וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר יומיים: אסירי חמאס הפסיקו את שביתת הרעב ההמונית נגד שב"ס

כ-300 אסירים של ארגון הטרור הכלואים בישראל הפסיקו את השביתה שבה פתחו לאחר שחלקם הועברו מבתי הכלא נפחא ואשל למתקנים אחרים. חמאס טוען שהשביתה נפסקה עקב ויתורים מצד שב"ס, אך האחרון מכחיש

עריכה: אוהד פיטר

(כוחות מיוחדים של שב"ס פשטו על תאים של אסירי חמאס בכלא נפחא)

כ-300 אסירי חמאס הכלואים בישראל הפסיקו היום (שבת) את שביתת הרעב שבה פתחו ביום חמישי. השביתה נפתחה במחאה על החלטת שירות בתי הסוהר (שב"ס) להעביר חלק מהאסירים מבתי הכלא נפחא ואשל ולפזרם בבתי סוהר אחרים, בהם כלא רימונים בשרון, שבו כלואים אסירים ביטחוניים רבים מפתח.

לטענת דוברי חמאס בעזה, במהלך המשא ומתן עם שב"ס ניתנה הסכמה לשורת וויתורים כלפי האסירים. דובר שב"ס גונדר משנה אסף ליברטי אמר כי שביתת הרעב אכן נפסקה לאחר שנציגי שב"ס שוחחו עם נציגי השובתים. ליברטי הדגיש כי שב"ס לא הסכים להקלות כלשהן בתמורה להפסקת שביתת הרעב, וכי האסירים חדלו לשבות מרצונם החופשי.

עוד בנושא:
בכירים בשב"ס: "מפקד כלא נפחא הודח כי אסירי חמאס איימו בשביתת רעב"
שביתות רעב ו"מצב חירום": תסיסה בקרב האסירים הפלסטינים בבתי הכלא
תיעוד: כוחות מיוחדים פושטים על תאי חמאס בכלא נפחא ומפזרים את האגף

הפגנה לרגל יום האסיר הפלסטיני, עזה, 17 באפריל 2016. רויטרס
הפגנה לרגל יום האסיר הפלסטיני בעזה, בחודש אפריל/רויטרס

עם בכירי חמאס שהועברו לפני השביתה מבתי הכלא נפחא ואשל, נמנה מוחמד ערמאן, הנחשב לבעל סמכות בקרב האסירים והועבר מכלא נפחא לכלא הדרים שבשרון. מקור פלסטיני המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי כלא הדרים נחשב לבעייתי במיוחד מבחינת האסירים, מאחר שאסור להשתמש בו בטלפונים ניידים, ולכן לא ניתן "לתקשר עם ההנהגה בחוץ".

לדברי אותו מקור, המתיחות בקרב אסירי חמאס החלה עוד לפני פיזור האסירים, בשל חיפושים גופניים שנאלצו לעבור. "נערכו שם חיפושים בעירום. הדבר לא היה מקובל על האסירים, ולכן הם החלו בצעדי מחאה", אמר.

בית סוהר נפחא. שירות בתי הסוהר, אתר רשמי
כלא נפחא/אתר רשמי, שירות בתי הסוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully