וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון רכב על אופניים ומת, חוסיין נהרג לעיני אחיינו: יום הדמים בדרכים

ילד בן 10 נסע עם אחיו ברחובות ירושלים ונהרג מפגיעת אוטובוס, חוסיין בדר נהרג לאחר שאחד הנהגים חצה באור אדום בצומת גולני ואישה בת 76 נדרסה למוות באשדוד על ידי צעיר, שניסה להימלט. שלושה נהרגו בכבישי ישראל בתוך שעות: "להכריז מצב חירום"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, דוברות מד"א; עריכה: שניר דבוש

שלושה הרוגים בדרכים בתוך שעות ספורות: שמעון אברהמוב, בן עשר, נהרג אתמול (ראשון) מפגיעת אוטובוס ברחוב שמואל הנביא בירושלים, כשאחיו בן ה-15 הרכיב אותו על אופניו. פחות משעה לאחר מכן נהרג חוסיין בדר, בן 46, שנהג ברכב מסחרי שהתנגש במשאית בצומת גולני. בשעות הערב נדרסה הולכת רגל בת 76 ברחוב מרטין בובר באשדוד, על ידי נהג בן 18 שחשוד שנמלט מזירת התאונה, לפני שנתפס.

מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מניין ההרוגים בתאונות דרכים עלה ל-88 בני אדם מתחילת השנה, בהם חמישה רוכבי אופניים ושלושה רוכבי אופניים חשמליים.

עוד בוואלה! NEWS:
"רצנו, והיא כבר לא זזה": הרמלה בת ה-3 נהרגה מנפילת טלוויזיה
שיטפונות ושריפה בשדה מוקשים: כך נראו נזקי מזג האוויר בדרום
האישה שנדרסה עם בנה הפעוט: "הוא עבר טראומה קשה מאוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מת מפגיעת אוטובוס בעת שרכב על אופניו עם אחיו. הילד שמעון אברהמוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי מתחילת השנה נהרגו חמישה ילדים בתאונות דרכים. כמו כן, בעשור האחרון נהרגו 20 ילדים רוכבי אופניים ו-226 נפצעו קשה. שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה, אמר כי "היום הקטלני בכבישים הוא המשך מגמה של שלוש שנים שבהן מדינת ישראל הולכת לאחור בהגנה על האזרחים שלה בכבישים. זו התוצאה הישירה של הקיצוץ בכסף שמעבירים במשרד התחבורה למאבק בתאונות הדרכים".

אבואב הוסיף: "אתמול התווספו עוד שלוש משפחות למשפחת השכול מתאונות דרכים. נתון שמחייב את המשרד לבטיחות בדרכים להכריז על מצב חירום ולכנס את הממשלה. לא רק הנהג אשם, גם למשרד התחבורה יש אחריות לנעשה בכבישים. הממשלה חייבת לחזק את האכיפה באמצעות הוספת ניידות ושוטרים, ושיפור התשתית בכבישים האדומים והצמתים המסוכנים. אסור לחכות להרוג הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רכב על אופניו עם אחיו - ונדרס למוות

שמעון אברהמוב, בן 10, נפגע אתמול בבוקר מאוטובוס בירושלים, כשאחיו אליהו בן ה-15 הרכיב אותו על אופניו בשכונת מגוריהם. אליהו הבחין באוטובוס שהופיע מולם, בלם את האופניים במהרה, ושמעון נפל מהם תחת גלגלי האוטובוס. אביו, מיכאל, שהה בבית המשפחה הסמוך, קיבל שיחת טלפון מאליהו שבישר לו על התאונה. הוא נזעק למקום, וראה את בנו מוטל על הקרקע, עוד לפני שכוחות מד"א הגיעו לזירה.

בניה מימון פחה, כונן מד"א שהגיע למקום, סיפר כי "סמוך לאוטובוס שכב על הכביש רוכב אופניים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, עם פגיעה רב מערכתית קשה. אזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא נפגע מאוטובוס. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה".

יום דמים בכבישים: שלושה בני אדם נהרגו בתאונות ברחבי הארץ. צילום מסך
"הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח". זירת התאונה בירושלים/צילום מסך

שמעון, בנם של רינה ומיכאל, שהותיר אחריו חמישה אחים, פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבו אנוש, תוך מאמצי החייאה קדחתניים. האח פונה גם הוא והאב נסע יחד איתם לבית החולים. זמן קצר אחרי שהגיעו לבית החולים נקבע מותו והוא נטמן בשעת בין הערביים בהר המנוחות.

"הוא היה ילד חייכן ומלא שמחת חיים. היה רגיש ומלא בטוב לב". סיפר אביו. "תמיד כיבד את ההורים". על הטרגדיה הקשה אמר כי "אנחנו מאמינים. מאמינים שהכל מהשם יתברך, שלקח את שמעון כדי לכפר על הדור". האב הוסיף וביקש מעם ישראל "להרבות באהבת חינם. כשתהיה אהבת חינם בישראל הכל יסתדר".

הדוד נהרג מפגיעת משאית, אחיינו נפצע בינוני

בתאונה בצומת גולני בכביש 65, נהרג חוסיין בדר, בן 46, נהג רכב מסחרי, שברכבו התנגשה משאית. אחיינו, בן שבע, נפצע באורח קשה, ובהמשך חל שיפור במצבו, שמוגדר כעת כבינוני. התאונה אירעה לאחר שככל הנראה חצה אחד הרכבים את הצומת ברמזור אדום. נהג הטנדר נלכד ברכבו ומותו נקבע בזירה לאחר שחולץ.

בן אחיו נפצע באורח קשה, והוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית. מבית החולים נמסר כי הוא בהכרה וסובל משברים בידיים. בתום בדיקה נקבע כי הוא לא סובל מפגיעות פנימיות, ויישאר להשגחה במחלקת טיפול נמרץ ילדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מאלף בני אדם השתתפו בטקס הקבורה. חוסיין בדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייל בן משה, פרמדיק מד"א שהגיע למקום, סיפר כי "מדובר בתאונת חזית-צד קשה מאוד. נהג הטנדר שנפגע ממשאית נלכד במושב כשהוא מחוסר הכרה, עם פציעה רב מערכתית קשה. ניסינו להעניק לו טיפול רפואי, אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. בן השבע טופל במקום ופונה לבית החולים רמב"ם במסוק, כשהוא בהכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית".

חוסיין נקבר אמש בבית הקברות ביישוב מגוריו, טורעאן. חוסיין נשוי ואב לבת, נסע עם אחיינו לבקר את בתו, כשאירעה התאונה הקטלנית. יותר מאלף בני אדם השתתפו בטקס הקבורה של חוסיין, שעבד כטבח במסעדה. "אדם טוב, שקט ונעים הליכות", סיפרו עליו חבריו.

תאונת דרכים בכביש 65, 10 באפריל 2016. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
"תאונת חזית-צד קשה מאוד". זירת התאונה במחלף גולני, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

התאונה בה נהרג בדר ארעה במפלס התחתון של המחלף. מהחקירה עולה כי אחד הנהגים לא ציית לרמזור אדום. במחלף גולני הושקעו כ-300 מיליון שקלים, והוא נחשב בטוח, מה שלא ניתן לומר על קטע כביש 65 שמדרום למחלף, בין המושבה אילניה לעפולה. בקטע כביש זה, שאורכו כ-20 קילומטרים, נתיב נסיעה אחד לכל כיוון. נפח התנועה בכביש גדל מאוד בשנים האחרונות, אולם הכביש נותר צר וללא הפרדה בין הנתיבים.

תאונת דרכים בכביש 65, 10 באפריל 2016. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
58 הרוגים בעשור. הטנדר שנפגע בתאונה בצומת גולני/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

מרבית התאונות בקטע דרך זה הן תאונות חזיתיות, מאחר וכל סטייה של נהג מנתיב נסיעתו מסתיימת בהתנגשות בין מכוניות. הדרך עוברת סמוך ליישובים רבים ושטחי חקלאות, ויש לאורכה צמתים רבים, המהווים נקודות תורפה. מרבית הצמתים אינם מרומזרים, ואין מחלפים.

מעמותת "אור ירוק" נמסר כי מאז שנת 2005 נהרגו בתאונות דרכים בקטע הכביש שבין עפולה לצומת קדרים, באזור שבו אירעה התאונה היום, 58 בני אדם ו-187 נפצעו באורח קשה.

דרס למוות בת 76 - וניסה להימלט מהמקום

בצומת הרחובות הטיילת ומרטין בובר באשדוד נדרסה אתמול למוות הולכת רגל בת 76 בעת שחצתה את הכביש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת התאונה העניקו לאישה, שסבלה מפגיעת ראש קשה, טיפול רפואי, אולם נאלצו לקבוע את מותה בתום פעולות החייאה.

הנהג החשוד, בן 18, נעצר כמאה מטרים ממקום התאונה, ביצע סיבוב פרסה ועצר את הרכב. הוא עוכב לחקירה, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע. הערכת המשטרה היא כי הנהג נבהל, המשיך בנסיעה קצרה, וכשהבין מה עשה עצר את מכוניתו עד שהשוטרים הגיעו אליו.

זירת התאונה באשדוד, 10 באפריל 2016. שי מכלוף
"אישה מבוגרת שכבה על הכביש עם פגיעת ראש קשה". זירת התאונה באשדוד/שי מכלוף

איליה שפירא, פרמדיק מד"א שהוזעק למקום, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אישה מבוגרת שוכבת על הכביש עם פגיעת ראש קשה. היא הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה, אך פציעתה הייתה קשה מדי ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully