וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ צונח בסקרים: פער של 15% בינו לבין קלינטון

לאחר השערוריות שאפפו את המועמד הרפובליקני בשבוע האחרון, סקר חדש מראה כי איל הנדל"ן זוכה ב-33% תמיכה, בעוד 48% תומכים בשרת החוץ לשעבר. במקביל, תמונות העירום של מלניה טראמפ עוררו תהיות - האם עבדה באופן חוקי?

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

אחד השבועות הקשים ביותר של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ במרוץ לנשיאות מקבל ביטוי בסקר חדש המצביע על פער של 15% בינו לבין יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. על פי הסקר, שנערך על ידי מכון "מריסט", 48% מהנשאלים הביעו תמיכה בשרת החוץ לשעבר, בעוד איל הנדל"ן זוכה ב-33% - אחד הפערים הגדולים שנרשמו עד כה בסקרים.

בחודש שעבר, לאחר הוועידה הרפובליקנית, רשם טראמפ הישגים נאים בסקרים, ובחמישה מהם אף הוביל על קלינטון. בסקר שפורסם בלוס אנג'לס טיימס הוא אף רשם פער של 7% לטובתו. אלא שמאז תחילת השבוע, בעת שיצא נגד אב החייל המוסלמי חיזר חאן ואף סירב להביע תמיכה בג'ון מקיין ובפול ראיין, הוא עורר זעם בקרב רבים – בהם בכירים במפלגה הרפובליקנית, והפופולריות שלו צנחה. על פי ממוצע הסקרים של אתר RealClearPolitics, קלינטון מובילה על טראמפ ב-5.8% בממוצע.

דונלד טראמפ בעצרת בווירג'יניה, ארצות הברית, 2 באוגוסט 2016. רויטרס
צונח בסקרים. טראמפ/רויטרס

על רקע האירועים, התעוררו השבוע בתקשורת האמריקנית שורה של תהיות לגבי יכולתו של המועמד הרפובליקני להתאושש מן המומנטום השלילי שבו הוא נמצא. ברשת NBC דווח כי "ישנן שיחות רציניות בקרב דמויות מפתח במפלגה הרפובליקנית לצאת באופן משמעותי נגד טראמפ".
בנוסף, גורמים במפלגה הדליפו לרשת ABC ידיעה שלפיה הם "בוחנים איך להתמודד עם תרחיש שבו יחליט טראמפ לפרוש מן המרוץ". זאת, על אף שככל הידוע, הדבר כלל לא עומד על הפרק, ואף לא נשקל. במקביל, רשת CNN דיווחה כי "רפובליקנים יוצאים במאמץ לעזרתו של המועמד הליברטריאני, גארי ג'ונסון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אשתו של דונלד טראמפ בוועידה הרפובליקנית: "הוא האיש שיילחם עבורכם". רויטרס
"תמיד עבדתי באופן חוקי בארצות הברית". מלניה טראמפ/רויטרס

במקביל, פרשה חדשה שהעסיקה את כלי התקשורת בארצות הברית בימים האחרונים קשורה לאשתו של המיליארדר, מלניה. תמונות העירום של מלניה, שצולמו בעת שעסקה בדומנות בשנות ה-90 ופורסמו השבוע, העלו תהיות לגבי חוקיות העסקתה בארצות הברית באותן השנים. זאת, מאחר שהתאריך שבו צולמו התמונות לא תואם להצהרותיה בנוגע לתקופה שבה הגיעה לארצות הברית.

טראמפ הצהירה כי הגיעה לניו יורק ב-1996, אך התמונות צולמו ב-1995. כמו כן, היא אמרה בעבר בריאיון כי הייתה חוזרת למדינתה כל כמה חודשים כדי לחדש את הוויזה שברשותה. באתר "פוליטיקו" ציינו כי רוב ויזות העבודה לא מצריכות את חידושן במדינת האם.

אתמול התייחסה טראמפ לנושא והבהירה בעמוד הטוויטר שלה כי לא עבדה באופן בלתי-חוקי בארצות הברית. "היו הרבה דיווחים לא מדויקים ומטעים הנוגעים להעסקתי בשנת 1996", כתבה טראמפ והוסיפה: "תנו לי להבהיר את הדברים. תמיד פעלתי על פי חוקי ההגירה. נקודה. כל טענה הפוכה פשוט אינה נכונה".

מלניה טראמפ בצילומי עירום ב-1995. New York Post, אתר רשמי
אחת מתמונות העירום שפורסמה השבוע ועוררה סערה/אתר רשמי, New York Post

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully