וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה תומכת בטראמפ: "ישחרר את ארה"ב מפחד ממתקפה גרעינית"

1.6.2016 / 11:30

אתר תעמולה של המשטר פרסם טור תמיכה במועמד הרפובליקני המסתמן ובו שיבח אותו כ"פוליטיקאי נבון" שמתאים לתפקיד נשיא ארה"ב. יריבתו הדמוקרטית הצפויה תוארה כ"הילרי ראש גדול"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

קוריאה הצפונית תומכת במועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, עם תעמולה שפורסמה באתר רשמי של המשטר ששיבחה אותו כמועמד המתאים שיכול לשחרר את תושבי ארצות ברית החיים בפחד יומי ממתקפות גרעיניות של פיונגיאנג.

בטור שנכתב ב"DPRK Today", אחד משופרי השלטון, תואר טראמפ כ"פוליטיקאי נבון" והבחירה הנכונה עבור המצביעים בבחירות שיתקיימו ב-8 בנובמבר. מנגד, יריבתו הדמוקרטית הצפויה הוזכרה כ"הילרי ראש גדול" בשל הצעתה להחיל משטר סנקציות נוקשה על קוריאה הצפונית בשל תכנית הגרעין שלה, בדומה למודל של איראן.

לעומתה, טראמפ אמר לרויטרס כי הוא מוכן לשוחח עם המנהיג קים ג'ונג און כדי לנסות ולעצור את תכנית הגרעין שלה וכי סין צריכה לסייע כדי לפתור את הסוגיה. הממשל הנוכחי של ארצות הברית וקוריאה הדרומית טוענים כי משא ומתן עם פיונגיאנג אינו יעיל בשלב זה, אלא אם היא תחדל משאיפותיה הגרעיניות.

דונלד טראמפ: מוכן להיפגש עם שליט קוריאה הצפונית. רויטרס
תמיכה מבחוץ. טראמפ, אתמול/רויטרס

עוד נכתב בטור באתר כי תמיכתו של המיליארדר בהוצאת הכוחות האמריקניים מקוריאה הדרומית אם סיאול תסרב לשלם על כך יותר, סוללת את הדרך לאיחוד חצי האי. "נראה שטראמפ אינו המועמד הקשוח, המופרע והבור שהם טוענים שהוא, אלא פוליטיקאי נבון שנולד לתפקיד הנשיא", נאמר בטור שנכתב ביד חוקר צפון קוריאני המתגורר בסין.

נטען עוד כי ההבטחה לפתור את המשבר בחצי האי הקוריאני באמצעות "משא ומתן ולא במלחמה" היא האפשרות הטובה ביותר מבחינתה של ארצות הברית, שלפי הטור "חיה בכל דקה ובכל שנייה בחשש מפני תקיפה גרעינית" של הצפון. פיונגיאנג קוראת במשך שנים לנסיגת החיילים האמריקנים שמוצבים בדרום כצעד ראשון לקראת השגת שלום בחצי האי והיא דורשת שוושינגטון תחתום על הסכם שלום שיחליף את שביתת הנשק שהביאה לסיום מלחמת קוריאה ב-1953.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully