וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניית הפרסה של טראמפ: הודיע על תמיכה ביו"ר בית הנבחרים ראיין

המועמד הרפובליקני הצהיר כי הוא תומך בחבר מפלגתו לכהונה נוספת בתפקיד, וכן בסנאטור מקיין. מוקדם יותר הבהיר טראמפ בטוויטר כי טעה כשאמר שראה סרטון של מטוס המעביר תשלום כופר עבור שבויים של חיל הים האמריקני לאיראן

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS: מתרחב הקרע בין טראמפ לבכירי מפלגתו)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) כי יתמוך ביו"ר בית הנבחרים, חבר מפלגתו פול ראיין, המתמודד על כהונה נוספת בתפקיד. טראמפ, שעד כה נמנע מלהצהיר מפורשות על תמיכתו בראיין, נשא דברים בעצרת בחירות במדינת וויסקונסין. לצד תמיכתו בראיין, הודיע גם כי יתמוך בשני רפובליקנים נוספים - הסנאטור פול מקיין מאריזונה והסנאטורית הצעירה קלי איוט מניו המפשייר.

ראיין, המייצג את מדינת וויסקונסין בבית הנבחרים, אמר אתמול בריאיון לתחנת רדיו מקומית כי הוא זקוק רק לתמיכתם של "מי שהוא עובד עבורם" – כלומר, הציבור האמריקני. שותפו למרוץ של טראמפ, וסגנו המיועד, מייק פנס, לא נרתע מלתמוך בראיין ואף כינה אותו "חבר ותיק".

בתוך כך, סקר של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם הלילה הציג נתונים מחמיאים יחסית לטראמפ, והראה כי הפער לטובת יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון הצטמצם לפחות מ-3%. בסקר, שבו השתתפו 1,154 בני אדם, נרשמו 42% תמיכה לקלינטון לעומת 39% לטראמפ. זאת, לאחר שבסקר האחרון שפורסם ביום שני אחזה שרת החוץ לשעבר ביתרון של 8% תמיכה על איל ההון.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
טראמפ צונח בסקרים: פער של 15% בינו לבין קלינטון
קלינט איסטווד מגן על טראמפ: "דבריו גזעניים? תתגברו על זה"
ממשיך להסתבך: "טראמפ שאל את יועצו - מדוע שלא נשתמש בנשק הגרעיני?"

תורת המספרים: בכמה מדינות "מתנדנדות" מוביל טראמפ בסקרים?. מערכת וואלה!
פרסם הבהרה בטוויטר. טראמפ/מערכת וואלה!

מוקדם יותר היום, חזר בו טראמפ מהתבטאות נוספת שלו שעוררה סערה. באירוע בחירות שלשום בפלורידה אמר המועמד השערורייתי לנשיאות כי צפה בסרטון בו נראה מטוס אמריקני המעביר משלוחי כסף מזומן לאיראן, לכאורה כחלק מעסקה לשחרור אנשי חיל הים שאיראן שבתה בינואר האחרון לאחר שנכנסו בשוגג למים הטריטוריאליים שלה.

אתמול בבוקר העלה טראמפ לחשבון הטוויטר שלו ציוץ בו
הבהיר כי טעה וכי מדובר למעשה במטוס שצולם בשדה התעופה בז'נבה והחזיר את השבויים מאיראן. עם זאת, הוא לא תיקן את טענתו כאילו שולם כסף בעבור החיילים שנשבו. "המטוס שראיתי בסרטון היה זה שהחזיר את השבויים בשוויץ, ולא זה שהעביר 400 מיליון דולר במזומן לאיראן", כתב בציוץ. ארצות הברית אמנם העבירה לאיראנים סכום דומה באותה התקופה, אך היה זה במסגרת הליך בוררות בינלאומי שנגע לעסקת נשק ישנה מהימים בהם שתי המדינות ניהלו יחסים דיפלומטיים ישירים. גורמי ממשל הכחישו אז כי התשלום הועבר ככופר עבור השבויים.

מתוך חשבון הטוויטר של דונלד טראמפ:

הביקורת על טראמפ בארצות הברית חורגת מתחום האמירות המתלהמות. במאמר דעה בעיתון "וושינגטון פוסט" שהתפרסם היום, כינה אותו ראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) לשעבר, מייקל מורל, "סכנה לביטחון הלאומי". עוד אמר שטראמפ פועל כ"סוכן שלא מדעת עבור ולדימיר פוטין". מורל, שאינו חבר באף אחת מהמפלגות הגדולות בארצות הברית, היה ראש ה-CIA בתקופתה של קלינטון כשרת החוץ. במאמר הביע בה תמיכה מפורשת כמועמדת לנשיאות וסיפר כי ניסיונה בתפקיד הפך אותה למוכשרת להנהגת המדינה. מורל ציין במאמרו כי קלינטון הייתה מתומכי הפשיטה על מסתורו של בין לאדן בשנת 2011 ואמר שלא עירבה מעולם שיקולים פוליטיים בקבלת החלטות מבצעיות.

(עדכון ראשון: 22:30)

המשנה לראש ה-CIA לשעבר, מיקל מורל. AP
כינה את טראמפ "סכנה לביטחון הלאומי". מייקל מורל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully