וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי לביקור מתגבר? "טראמפ עשוי להגיע לישראל בחודש הקרוב"

2.6.2016 / 10:26

ארבעה גורמים שונים אמרו ל"ניו יורק מגזין" כי המועמד המסתמן לייצוג הרפובליקנים שוקל לבקר בארץ לפני הוועידה המפלגתית ביולי. במקביל, איל הנדל"ן מניו יורק זכה לביקורת ממיליארדר אחר - מייסד מייקרוסופט ביל גייטס

עריכה:

האפשרות לכך שהמועמד המסתמן לייצוג הרפובליקנים בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, יגיע לביקור בישראל בקרוב קיבלה היום (חמישי) חיזוק נוסף. כתבה שפורסמה הלילה ב"ניו יורק מגזין" גורסת כי איל הנדל"ן מתכוון להגיע לארץ עוד לפני כינוס הוועידה הרפובליקנית בחודש יולי, שבה צפויים צירי המפלגה למנותו באופן רשמי למועמד מטעמם במרוץ לבית הלבן. עדיין לא ברור אם הנסיעה אכן תצא אל הפועל, אבל אין ספק כי מדובר בעיתוי המוצלח ביותר מבחינתו - בטווח שבין הפריימריז המפלגתיים ובין הקמפיין הארצי.

לפי הדיווח במגזין, ארבעה מקורות שונים אישרו כי טראמפ שוקל לטוס לישראל בחודש הקרוב כדי לחזק את תמיכתם של היהודים השמרנים בארצות הברית. עוד נטען כי מי שדוחפים לקיום הנסיעה הצפויה הם חותנו היהודי של טראמפ, ג'ראד קושנר, ואיל הקזינו האמריקני שלדון אדלסון, שרק לפני חודש הצהיר בפומבי על תמיכה במועמד המסתמן. דוברו של טראמפ מסר לעיתון כי בשלב זה לא מתוכננת נסיעה לישראל.

בחודש דצמבר האחרון הודיע טראמפ במפתיע כי בכוונתו לבקר בישראל, אולם כעבור כמה ימים נסוג בו מהחלטתו, בין היתר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו העביר ביקורת על הצעתו בנוגע לאיסור זמני של כניסת מוסלמים שאינם אזרחי ארצות הברית לתחומי המדינה. המיליארדר מניו יורק הודיע אז כי יפגוש את נתניהו לאחר שייבחר לנשיא.

עוד כתבות בנושא:
צפון קוריאה תומכת בטראמפ: "ישחרר את ארה"ב מפחד ממתקפה גרעינית"
אחד רדוד, השני לוזר: טראמפ במתקפה נגד הכתבים הפוליטיים
דיווח: דונלד טראמפ יגיע לביקור בישראל במהלך החודשיים הקרובים

דונלד טראמפ השיג את יעד הצירים להבטחת מועמדותו. רויטרס
יגיע לישראל בקרוב? טראמפ/רויטרס

במקביל, אתמול אישר טראמפ כי הוא יסע בקרוב למדינה זרה אחרת. המועמד המיועד הודיע כי ישתתף בחנוכת כפר נופש בבעלותו בסקוטלנד ב-24 ביוני - היום שבו צפויות להתפרסם תוצאות משאל העם בנוגע לפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי.

בחודשים האחרונים הותקף טראמפ כמה פעמים על ידי פוליטיקאים בריטים בשל הצעתו לאסור זמנית כניסת מוסלמים. בין המבקרים היו גם ראש הממשלה דיוויד קמרון, שכינה את הצעתו "מפלגת ושגויה", וכן ראש עיריית לונדון הטרי סאדיק חאן. טראמפ אף אמר בחודש שעבר כי הוא לא סבור שיהיו לו יחסים טובים עם קמרון אם ייבחר לנשיאות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ביל גייטס. AP
"טראמפ לא נודע בפילנטרופיה שלו". גייטס/AP

בינתיים, נאלץ איל הנדל"ן הניו יורקי להתמודד עם ביקורת לא צפויה מכיוונו של מייסד מייקרוסופט ואחד האנשים העשירים בתבל, ביל גייטס. בריאיון זוגי עם אשתו מלינדה בוועידת "קוד", סיפרו השניים על קרן הפינלנתרופיה שהקימו, שאליה צירפו עד כה 17 מיליארדרים אחרים שמתחייבים לתרום את מרב כספם לצדקה. לשאלת המנחה אם בכוונתם לצרף ליוזמה את טראמפ השיבו בני הזוג כי לא פנו אליו. "אנחנו עובדים לפי הרשימה של פורבס, אין לנו כוונה מיוחדת לפנות אליו", אמרה מלינדה גייטס, ואילו ביל גייטס השיב: "הוא לא נודע בפילנתרופיה שלו, הוא נודע בזכות דברים אחרים".

העקיצה של גייטס מגיעה יממה לאחר עימות מתוקשר בין טראמפ וכמה עיתונאים שפקפקו בסכומים שגייס עבור ותיקי מלחמות בצבא האמריקני. כתב רשת ABC טען שלשום בפני טראמפ כי באירוע שערך בינואר האחרון נאספו ארבעה וחצי מיליון דולרים, ולא שישה מיליון כפי שהצהיר. טראמפ דחה את הדברים, כינה את הכתב "רדוד", והשיב כי חלק מהתרומות שאסף עדיין לא התקבלו, וכי הן אמורות לחצות את קו שישה מיליון הדולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully