וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לטרור: צרפת מבטלת אירועי ספורט ותרבות ברחבי המדינה

שוק הפשפשים הגדול בעיר ליל ואליפות אופני הכביש המסורתית בניס, שתוכננו לספטמבר, בוטלו לאחר פיגוע הדריסה ההמוני בחודש שעבר. "עשינו כל שביכולתנו, אבל יש סיכונים שאנחנו לא יכולים להעלים"

עריכה: ניר חן צילום: רוייטרס, אבי אשכנזי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

(ריאיון עם העוזרת האישית של ראש עיריית ניס לאחר הפיגוע, בחודש שעבר)

כחודש לאחר פיגוע הדריסה הקטלני בניס, הודיעו אמש (שישי) הרשויות בצרפת על ביטול אליפות אירופה באופני כביש, שאמורה הייתה להתקיים בעיירת הנופש ב-14-18 בספטמבר, ועל ביטול שוק הפשפשים בעיר ליל שבצפון המדינה, בשל חשש ביטחוני. השוק נחשב לאחד הגדולים מסוגו באירופה ומתקיים בסוף השבוע הראשון של ספטמבר מדי שנה. צרפת נתונה במצב חירום מאז מתקפת הטרור בנובמבר, שבמהלכה נהרגו 130 בני אדם.

"עשינו כל שביכולתנו, אבל יש סיכונים שאין באפשרותנו להעלים", אמרה ראשת עיריית ליל, מרטין אוברי, במסיבת עיתונאים שקיימה לצד מישל ללאנד, הפקיד הממשלתי העליון באזור. רק בשנה שעברה פקדו את השוק, המכונה "גראנד בראדאי", שני מיליון וחצי מבקרים. לדברי אוברי, ביטולו השנה היה "החלטה כואבת". ללאנד, מצדו, הבהיר כי ההחלטה הייתה הכרחית בשל האורבניות וריבוי האנשים המאפיינים את השוק. "יש זמנים שבהם למרות התשוקות שלנו, אנחנו חייבים לעצור", אמר ללאנד.

עוד בנושא:
ביקורת בצרפת על הצעת הממשלה: "איסור מימון זר למסגדים אבסורדי"
בכירה במשטרת ניס: "שר הפנים לחץ עליי כדי שאשנה את דוח הפיגוע"
גם מתנגדי הולנד לא יודעים איך עוצרים אתאיסט השועט עם משאית

ניס – בסוף השבוע שאחרי פיגוע הדריסה. AP
ניס בסוף השבוע שאחרי פיגוע הדריסה/AP
אנדרטת מאולתרות בניס – אחרי פיגוע הדריסה. AP
אנדרטה מאולתרת לאחר פיגוע הדריסה/AP

ראש עיריית ניס פיליפה פרדאל הסביר במסיבת עיתונאים כי ההחלטה על ביטול אליפות אופני הכביש התקבלה בשל רמת הזמינות המשטרתית. "משום שמדובר באירוע המחייב נוכחות משטרתית גדולה, וטרם התקבל אישור לגבי הצבת כוח גדול עבורו, האליפות שצפויה הייתה להתקיים בניס בוטלה", אמר.

זהו האירוע האחרון מבין שורת אירועים שבוטלו או צומצמו בעקבות הפיגוע בניס. שר הביטחון הצרפתי, ז'אן איב לה דריאן, אמר כי סדרת הפיגועים הג'יהאדיסטים שאירעו במדינה בעת האחרונה היא "מצב של מלחמה". לדבריו, "על כולנו להבין שאנחנו במצב הזה ולפעמים זה דורש הגבלות".

עצרת הזדהות בקהילה הצרפתית באוסטרליה עם הפיגוע בניס 15 יולי 2016. רויטרס
אזרחים אבלים לאחר הפיגוע, בחודש שעבר/רויטרס

בפיגוע נהרגו 84 בני אדם במהלך חגיגות יום הבסטיליה בצרפת. בעת שחזו בזיקוקים, המחבל מוחמד בוהלל שעט לתוך הקהל ההומה, דרס למוות עשרות ופצע מאות. הוא חוסל בחילופי אש על ידי שוטרת מקומית. מדובר בפיגוע השני הגדול שמתרחש על אדמת צרפת בשנה האחרונה, כאשר בנובמבר 2015 אירעה סדרת הפיגועים הקטלנית בפריז שבה נרצחו כ-130 בני אדם.

בתוך כך, אמש פונה מגדל אייפל בפריז בעקבות תיק שהושאר במקום - כך דווח ברשת הטלוויזיה הצרפתית BFMTV. אתר התיירות פונה כאמצעי זהירות וכוחות משטרה רבים הגיעו למקום. כעבור כשעה הוכרז כי מדובר באזעקת שווא והותר למבקרים לחזור.

מגדל אייפל פונה ממבקרים בשל חפץ חשוד 05.08.16. טוויטר, צילום מסך
חתן וכלה שהגיעו להצטלם למרגלות המגדל פונו אף הם מהאזור. פריז, אמש/צילום מסך, טוויטר

שלשום פרסמו סוכנויות הביטחון בצרפת תמונה של מבקש מקלט אפגני בחשד שהוא מתכנן פיגוע בבירה. עם זאת, על פי גורם משטרתי במדינה לא מתנהל מצוד אחר החשוד, ששמו לא פורסם. אתר "מטרוניוז" דיווח כי החשוד נמצא במדינה בחודשיים האחרונים.

בשבוע שעבר פרצו שני צעירים חמושים בסכינים לכנסייה בעיירה סן-אטיין-דה-רוברה שבמחוז נורמנדי, רצחו את ז'אק האמל, כומר בן 84, ופצעו קשה אדם נוסף. ראש הממשלה מנואל ואלס אמר בעקבות המתקפה כי הוא "פתוח לרעיון" לאסור באופן זמני מימון זר של מסגדים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully