וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפלת המסוק הרוסי: "עשרות נפגעו במתקפה כימית במערב סוריה"

צוותי הצלה ורפואה בעיירה סרקיב, שבסמוך אליה הופל אתמול המסוק ועליו חמישה חיילים רוסים, סיפרו כי כ-30 בני אדם סובלים מתסמינים של גז כלור. לפי הדיווחים, מסוק השליך במקום חביות נפט. עם החומר הרעיל

עריכה: אוהד פיטר

כ-30 בני אדם נפגעו הלילה במהלך תקיפת גז כלור בעיירה במחוז אידליב שבו הופל אתמול המסוק הרוסי - כך אמרו היום (שלישי) צוותי הצלה ורפואה. לפי הדיווחים, מסוק השליך חביות נפץ עם החומר הרעיל בסרקיב, שבמחוז השוכן בצפון-מערב סוריה. לא ברור אם מדובר במסוק סורי או רוסי.

עבד אל-עזיז בריח, רופא שעובד בעיירה, סיפר לרשת BBC כי שתי חביות הושלכו במקום אתמול בשעות הערב. "אנחנו יודעים שזה כלור מאחר שנפגעו ממנו בעבר ואנו מכירים את הריח שלו ואת התסמינים שלו. עד כה אישרנו 28 מקרים, רובם נשים וילדים", סיפר.

עוד על המלחמה בסוריה
רוסיה: "הבסנו את המורדים בחאלב"; ארה"ב: "שמרו על איפוק בסוריה"
הכוכב של חאלב נפל: שחקן הטלוויזיה בן ה-14 נהרג כשנמלט מהעיר
מסוק רוסי הופל במחוז אידליב שבצפון סוריה; 5 אנשי הצוות נהרגו

נפגעים ממתקפה כימית בעיירה סרקיב, אידליב, סוריה, 2 באוגוסט 2016. רויטרס
אדם שנפגע במתקפה בסרקיב, היום/רויטרס

בנוסף לכך, דובר של רשות ההגנה האזרחית אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 33 בני אדם נפגעו במהלך המתקפה. ארגון המתנדבים אמר כי הוא סבור שהחביות הכילו כלור, אך הוא לא יכול לאמת זאת.

כלור הוא חומר תעשייתי נפוץ, אך השימוש שלו בתור כלי נשק אסור באמנות בינלאומיות. הן משטרו של בשאר אסד והן המורדים מואשמים בשימוש בנשקים כימיים במהלך מלחמת האזרחים במדינה, אך הם מכחישים זאת. התסמינים הנפוצים לפגיעת כלור כוללים כאב עיניים, עקצוצים בעור, קשיי נשימה ודימום מהפה.

על המסוק הרוסי שהופל אתמול היו חמישה אנשי צוות, וכולם נהרגו. זאת הייתה התקרית הצבאית הקטלנית ביותר של רוסיה במדינה מאז התערבה לצדה של דמשק בספטמבר. אף ארגון לא קיבל אחריות להפלת המסוק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מסוק צבא רוסיה התרסק באידליב שבסוריה. 1 באוגוסט 2016. טוויטר, אתר רשמי
עשן מיתמר משרידי המסוק הרוסי שהופל אתמול/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully