וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטפונות ושריפה בשדה מוקשים: כך נראו נזקי מזג האוויר בדרום

נחל צין שבנגב עלה על גדותיו וכביש 40 נחסם לתנועה. במקביל, ברק שפגע במוקש באזור ים המלח גרם להתלקחותו. הגשם צפוי להמשיך עד ליום חמישי, אז תורגש התחממות קלה. "אירועים בעלי אופי אביבי"

צילום: בארי חרמון; אלון שחל, יחידת חילוץ עין גדי; איתי נווה ושחר יששכרוב, רשות הטבע והגנים; עריכה: שניר דבוש
"מזג אוויר אופייני לעונות המעבר"

נחל צין שבנגב עלה אתמול (ראשון) על גדותיו בעקבות השיטפונות באזור. כתוצאה מכך, כביש 40 נחסם לתנועה כקילומטר מדרום לכלא נפחא, באזור שבין שדה בוקר למצפה רמון. כוחות משטרה מכוונים את התנועה במקום. במקביל, סופות הברקים שפקדו ביממה האחרונה את אזור הדרום גרמו לשריפה: ברק שככל הנראה פגע במוקש בשדה קוצים סמוך ליישוב נאות הכיכר שבמועצה האזורית תמר גרם להתלקחותו. כוחות כיבוי פועלים במקום, אולם קשה להשתלט על האש מכיוון שמדובר בשדה מוקשים. ככל הידוע, לא נשקפת סכנה לתושבי האזור.

ד"ר עמוס פורת, מנהל אגף האקלים בשירות המטאורולוגי, הסביר: "מדובר במזג אוויר שהוא אופייני לעונות המעבר. קורה לפעמים שכשהחודשים האחרונים של החורף, פברואר ומרץ, יבשים יחסית, אז מגיעה מנה של גשם בשלב מאוחר יותר. האירועים שאנחנו חווים עכשיו, חום בשילוב עם עננים מפותחים, סופות רעמים ואפילו שיטפונות - הם בעלי אופי אביבי. אין כאן משהו שהוא חריג".

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך שעה: רוכב אופניים בן 10 וגבר בן 46 נהרגו בתאונות דרכים
הישראלים שטסים לטורקיה חרף ההתרעות: "לא מפחדים, מאמינים בגורל"
התחזית: היום עדיין שרבי; בהמשך השבוע - התקררות ניכרת וגשם

ברק פגע בשדה מוקשים וגרם להתלקחות ושריפה בשדה קוצים, סמוך ליישוב נאות הכיכר שבמועצה האזורית תמר. 10 באפריל 2016. כיבוי והצלה, יאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הגישה למקום מורכבת, מכיוון שמדובר בשדה מוקשים. נאות הכיכר, היום/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי והצלה, יאיר וקנין
"יש סיכוי שגם השנה נזכה אביב ססגוני, עשיר, פורח וארוך"

ד"ר ברוך זיו, מומחה אקלים מהאוניברסיטה הפתוחה, הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS על מזג האוויר ההפכפך: "באביב יש הרבה אירועי שרב, שמלווים בהתחממות בשכבות הנמוכות. לפעמים ההתחממות הזאת לא באה לידי ביטוי בשכבות הגבוהות של האטמוספרה, שם הטמפרטורה עדיין ממוצעת לעונה. הדבר הזה גורם למצב שנקרא אי יציבות".

לדבריו, "זה דומה לשמן מתחת למים – האוויר החם מבעבע ועולה למעלה, כי הוא קל באופן קיצוני ביחס לאוויר שמעליו. במצב כזה נוצר באטמוספרה פער קריטי בין הטמפרטורה בשכבות הנמוכות לטמפרטורה בשכבות הגבוהות. ברגע שהפער הוא מעל למה שמוגדר 'הסף הקריטי', אז מתחילים לפרוץ זרמים של אויר חם מלמטה והם יוצרים עננים מהסוג שקוראים להם ענני ערימה. התכונה של העננים האלו היא להוריד גשם עם טיפות גדולות, ואם הם מאוד עבים, אז הם יוצרים גם סופות רעמים".

עם זאת, ד"ר זיו הסביר כי מאחר שהאוויר החם הוא גם יבש, העננים נוצרים רק בגובה בינוני. "במצב כזה, כמות הגשם שהם מסוגלים להוריד היא קטנה יותר ומוגבלת לאזורים מצומצמים", הוסיף. כך נוצר ביממה האחרונה מצב שבו כמות המשקעים הממוצעת שירדה בממוצע ברחבי הארץ עומדת על מילימטר אחד בלבד, למרות שבאזורים ממוקדים, כמו נחל צין, ירדו 5 מ"מ של גשם וגרמו לשיטפונות. "אירועי גשם שממשיכים להגיע אחת לשבועיים יכולים להאריך לנו את האביב, כי הגשם ממשיך להשקות את הצמחים ולהאריך בכך את הפריחות", סיכם ד"ר זיו. "אביב ססגוני, עשיר, פורח וארוך כזה קיבלנו בשנת 2011 ויש סיכוי שגם השנה נזכה לעונה כזאת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ברק פגע בשדה מוקשים וגרם להתלקחות ושריפה בשדה קוצים, סמוך ליישוב נאות הכיכר שבמועצה האזורית תמר. 10 באפריל 2016. כיבוי והצלה, יאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
לא נשקפת סכנה לתושבי האזור/מערכת וואלה! NEWS, כיבוי והצלה, יאיר וקנין

הלילה ייתכנו ערפילים במישור החוף ובצפון-מערב הנגב, ומחר תחול ירידה בטמפרטורות. בהמשך השבוע תמשיך מגמת ההתקררות, לאחר כמה ימים חמים במיוחד. מחר ירד גשם לפרקים, מלווה בסופות רעמים בודדות בצפון הארץ ובמרכזה. בצפון הנגב ירד גשם מקומי, ברובו קל. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת ויהיו נמוכות מהרגיל בעונה, וקיים חשש קל לשיטפונות במדבר יהודה וים המלח.

ביום רביעי יוסיפו לרדת גשמים מקומיים ברוב אזורי הארץ, וייתכנו סופות רעמים בודדות. כמו כן, הטמפרטורות עדיין יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. ביום חמישי יהיה מעונן חלקית ותורגש עלייה קלה בטמפרטורות. בנוסף לכך, ייתכן גשם מקומי עד לשעות הצהריים.

הטמפרטורות בתל אביב צפויות לנוע מ-16 מעלות הלילה עד ל-26 מחר בשעות הצהריים. בירושלים מ-14 עד 25, בחיפה 24-16, בבאר שבע 30-16 ובאילת 33-21. ברמת הגולן ינועו הטמפרטורות בין 16 מעלות הלילה ל-25 מחר בשעות הצהריים, בהרי הגליל 21-13, בטבריה 28-18, בנצרת 25-15, בעמק בית שאן 32-17, בים המלח 33-23 ובמצפה רמון והנגב 26-14.

(עדכון ראשון: 18:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully