וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרב הגדול ביותר": המורדים מנסים לשבור את המצור של אסד בחאלב

כמאה טנקים ועשרת אלפים לוחמי אופוזיציה הסתערו על עמדות של המשטר בעיר כדי לפרוץ את הכיתור על שטחיהם. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, הממשל האט את התקדמותם בזכות רוסיה

עריכה: יאיר דניאל

קרבות עזים מתנהלים בחאלב בין משטרו של בשאר אסד לבין ארגוני המורדים השונים, שמנסים לשבור את המצור שהטילו נאמני השליט על השכונות בעיר שבשליטתם. האופוזיציה מנסה לחבר בין מזרח העיר למערבה, על מנת לחדש את נתיבי האספקה שלה לחאלב.

בין היתר, המורדים פוצצו מנהרת תופת מתחת לעמדות של צבא סוריה במחוז א-רמוסה האסטרטגי. כוחות הממשל נעזרים בחיל האוויר הרוסי כדי לעצור את התקדמות המורדים שפתחו במתקפה הנרחבת בסוף השבוע.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מדובר במתקפה הנרחבת ביותר שלהם בעיר שבה נצורים כרבע מיליון תושבים. גורם בשורות המורדים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי כעשרת אלפים לוחמים, 95 טנקים ומאות משגרי רקטות משתתפים ב"קרב האדיר על חאלב".

עוד על המלחמה בסוריה
אחרי הפלת המסוק הרוסי: "עשרות נפגעו במתקפה כימית במערב סוריה"
הכוכב של חאלב נפל: שחקן הטלוויזיה בן ה-14 נהרג כשנמלט מהעיר

פיצוץ מנהרת תופת בחאלב - ראשוני. ספק 500
עשרות מורדים וחיילים נהרגו בקרבות. פיצוץ מנהרת התופת/ספק 500

לפי הארגון, צבא אסד בסיוע אווירי רוסי הצליח להחזיק את השורות ולהאט את המבצע של המורדים. עוד דווח כי לפחות חמש עמדות מתוך שמונה שנפלו בידי האופוזיציה נלקחו מחדש על ידי כוחות המשטר. עשרות מורדים, לוחמי ארגונים אסלמאסטיים וחיילים נהרגו מאז תחילת המתקפה ביום ראשון.

בין הארגונים המשתתפים במבצע נמצא ג'בהת פתח א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה. הארגון שהיה מזוהה עם אל-קאעדה החליט להתנתק ממנו במטרה להבדילו מהארגונים הזרים הפועל על אדמת סוריה, אולם במערב וברוסיה הבהירו כי הם עדיין רואים בו ארגון טרור.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח גם כי עשרה אזרחים, בהם ארבעה ילדים, נהרגו במהלך הלילה מהפגזה של המורדים על שכונות בחאלב שבשליטת המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully