וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כוחות מיוחדים פושטים על תאי חמאס בכלא נפחא ומפזרים את האגף

4.8.2016 / 18:37

שב"ס פרסם תיעוד ובו נראים סוהרים ובאופן חריג גם אנשי יחידת "מצדה" מסתערים על האגף בבית הכלא, משם לפי החשד תכננו פעולות טרור. בתום המבצע הם פוזרו בכמה בתי כלא שונים בארץ. מבצע דומה אירע גם בכלא אשל

עריכה: אוהד פיטר

שב"ס פרסם הערב (חמישי) את תיעוד הפשיטה על אגפי אסירי חמאס הכלואים בבית הכלא נפחא. בהודעה מטעם השירות נמסר כי צוותים של סוהרים ושל יחידות מיוחדות פעלו בבית הכלא בשבוע האחרון בעקבות מידע מודיעיני נגד תכנון פעולות טרור מתוך תאיהם.

בסרטון נראים כוחות מהיחידה המיוחדת "מצדה", מהיחידה המחוזית של מחוז דרום בשב"ס וסוהרים כשהם מסתערים על האגף. האסירים מתועדים כשהם מוצאים מהתאים שלהם. כוחות הביטחון איתרו בתאים טלפונים סלולריים, חלקי טלפונים וכרטיסי סים, לצד חומרים נוספים בעלי ערך מודיעיני.

בתום הפעילות בכלא נפחא פוזר אגף חמאס בכלא והאסירים בו הועברו לכמה בתי סוהר אחרים. גם אגף אסירי חמאס בבית הכלא אשל פוזר בפעילות דומה. בשל הפעילות החריגה של שב"ס, כמאה אסירים צפויים לפתוח בשביתת רעב.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר שפוזרו מחשש להתאגדות: מאה אסירי חמאס מאיימים בשביתת רעב
שביתות רעב ו"מצב חירום": תסיסה בקרב האסירים הפלסטינים בבתי הכלא
בכירים בשב"ס: "מפקד כלא נפחא הודח כי אסירי חמאס איימו בשביתת רעב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות רבים פשטו על התאים בנפחא/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסירים מובלים מהתאים שלהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר פורסם בוואלה! NEWS כי בימים האחרונים פוזרו שני אגפים בכלא נפחא ובכלא אשל והועברו לבתי כלא שונים יחד עם אסירים מאזורים אחרים וחלקם אף נשלח לבידוד. עם בכירי חמאס שפוזרו נמנה מוחמד ערמאן, הנחשב לבעל סמכות בקרב האסירים. הוא הועבר מכלא נפחא לכלא הדרים שבשרון.

מקור פלסטיני המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי כלא הדרים נחשב לבעייתי במיוחד מבחינת האסירים, מאחר שלא ניתן להשתמש בו בטלפונים ניידים, ולכן לא ניתן "לתקשר עם ההנהגה בחוץ".

לדברי אותו מקור, המתיחות בקרב אסירי חמאס החלה עוד לפני פיזורה של ההנהגה בבתי הכלא נפחא ואשל כתוצאה מחיפושים גופניים. "נערכו שם חיפושים בעירום. הדבר לא היה מקובל על האסירים, ולכן הם החלו בצעדי מחאה", אמר. בימים האחרונים החלו אתרים המזוהים עם חמאס לאיים כי אסירי הארגון מתכוונים בקרוב להתחיל בשביתת רעב ובשורה של הפרות סדר – ואתמול הודיע אתר חמאס על שביתת הרעב שתיפתח היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully