וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה: הסרנו את המצור שהטיל המשטר על חאלב

יותר מ-700 לוחמי צבא אסד, ארגוני האופוזיציה והארגונים האסלאמיסטיים נהרגו בלחימה על העיר הצפונית בשבוע האחרון בלבד, כמו גם כ-130 אזרחים. לטענת המורדים, הם השתלטו על מתחם צבאי אסטרטגי. צפו בתיעוד הקרבות מהאוויר

ספק 500

ארגוני האופוזיציה הסוריים הצליחו היום (שבת) להסיר את המצור שהוטל על מזרח העיר חאלב, בצפון המדינה - כך דווח בכלי תקשורת מקומיים וערביים. על פי הדיווחים, קואליציית "ג'יש אל-פתח" הכריזה על הסרת המצור, שהטיל המשטר על האזורים שבשליטת המורדים.

הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה, אישר כי כוחות המורדים אכן הצליחו לשבור את המצור, אולם הבהיר כי טרם נפתח מעבר מלא בין האזורים שבשליטת המורדים. כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הכחישו זאת לחלוטין.

יאסר עבר א-רחים, מפקד חמ"ל המבצע לשחרור חאלב מטעם קואליציית ארגוני המורדים, מסר לכלי התקשורת כי לוחמי האופוזיציה "יפעלו לשחרור העיר כולה" מידי המשטר, לאחר הסרת המצור. "נפתח דרכים ומסדרונות הומניטריים למען תושבי חאלב", הוסיף. כמו כן, הוא ציין כי המורדים לקחו בשבי לוחמים רבים צבא אסד.

עוד בוואלה! NEWS:
"הקרב הגדול ביותר": המורדים מנסים לשבור את המצור של אסד בחאלב
רוסיה: "הבסנו את המורדים בחאלב"; ארה"ב: "שמרו על איפוק בסוריה"
נמלטים מהמצור הקטלני: עשרות משפחות החלו במסע החוצה מחאלב

המורדים בחאלב שבסוריה 6 אוגוסט 2016. רויטרס
אסד קיווה לניצחון היסטורי. עמדה צבאית נטושה בכניסה לחאלב, היום/רויטרס

במקביל, מהארגון הסורי לזכויות אדם, נמסר כי יותר מ-500 חיילי המשטר הסורי, לוחמי מיליציות אסלאמיסטיות ואני כוחות המורדים נהרגו בשבוע האחרון בלחימה באזור העיר, וכ-200 נוספים נהרגו היום בלבד. ראש הארגון, ראמי עבד א-רחמן, הסביר בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי מרבית ההרוגים הם לוחמי האופוזיציה והארגונים האסלאמיסטיים, זאת לדבריו "בשל העליונות האווירית של המשטר והתקיפות האוויריות הרוסיות". כמו כן, כ-130 אזרחים נהרגו בעיקר בהפצצות המשטר מאז יום ראשון.

ההשתלטות על מתאם א-רמוסה האסטרטגי, בתום קרבות עזים באזור, בפאתי העיר, אפשרו התקדמות מהירה של כוחות המורדים לעבר חאלב, כמו גם שליטה באחת הדרכים המרכזיות המובילות לבירה דמשק. בנוסף לכך, המתחם הצבאי עשוי לאפשר לכוחות האופוזיציה גישה לתחמושת ולנשק רב שהיה בידי צבא אסד. אולם מהארגון הסורי לזכויות אדם ומעדי ראייה נמסר כי הלחימה באזור זה נמשכת.

מוקדם יותר היום, קבוצת מורדים, שחלקם כורדים וחלקם ערבים, השתלטו על חלק גדול מהעיר מנבג' שבצפון סוריה, בסמוך לגבול טורקיה, הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאית" (דאעש). על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, המורדים תפסו שליטה כמעט מלאה על העיר, אך עדיין קיימים תאים של דאעש במרכז העיר.

הכוחות הדמוקרטיים בסוריה, הכוללים את המיליציה הכורדית (YPG) ולוחמים ערבים, פתחו במאבק לפני כחודשיים. בגיבוי כוחות מיוחדים של ארצות הברית, הם פועלים להברחת דאעש מהקטע האחרון שהארגון מחזיק בו לאורך הגבול הסורי עם טורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המורדים בחאלב שבסוריה 6 אוגוסט 2016. רויטרס
"נפעל לשחרור העיר כולה". לוחם בחאלב, היום/רויטרס

חאלב, העיר הגדולה ביותר בסוריה לפני פרוץ מלחמת האזרחים לפני חמש שנים, מחולקת בין כוחות הממשלה למורדים מאז קיץ 2012. כרבע מיליון אזרחים חיים כיום בשכונות המזרחיות של העיר שבשליטת האופוזיציה ונמצאות תחת מצור מתחילת החודש שעבר. הנשיא בשאר אסד פעל על מנת להשתלט באופן מלא על העיר, במה שקיווה שיהיה ניצחון אסטרטגי עבורו, יוכיח כי התערבותה של רוסיה בלחימה לטובתו הביאה לשינוי דרמטי במאזן הכוחות.

המבצע של ארגוני המורדים החל כשבוע לאחר שהנשיא בשאר אסד ובכירים במוסקבה הכריזו על "מבצע הומניטרי רחב היקף", שכולל פתיחת שלושה מסדרונות הומניטריים למען האזרחים, שהתבקשו לצאת מהשכונות שבשליטת המורדים. כמו כן, אסד הכריז כי יעניק חנינה למורדים שיניחו את נשקם ויסגירו את עצמם לרשויות.

(עדכון ראשון: 17:55)

המורדים בחאלב שבסוריה 6 אוגוסט 2016. רויטרס
הלחימה בסוריה, היום/רויטרס
המורדים בחאלב שבסוריה 6 אוגוסט 2016. רויטרס
הלחימה בסוריה, היום/רויטרס
המורדים בחאלב שבסוריה 6 אוגוסט 2016. רויטרס
הלחימה בסוריה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully