

לקריאה נוספת:
"הקרב הגדול ביותר": המורדים מנסים לשבור את המצור של אסד בחאלב
רוסיה: "הבסנו את המורדים בחאלב"; ארה"ב: "שמרו על איפוק בסוריה"
הכוכב של חאלב נפל: שחקן הטלוויזיה בן ה-14 נהרג כשנמלט מהעיר

אנשי קבוצת המורדים הסורית פתח א-שאם בחאלב, 5 באוגוסט 2016. רויטרס
רכב משוריין של כוחות המורדים בחאלב, אתמול/רויטרס

הישג נוסף נרשם למורדים גם בחאלב. כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה בסוריה דיווחו כי המורדים השתלטו על עמדות מפתח בדרום-מערב חאלב. לדברי המורדים, כוחות המשטר אינם מצליחים להתגבר על המתקפות והם קרובים לשבירת המצור של הצבא על העיר. צבא סוריה הכחיש את הדיווחים וטען כי הצליח להדוף את המתקפה באזור שבו נמצאים בסיס החימוש ובסיס הארטילריה של המשטר, וכי במסגרתה נהרגו מאות מורדים.

לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, כוחות המורדים השתלטו על בית הספר לארטילריה שבו כמות גדולה של תחמושת, ועל חלק גדול של בית הספר של התותחנים באקדמיה הצבאית בדרום העיר. מורדים המשתתפים במבצע בעיר סיפרו לרשת "אל-ערביה" כי לקחו בו חלק גם מחבלים מתאבדים שפלשו לתוך הבסיס הצבאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנשי קבוצת המורדים הסורית פתח א-שאם בחאלב, 5 באוגוסט 2016. רויטרס
אנשי ג'בהת פתח א-שאם מסיירים בחאלב, אתמול/רויטרס

אתמול פרצו המורדים הסורים לתוך בסיס תותחנים גדול של צבא סוריה. המורדים שהשתתפו במבצע שייכים לקבוצת ארגוני אופוזיציה שנקראת ג'איש אל-פתח, וכוללת בין היתר את הארגון ג'בהת פתח א-שאם, שנקרא עד לאחרונה ג'בהת א-נוסרה. הארגון שהיה מזוהה עם אל-קאעדה החליט להתנתק ממנו במטרה להבדילו מהארגונים הזרים הפועל על אדמת סוריה, אולם במערב וברוסיה הבהירו כי הם עדיין רואים בו ארגון טרור.

חאלב, העיר הגדולה ביותר בסוריה לפני פרוץ מלחמת האזרחים לפני חמש שנים, מחולקת בין כוחות הממשלה למורדים מאז קיץ 2012. כרבע מיליון אזרחים חיים כיום בשכונות המזרחיות של העיר שבשליטת האופוזיציה ונמצאות תחת מצור מתחילת החודש שעבר. השתלטות מלאה של המשטר על העיר יהווה הניצחון הגדול ביותר עבור הנשיא, בשאר אסד, בחמש שנות לחימה ויוכיח כי התערבותה של רוסיה בלחימה לטובתו הביאה לשינוי דרמטי.

אנשי קבוצת המורדים הסורית פתח א-שאם בחאלב, 5 באוגוסט 2016. רויטרס
כוחות המורדים בדרום חאלב, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully